www.flickr.com | sidkid
10 אוגוסט 2014 | מערכת StartIsrael
מה ליזמים מוצלחים ולשחקני פוקר יש במשותף?

לשמור היטב על הצ'יפים, לקרוא את היריב ולדעת לסרב להזדמנויות מפתות: הנה כמה סיבות טובות למה יזמים נמשכים לפוקר. לא משחק? אולי הגיע הזמן להתחיל

המאמר נכתב על ידי דיאנה קאנדר, עמיתה בכירה בקרן "Ewing Marion Kauffman"

 

 

לאחרונה פגשתי חבר טוב לארוחת ערב, ויחד התאבלנו על כישלון הסטארט-אפ שלו. במשך שנתיים הוא עשה הכל כדי להצליח: השקיע את ליבו ונשמתו בחברה, לווה כסף מחברים ומתח את גבולות האשראי בבנקים לקצה. אבל חדשני ומגניב ככל שהמוצר שלו היה, השוק פשוט סירב להגיב לרעיון.

 

 

בזמן שהוא אוסף את השברים, אותו חבר מתלבט על המשך דרכו. האם עליו לעבוד כשכיר בחברה גדולה, או אולי להצטרף לעוד סטארט-אפ חלוצי? בעוד שברור מה הופך את האפשרות השנייה למלהיבה יותר עבורו, היא מגיעה עם מנה גדושה של מתח בצד.מה יקרה אם יחליט לשקוע שוב במיזם מבטיח שלמרות הכל לא יתרומם? הוא חושש, ואולי בצדק, לפתח בקרב הקהילה העסקית תדמית של "טמרפיסט" המחכה בפינה תמיד לדבר הגדול הבא, ובמילים אחרות - כזה שלא מסוגל להשיג לעצמו עבודה "אמיתית".

 

 

אין ספק שהבחירה ביזמות כקריירה מחייבת גם נטילת סיכונים. רבים מהמגדירים את עצמם ככאלו נתפסים בפועל כמובטלים ועצלנים, ממש כמו שחקני פוקר לפרנסתם. אני, לעומת זאת,  מוצאת דמיון מהסוג החיובי בין שני הטיפוסים המקצועיים הללו. הנה כמה סיבות לכך: 

 

 

לשרוד ממערכה למערכה (Live to fight another day)

 

שחקני פוקר החיים ממשחקם מודעים לכך שאינם יכולים לנצח עם כל "יד" שיקבלו או טורניר בו ישתתפו. סטטיסטית זהו מצב בלתי אפשרי, ולכן הם מקבלים הפסדים כספיים כחלק בלתי נפרד משגרת המקצוע. המדד היחיד שמבדיל את שחקן הפוקר המקצוען מהחובבן, היא היכולת להמשיך ולשחק בכל תנאי תוך שמירה על הרמה הגבוהה והמקצועית, ולשמר בסופו של דבר את מאזן הרווח גבוה ממאזן ההפסד. בהתאם לכך, סוד ההצלחה היזמי הוא למזער את ההפסדים, להפיק את הלקחים ולהישאר בשטח רק כדי להצליח בסיבוב הבא.

 

 

לדעת איך לשמור על הצ'יפים

 

שחקני פוקר מקצועיים לא באמת סומכים על המזל או הגורל כדי לקבוע איך יתנהלו חייהם. הם לא  ימהרו להיכנס למשחק עם כל "יד" שיקבלו ולמעשה, יתקפלו מראש ברוב הסבבים. הנוכחות שלהם בשולחן ההימורים תורגש רק כשהם מאמינים באיכות הקלפים, ומעריכים שהם בעלי הסיכויים הטובים ביותר לזכות.

 

וכך, אותם יזמים המשכילים ליישם את עצתו של סטיב ג'ובס ו"אומרים לא למאה הרעיונות הטובים האחרים שמסתובבים שם בחוץ", הם כנראה בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר לאתר תחילה הזדמנויות טובות ונכונות בלבד, ורק אז לשחק על כל הקופה.

 

 

 

 

תרגול מביא לשלמות (Practice makes any profession perfect)

 

אף אחד לא יכול לפצוח בקריירת פוקר מקצועית אם מעולם לא שיחק בעבר, ובטח לא לצפות לרווחים במסגרת משחקי טורניר ראשונים. במובן זה, יזמות אינה שונה: נדרשות שנים של אימונים, תרגול שריר החדשנות ופיתוח האינטרקציה עם לקוחות לפני ששולטים במיומנות בטכניקה המקצועית.

 

 

לגשש אחר מידע, ורק אז לשחק על כל הקופה

 

שחקני פוקר מהוללים קנו להם שם משום שהם לא אימפולסיביים. הם מודעים לחשיבותו של מידע, אותו הם משיגים בשולחן ההימורים לאט ובזהירות. כשהם מהמרים על סכומי כסף קטנים, הם עירניים לתגובות היריב ולומדים את נקודות התורפה שלו לאורך הסבבים.

 

באופן דומה, יזמים מצליחים מכירים בעובדה שלא ניתן לחזות את התנהגות הלקוחות "על הנייר". הדרך היחידה לגבש אינפורמציה על רמת העניין שלהם במוצר היא לחתור לתקשורת, ולנצל כל הזדמנות קטנה כדרך לבחון את יחסם כלפיו. רק טיפשים יבחרו להיכנס בעיוורון למשחק בבחינת "All in". עבור יזמים בנשמתם, כאלו שבחרו לחיות את החלום, תופיע כנראה רק הזדמנות טובה אחת ללכת בכל הכוח עם הרעיון שלהם. כדאי להם לוודא שהרגע בו דוחפים את הצ'יפים למרכז השולחן, מבטיח שהסיכויים עומדים לטובתם.

 

 

המאמר פורסם במקור באתר entrepreneur.com.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.