12 אוגוסט 2015 | מערכת StartIsrael
באר שבע על המפה: מרכז חדשנות ראשון מסוגו הוקם בבירת הנגב

מרכז חדשנות ראשון מסוגו הוקם בבאר שבע: יזמים פרטיים ואוניברסיטת בן-גוריון הודיעו על השקת CDI-Negev - מרכז לחדשנות דיגיטלית. המקום צפוי להוות מרכז שוקק עבור סטארטאפיסטים ומשקיעים בכל שלבי החיים של פיתוח הטכנולוגיה.

בפארק תעשיות מתקדמות של גב-ים בבאר שבע, מוקם בימים אלה מרכז ענק לחדשנות דיגיטלית ראשון מסוגו בישראל – (CDI (Center for Digital Innovation בשלב הראשון תתמקד פעילותו של המרכז בתחום הבריאות הדיגיטלית (Digital Health) ובמקביל יונחו היסודות לקידום חדשנות דיגיטלית בתחומי הרווחה, החינוך והערים החכמות.

 

את המרכז הקימו שורה של מייסדים מתחומים שונים, ובהם: זיו אופק, יזם סדרתי, שהוביל ועמד מאחורי הקמתה של "רשת המידע הרפואי הלאומי" בישראל, פרוייקט טכנולוגי שהפך את ישראל למדינה הראשונה והיחידה בעולם בה בתי חולים, קופות חולים ומרפאות אזרחיות וצה"ליות מחוברות לרשת מידע אחת, כמו כן, הקים ומכר את חברת הטכנולוגיה הרפואית dbMotion (בסכום של 235M$) לענקית הטכנולוגיה AllScripts; שרון סספורטס, שעד לאחרונה שימש כראש מחלקת תכנון מבצעים במטכ"ל ובועז גור-לביא, שהיה סמנכ"ל הכספים בחטיבת האינפורמטיקה של Abbott. אליהם הצטרפה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

 

היזמים גייסו למרכז דמויות בכירות מתחומי הרפואה והרפואה הדיגיטלית בארה"ב שיקחו חלק מרכזי ומשמעותי בפעילות CDI, וביניהם, צי'פ (צ'ארלס) קאן המשמש כנשיא הפדרציה של בתי החולים בארה"ב ונבחר מזה 2 עשורים ברציפות לאחד האנשים המשפיעים ביותר על מערכת הבריאות בארה"ב, ריצ'רד סיגריסט, יזם סדרתי, המכהן כראש המרכז לחדשנות בבית הספר לרפואה ציבורית בהארוורד, דיויד בייטס, שנבחר על ידי Modern Healthcare magazine לאחד ממאה האנשים המשפיעים על הרפואה בארה"ב, לי שפירו, מייסד חברת הענק Allscriprs ושותף בקרן ההשקעות 7WireVentures ועוד. פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, תכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה.

 

המודל של CDI– משלב הרעיון, דרך הפיתוח ועד החדירה לשוק

 

CDI צפוי להוות מרכז שוקק עבור סטארטאפיסטים ומשקיעים בכל שלבי החיים של פיתוח הטכנולוגיה - החל משלב הרעיון ועד להבאת המוצר הסופי לשוק, בדגש על זה האמריקאי. בין השירותים שיוצעו ליזמים: מעבדות דיגיטליות, גישה למאגרי נתונים, חללי עבודה, חיבור למרכזים רפואיים מובילים בארץ ובעולם, אתרי בטא בינלאומיים לבדיקת היתכנות טכנולוגית עבור היזמים החברים במרכז, מעבדה טכנולוגית לסימולציה ואינטגרציה עם סביבות קיימות בחו"ל, תוכנית ייחודית לחדירה לשווקים בינלאומיים, סיוע רגולטורי, קבוצות חשיבה, וכמובן גישה למשקיעים וקרנות הון סיכון מהעולם ומחו"ל, מומחים, חוקרים, אנשי אקדמיה, יזמים ותיקים, אנשי מחקר ופיתוח ועוד.  

 

כל אלו ייצרו אקוסיסטם יזמי ומחקרי ייחודי בבירת הנגב של ישראל, באר שבע.

 

פרופ' רבקה כרמי וזיו אופק

זיו אופק, מיזמי המרכז ומנכ"ל CDI: "בעידן בו טכנולוגיות ואתגרים צצים ומשתנים לנגד עינינו כמעט על בסיס יומי, כשהדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו, נדרשת חדשנות לאופן שבו מייצרים ומובילים חדשנות. ישראל, אומת הסטארט-אפ, משופעת במוחות מבריקים וביזמים מצוינים, הזקוקים למודלים חדשניים של תמיכה וליווי לאורך מסעם רצוף המכשולים והאתגרים.

 

לראשונה בישראל, CDI יאפשר סביבה הוליסטית, תחת קורת גג אחת, של כל המרכיבים הנדרשים ליזמים במסעם המורכב, והכל מותאם אישית לצרכיו ואופיו הייחודי של כל סטארטאפ. אנו מאמינים שמ-CDI ייצאו טכנולוגיות פורצות דרך שיביאו לשיפור בחייהם של מיליוני אנשים בישראל ובעולם, שיאיצו את התפתחותה של התעשייה המקומית וקידום באר-שבע והנגב".

 

רוביק דנילוביץ, ראש עיריית באר שבע אומר כי "מרכז החדשנות שמוקם בבאר שבע, תפקידו ליצור את העתיד. הוא חלק חשוב ומרכזי מחזון הפיכת באר שבע והנגב למטרופולין האטרקטיבי בישראל ולמרכז ידע בינלאומי, שמעניק הזדמנות לכל החולמים הגדולים שמובילים רעיון פורץ דרך. העולם משתנה בזכות אותם צעירים, שמקדמים חזון בלתי צפוי והם אינם מוכנים להכיר בבלתי אפשרי״.

 

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, שתכהן כיו"ר דירקטוריון המרכז: "אוניברסיטת בן גוריון מעודדת מחקר מדעי פורץ דרך בתחומי המדע והרפואה. כחלק מהתרומה להתפתחות המדעית בישראל בכלל, ושל הדרום בפרט, החלטנו להקים, ביחד עם היזמים ושותפים מישראל ומהעולם, את CDI שיהווה מרכז חדשנות ראשון מסוגו בעולם, שיקיים סינרגיה מלאה בתחומי המחקר והמדע עם מחלקות האוניברסיטה במטרה לעמוד בחוד החנית של הזירה היזמית בתחומי הרפואה הדיגיטלית, הרווחה, החינוך והערים החכמות - שתשפיע על חייהם של מיליוני אנשים בישראל ובעולם".

 

מרכז החדשנות (CDI) יושק ב-30 באוגוסט בהשתתפות ראש עירית באר-שבע מר רוביק דנילוביץ, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרופ' רבקה כרמי, בכירי מערכת הרפואה והבריאות מהעולם ומישראל, משקיעי הון סיכון, שותפים, אנשי אקדמיה, ודמויות מפתח בהייטק הישראלי.

 

לאחר האירוע, יקבלו יזמים ישראלים מתחום הרפואה הדיגיטלית הדמנות יוצאת דופן למפגש בלתי אמצעי עם השותפים הבכירים של CDI מחו"ל שיגיעו במיוחד לישראל לרגל אירוע ההשקה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.