7 אוקטובר 2013 | גיא הדס
איך להימנע מפגיעה בעקבות השינויים התכופים בגוגל?

גוגל ערכה לאחרונה שינויים באלגוריתם שלה. הדרך לא להיפגע מהם נעוצה בלקוח

 

"מטרתה של Google היא לארגן את המידע בעולם כך יהיה נגיש ושימושי לכולם". זה המוטו של החברה כפי שהוא רשום באתר שלה וזה מה שהיא מנסה לעשות ב-15 השנים האחרונות.

 

התפתחותו המהירה של האינטרנט ומהפיכת המידע הפכו את גוגל לפלטפורמת הפרסום המובילה באינטרנט ונתנה לבעלי עסקים את האפשרות לחשוף את אתר האינטרנט שלהם בצורה זולה יחסית למיליוני משתמשים ברחבי העולם.

 

בכפוף להתפתחות המואצת, החל להתפתח מקצוע קידום האתרים, מקצוע אשר כל מטרתו היא להביא את האתר לעמוד הראשון בגוגל ולהגביר את החשיפה. ככל שגדלה התחרות החלו בעלי האתרים לחפש דרכים עוקפות על מנת להגיע לעמוד הראשון במהירות האפשרית, תוך כדי שהם שוכחים את המטרה המקורית של האתר שלהם.

 

האם גם אתם משווקים את העסק שלכם באמצעות האינטרנט? האם גם אתם מתחרים על האפשרות שהאתר שלכם יופיע בעמוד הראשון בעבור ביטויים מסוימים? רוצים לדעת איך תוכלו להימנע מפגיעה באתר בעקבות כל השינויים התכופים באלגוריתם החיפוש בגוגל? התשובה פשוטה מאד. שימו את הגולש במרכז.

 

מהו הכיוון של גוגל?

 

הידע אודות אלגוריתם החיפוש אשר קובע את מיקום האתרים בעבור כל שאילתה הוא מוגבל. שנים של נסיונות ותהיות הביאו לכך שיש מספיק הערכות על מנת לדעת מהם חלק מהפרמטרים המשפיעים על קידום האתר, אך הרשימה המלאה של הפרמטרים (מעל 200 פרמטרים לפי חלק מן הדעות) אינה ידועה לאיש.

 

הרדיפה אחר העמוד הראשון גרמה לבעלי אתרים רבים לנסות ולבצע מניפולציות מכוונות על מנת להעלות את אתרם לעמוד הראשון בביטויים מסוימים ללא עמידה בקווים המנחים של גוגל. בעיה זו גרמה לכך שאתרים שאינם הרלוונטיים ביותר הופיעו בעמוד הראשון ואילו אתרים טובים, אשר ניסו להישאר רלוונטיים לא נחשפו לעיני הגולשים.

 

לשם כך החלה גוגל בשינויים באלגוריתם, שינויים אשר באו לשיאם בשנת 2012, שבה מיקומי האתרים באינטרנט עברו רעידת אדמה.

 

מהי מטרת השינויים האחרונים של גוגל?

 

השינוי האחרון שעליו הכריזה גוגל הוא ה-Hummingbird שעד עתה השפעתו אינה ניכרת כל כך בארץ, אך הוא שינוי משמעותי ביותר ונותן לאלגוריתם החיפוש להבין את ההקשרים שיש בכל שאילתה (סמנטיקה).


 

לדוגמא: אם אדם יחפש את הצירוף "היכן אפשר לקנות נעלי ספורט" לא יופיעו עבורו תוצאות אשר מכילות את הצירוף אותו הוא חיפש, אלא גוגל יבין כי למעשה הוא מחפש חנות לנעלי ספורט, ולכן יציג לו רשימה של חנויות ובמידת האפשר, חנויות קרובות למקום מגוריו (Google places).

 

בנוסף לשינוי זה, החלו בשנת 2012 בגוגל לערוך שינויים אשר השפיעו בצורה משמעותית הרבה יותר על תוצאות החיפוש. באותה שנה יצאו עדכונים אשר נקראו בשמות "פינגווין" ו-"פנדה", שהם שני עדכוני אלגוריתם חשובים אשר מטרתם היתה לטפל בתוכן שאינו איכותי או לחילופין משוכפל (עדכון הפנדה); ולבדוק את ההקשרים בין אתרים מקשרים ואת איכות הקישורים אשר מובילים לאתר (עדכון הפינגווין). עדכונים אלו למעשה באו על מנת לבטל את אותן מניפולציות אשר נעשו בעבר כדי להגיע לעמוד הראשון ועשו זאת בהצלחה חלקית.

 

 

כל העדכונים בשנתיים האחרונות הופיעו בכדי להפוך את תוצאות החיפוש של גוגל לרלוונטיות יותר לגולש, וזאת בכדי שגולשים המחפשים מידע יוכלו למצוא את המידע האיכותי והמתאים ביותר. יחד עם זאת, גוגל עדיין עובדים עם אלגוריתם, וככזה, הוא מוגבל לבצע את הפעולות אותן הוא הוגדר לעשות, כך שתמיד יוכלו להיות פרצות אשר יתנו הזדמנויות מהירות יותר להגיע לעמוד הראשון, אך גם הן כנראה ייחסמו בבוא הזמן.

 

לשים את הגולש במרכז

 

אם אתם חושבים לטווח הארוך, רוצים לגרום לאתר שלכם להופיע בעמוד הראשון לאורך זמן עבור ביטויים רלוונטיים שבהם אתם מתמחים, שימו את הגולש במרכז.

 

כיצד עושים זאת? צרו תוכן מקורי (ואפילו אם הוא אינו מקורי, ערכו אותו כשלכם והוסיפו את ההערות שלכם תוך כדי מתן קרדיט לכותב), צרו תנועה נוחה באתר, היררכיה נכונה, נסו למשוך אנשים לקשר לאתר שלכם, צרו פעילות נכונה ברשתות החברתיות, תנו לאנשים להגיע אליכם כי הם חיפשו אתכם וכי אצלכם הם ימצאו את הפתרון הטוב ביותר.

 

לשם הדוגמא, יצירת תנועה נוחה באתר תהיה ההתמקדות בעיקר. אם תחום העיסוק שלכם הוא כולל כמה מוצרים או שירותים משלימים שגם אותם אתם מספקים, ראוי לסדר את האתר בסדר היררכי מן החשוב ביותר לזניח ביותר, גם לצרכי העסק שלכם וגם לנוחיותו של הגולש.

 

חשבו על עץ היררכיה, כאשר עמוד הבית הוא שער הכניסה שלכם. לאחריו, ברמה ההיררכית השנייה, מופיעים השירותים החשובים והעיקריים שלכם. ברמה השלישית של עץ ההיררכיה יופיעו השירותים המשניים שלכם ומידע נוסף אשר קשור לשירותים העיקריים. ברמה הבאה יופיעו שירותים נישתיים, כאלו שאינם בבסיס העסק שלכם אך אתם מעניקים אותם כפועל יוצא מעיסוקכם.


כדאי ליצור באתר תפריט אשר יקל על הגולש לעבור בין אזורי האתר בקלות (תפריט ראשי, תפריט נגלל ואפשר גם להוסיף "פירורי לחם"), ולעזור לו להבין היכן הוא נמצא ובמה אתם מתמקצעים.

 

בצורה זו תצליחו לשים את רצון הגולשים במרכז. סדרו את האתר כך שיהיה ברור ומאורגן וכך תגרמו לאלגוריתם של גוגל להבין מהו תחום ההתמחות שלכם בצורה ברורה יותר. כאשר האלגוריתם מזהה את מבנה האתר הוא ידע לאיזה נושאים וביטויים לתת חשיבות גבוהה יותר וכפועל יוצא מכל הפעולות הללו, תועילו גם לעסק שלכם אשר ימשוך כניסות רבות יותר לאתר מהלקוחות הכי רלוונטיים עבורכם.

 

בשורה התחתונה, כל בעל עסק עם אתר באינטרנט רוצה להפיק מן האתר שלו תוצאות. על מנת לעשות זאת לאורך זמן עם שימוש בפלטפורמת השיווק בגוגל, עליכם להיות סבלניים במקצת, לתת מענה נכון ללקוחות ולהיות שם כשמחפשים אתכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.