20 ספטמבר 2014 | מערכת StartIsrael
השקעות בנדל"ן - האם זה עדיין משתלם?

משקיעים רבים שואלים את עצמם האם עדיין משתלם להשקיע בנדל"ן בשנת 2014 כפי שהדבר השתלם בשנים קודם לכן. התשובות חלוקות. הכל במאמר זה.

משקיעים רבים שואלים את עצמם האם עדיין משתלם להשקיע בנדל"ן בשנת 2014 כפי שהדבר השתלם בשנים קודם לכן. התשובות חלוקות. הכל במאמר זה.

 

השקעה בנדל"ן בישראל

 

קניית דירה נכון לשנת 2014 היא פעולה לא פשוטה שדורשת רישום של היתרונות אל מול החסרונות של צעד זה וקבלת החלטה ברורה. אם בעבר, ניתן היה לקנות דירה וכאשר בעל הדירה רצה לממש אותה בכדי לזכות בתשואה של ההשקעה, הוא זכה בפטור ממס שבח (פעם אחת כל ארבע שנים). בשנת 2013 ביטלו את הפטור, דבר שפגע בצורה משמעותית ברווחים של אנשים שרצו לקנות דירה למטרת השקעה ולממש אותה בשלב מסוים. בנוסף, נעשו שינויים נוספים והתחזית העתידית של רבים היא שיהיו שינויים נוספים בכל הקשור אל תקנות המס. כל אלו מובילים משקיעים רבים לסימן שאלה אחד גדול. הם אינם בטוחים שישתלם להם להשקיע בנדל"ן כפי שעשו בעבר. למרות כל זאת חשוב לזכור שהמחירים של הנדל"ן עדיין גבוהים והשנה עדיין נמשכת המגמה של עליית תעריפי השכירות של הדירות, כך שמנגד השקעות נדל"ן בישראל יכולות להשתלם מאוד.

 

השקעה בנדל"ן - פוטנציאל גדול

 

השקעה תמיד מהווה סיכון, אך השקעה בנדל"ן מוכיחה את עצמה לאורך השנים כמשתלמת ביותר. למרות כל התנודות בשוק והשינויים הרבים במגמות המס, חשוב לקחת בחשבון שהשקעה זו היא עדיין ההשקעה המשתלמת ביותר. אם מחיר ההשקעה גבוה תמיד יש אפשרות לקחת משכנתא לרכישת נכס. חשוב לוודא שמדובר על משכנתא בריבית שתשתלם למשקיע ביחס להשקעה ולתשואה העתידית הצפויה. בנוסף, מומלץ "לצאת מהקובייה" ולחשוב על מקומות ופרויקטים שונים בהם ההשקעה יכולה להשתלם ביותר בעתיד. דבר זה יכול לבוא לידי ביטוי בהחלטה להשקיע בקניית דירה באזורים של שכונות חלשות בערים גדולות וזאת למטרת פרויקט התחדשות עירונית עליו העירייה תחליט מראש. השקעה בדירה שתיכלל בפרויקט פינוי בינוי, תמ"א 38 וגם השקעה באזורים שאינם במרכז, אך במרכזי ערים גדולות בהם יש אפשרויות פיתוח נרחבות, יכולה להשתלם ביותר.

 

השקעה בנדל"ן בחו"ל

 

אפשרות נוספת היא השקעת נדל"ן במדינות שונות בחו"ל. כאן עיקר ההשקעות הן באירופה ובארצות הברית, כאשר באירופה ניתן לראות כי רבים השקיעו ועדיין משקיעים בברלין וזאת למרות השינויים של השנים האחרונות. בארצות הברית מדובר על שוק דירות להשקעה בסדר גודל ענק ולכן חשוב מאוד להיעזר בשירותיה של חברה מומחית שתעזור לכם להבין מה הפוטנציאל של אזורים שונים בכל מדינה וכיצד נעשה תהליך הקנייה והמכירה בארה"ב.

 

לסיכום, ניתן לומר שהשקעות נדל"ן יכולות להשתלם מאוד גם בשנת 2014. כל שצריך לעשות הוא לעשות את החישובים הנכונים שמערבים את ההשקעה הדרושה, הערכה אודות התשואות הפוטנציאליות, החלטה באשר למיקום בארץ או בחו"ל עם התשואות הטובות ביותר וקבלת החלטה מתי יהיה המועד הטוב ביותר להשקיע.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.