19 אפריל 2015 | מערכת StartIsrael
תכירו את הצד הפחות ידוע של אינטל

ענקית השבבים הציגה בספרד את עולם התוכנה עם פתרונות שימושיים למפתחים

ענקית השבבים הציגה בספרד את עולם התוכנה עם פתרונות שימושיים למפתחים.

דמיינו שבכל בוקר כאשר אתם נכנסים למכונית, הסמארטפון מזהה מיד שאתם עומדים להתחיל בנהיגה. מאותו רגע, כל שיחת טלפון נכנסת תידחה אוטומטית כדי לא להסיח את דעתכם.

 

אך לא רק שהשיחות יידחו בנימוס, אלא שמיד תישלח הודעת טקסט למתקשר שתסביר שאתם נוהגים כרגע, ותודיע שתתקשרו בחזרה אל הפונה מיד כשתגיעו ליעד. התסריט היומיומי הזה הוא חלק מהאפשרויות הגלומות ב-Context Sensing SDK של אינטל, שפותחת עולם שלם של אפשרויות למפתחים למובייל. הערכה למפתחים יוצרת קשר בין הבנה שיטתית של פעולות במובייל לבין ההקשר שבו הן נערכות.

 

אם אתם שואלים את עצמכם מה לאינטל ולתוכנה, אתם כנראה לא לבד. אינטל אמנם ידועה בארץ כענקית השבבים, אך היא מטפחת גם צד נוסף בחברה, שלפחות ברבעון הראשון של 2015, הכניס לקופת החברה חצי מיליארד דולר.

 

לצד עסקי השבבים, לאינטל יש ענף תוכנה מפותח שנועד לתמוך בפעילות השבבים. התוכנות של החברה מספקות למפתחים כלים שימושיים, שחלקם נועדו למקסם את הביצועים של הקוד שלהם על גבי המעבד, וחלקם, כמו ערכת ה-Context Sensing מאפשר יכולות חדשות בעולם המובייל, עיבוד הנתונים וה"אינטרנט של הדברים".

 

החודש הציגה אינטל את היכולות של פורטפוליו התוכנות בכנס התוכנה השנתי שלה, שנערך הפעם בסביליה, ספרד.במסגרת הכנס הציגה החברה את התוכנות שבאמתחתה, כשנראה שהחברה פונה להצעת פתרונות לכיוונים החמים בתעשייה: "האינטרנט של הדברים", פיתוח למובייל, אבטחת מידע, ביג דאטה ועוד.

 

86% מתעבורת הרשת - וידאו

 

לפני שמעמיקים בפתרונות התוכנה, כדאי להבין קודם כיצד נראה העולם המחובר שבו נשתלים השבבים בכל מקום.

 

כמות המכשירים המחוברים לרשת צומחת בקצב מסחרר. לפי דבריה של מנכ"לית חברת המחקר אוונס דאטה, ג'אנל גארווין, רק לפני כעשור, ב-2006, היו בעולם 2 מיליארד מכשירים מחוברים לרשת. השנה, ב-2015, צפויים להיות בעולם 15 מיליארד מכשירים.

 

אבל הצפי לשנה הבאה חוצה בהרבה את התחזית של חוק מור. ב-2016 צפויים להיות 50 מיליארד מכשירים מחוברים לרשת בעולם - החל ממחשבים, סמארטפונים וטאבלטים ועד קונסולות משחקים ומכשירים חדשים מעולם "האינטרנט של הדברים".

 

ומה אנחנו אוהבים לעשות עם כל המכשירים האלה? הרבה דברים, אך בעיקר לצפות בווידאו. לפי המחקרים של אוונס, 86% מהתעבורה ברשת ב-2016 צפוי להיות וידאו. התעבורה כוללת צפייה ישירה בטלוויזיה, VOD,צפייה באתרי אינטרנט או בווידאו בקונסולות משחקים.

 

כמות המחשוב שמציפה את העולם לפי הנתונים האלה, יחד עם הבנת התנהגות הצרכנים, דורשת תשתית מתאימה.

 

המכשירים היום זקוקים למעבדים עם יכולות גרפיות שידעו למקסם את תצוגת הווידאו במכשירים, לצד יכולות עיבוד נתונים ואספקת מידע בזמן אמת. כל אלה הם רק חלק מהאתגרים של הקשר בין עולם החומרה והתוכנה, כפי שהם מתגלים במספרי הענק של התחזיות לרשת בעתיד הקרוב.

 

חיים קלים למפתחי אנדרואיד

 

איך מתמודדים עם השינויים בהרגלי הצריכה של העולם המקוון? לפי הסבריו של ראלף דה וורני, מנהל בתחום התוכנה באינטל באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, השינוי מתחיל כבר בארכיטקטורה של השבב.

 

כיום, החלק המיועד לביצועים גרפיים מסך כל פעילות השבב הולך וגדל והופך לחלק הגדול ביותר בשטח השבב. בכדי לנצל את מלוא הפוטנציאל של השבב בעיבוד המידע הגרפי - כלומר, כדי שנזכה לראות וידאו בצורה שוטפת ובאיכות מירבית, צריך לנצל את יכולות החישוב בצורה המיטבית.

 

לשם כך פיתחה החברה את פתרונות ה-Media. ערכת המדיה כוללת כלים לעריכה ועיבוד של סרטוני וידאו, המרת קבצים, פלאגאינים לעיבוד וידאו וקבצי קול ועוד.

 

 

ערכת המדיה היא חלק מחבילת INDE, קיצור של Integrated Native Developer Experience.  חבילת ה-INDE היא למעשה קבוצת כלים לפיתוח אפליקציות ויישומים על גבי מגוון ארכיטקטורות, מערכות הפעלה וסביבות פיתוח.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.