17 נובמבר 2015 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Airscort

ייתכן כי כבר שמעתם איך שוק הרחפנים (Drones) האזרחיים שאך זה עתה צץ, נמצא בנסיקה והולך להפתיע את כולנו בחידושים עתידיים. Airscort מפתחת תחנות עגינה אוטונומיות לחלוטין, המסוגלות לשלוט הן בטיסה תקינה ובטוחה של הרחפן והן בהחלפת הסוללות באופן אוטונומי.


מי אנחנו

איתי שטראוס ויצחק טל, שני סטודנטים להנדסת מכונות בעזריאלי מכללה להנדסה שבירושלים, מנהלים את חברת הסטארט-אפ Airscort אשר ייסדנו לפני כשנה.

 

איתי (26) נולד וגדל בסיינט-לואיס, ארה"ב ועלה לארץ בגפו בגיל 18. בישראל איתי למד שנה במכינה קדם צבאית ברמת הגולן והתגייס לצה"ל לשירות קרבי בחיל השריון. כיום איתי נשוי ומתגורר במושב אורה.

 

יצחק (27) גדל בגוש עציון, שירת כמפקד טנק בחטיבה 7 וכמט"ק בנס"א (יחידת ניסויי איכות), כיום נשוי ומתגורר בירושלים.

 

נפגשנו במהלך לימודי התואר וכבר בשנה השלישית הקמנו את Airscort. הצעד המשמעותי הראשון שהחברה עשתה היה להיכנס לתוכנית ההאצה של אקסלרטור AtoBe, שמינפה את החברה ונתנה לה את הכלים והסביבה הנכונה להתפתח ולהיות חברה עצמאית ומצליחה.

 

בנוסף אלינו, קיים צוות נרחב של 11 סטודנטים להנדסה ממחלקות: מכונות, תוכנה ואלקטרוניקה, שמבצע מו"פ בתחומים שונים במסגרת פרוייקטי הגמר בשנה האחרונה ללימודיהם במכללת עזריאלי, כמו גם קבוצת סטודנטים מבצלאל העובדים על פרויקט מחקרי.

 

 

מה אנחנו מחדשים

 

ייתכן כי כבר שמעתם איך שוק הרחפנים (Drones) האזרחיים שאך זה עתה צץ, נמצא בנסיקה והולך להפתיע את כולנו בחידושים עתידיים, כמו משלוחים עד הבית בעזרת רחפנים של מוצרים שנרכשו חצי שעה קודם לכן ברשת. לפי התחזיות, בקרוב מאוד השמיים שלנו יהיו מלאי רחפנים מזמזמים... הבעיה הגדולה שניצבת אל מול התפתחות שוק זה, היא אורך חיי הסוללה שמספיק בד"כ לטיסות של 15-20 דקות. מדובר במגבלה המונעת מהמון מהיישומים להתפתח, מכיוון שמשימות ארוכות לא יכולות להתבצע ללא התעסקות בהנחתת הרחפן והחלפת הסוללה מספר פעמים – פעולה שאורכת זמן ודורשת נוכחות מפעיל.

 

 

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה: Airscort מפתחת תחנות עגינה אוטונומיות לחלוטין, המסוגלות לשלוט הן בטיסה תקינה ובטוחה של הרחפן והן בהחלפת הסוללות באופן אוטונומי.כך לדוגמא, אנו יכולים לאפשר לחקלאי לתת פקודה למערכת, לסרוק את שדותיו בלחיצת כפתור בלבד. התחנה תדאג להוציא את הרחפן מהאחסון, לסרוק תא שטח מסויים, להחזיר את הרחפן לתחנה לצורך החלפת סוללה ולהמשיך במשימה עד תום. חסכנו לחקלאי את הזמן הרב שהוא היה צריך לשהות בשטח בשביל לתפעל את הרחפן ולדאוג שהטיסה מתנהלת כראוי. יתרה מכך – החקלאי לא צריך להיות בשטח בכלל! הוא יכול לבצע זאת מהרי האלפים בשוויץ בזמן חופשת הסקי, תוך שרחפן אחר מצלם אותו מן האוויר כשהוא גולש!

 

 

האתגר הכי גדול שלנו

 

יום אחד, בשנה ג' ללימודינו ראינו שפתחו מתחם חדש ויפה במכללה, מתוך סקרנות הגענו לראות מה פשר המקום. הסבירו לנו שנפתחת שם תכנית האצה חדשה ושאלו אם יש לנו רעיון כדי להגיש מועמדות. בתור מהנדסי מכונות תמיד יש לנו רעיונות, אז החלטנו לנסות וקפצנו למים ללא הכנה מוקדמת. לכן האתגר הכי גדול שלנו הוא להקים סטארט-אפ מאפס ללא ניסיון. למזלנו קיבלנו עזרה והנחיה מתוכנית ההאצה, מה שהקל על ההתפתחות, אך בהחלט ניתן לומר שההתחלה היא הדבר הכי מאתגר.

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח

 

לא סתם בחרנו ללמוד הנדסה, אנחנו אוהבים אתגרים במיוחד אם הם הנדסיים ומעניינים כמו תחום הרחפנים. וכמובן שאנו סמוכים ובטוחים שעבודה קשה מתגמלת.

 

כל יום אנו לומדים משהו חדש, ותוך כדי שאנו מפתחים, אנו מתפתחים וצוברים עוד ניסיון בתחום הרחפנים וניהול חברת הסטארט-אפ. אנחנו מאמינים שהשינויים שהרחפנים יביאו לעולם יהיו משמעותיים ומי שעולה לרכבת בתחילת הנסיעה מוצא ביתר קלות מקום נוח לשבת בו וגם זוכה להינות מהנסיעה...

 

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

 

עבודת צוות נכונה, שכל עובד יודע מה הן שאיפות החברה ולאיזה כיוון מצופה ממנו לדחוף את המערכת. וחשוב מזה הוא לייצר סביבת עבודה נעימה שתשמור על התשוקה של כל אחד מחברי הצוות, כדי שגם ברגעים קשים תהיה סיבה טובה להמשיך לעבוד.

 

 

 

 

רצינו לומר תודה

 

לעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה וצוות האקסלרטור AtoBe, על התמיכה והמענה לכל בעיה, הרצון לעזור ללא גמול והנתינה חסרת הגבולות.

תודה מיוחדת וענקית למיכאל מזרחי מנהל האקסלרטור, שעושה מעל ומעבר כדי שנצליח, ועל שלימד אותנו לא לפחד לשמוע "לא" ושאין דלת שאי אפשר לפתוח. וכמובן תודה לחברות שלקחו חלק בסבב הראשון של האקסלרטור והעניקו לנו מנסיונן.  

 

 

בעוד שנה מהיום

 

אנחנו מקווים להשיק מוצר ראשוני לתחום החקלאות.

 

 

כדאי לעקוב אחרינו

 

אתם רוצים להיות שם כשזה קורה!  אנו נמצאים בתחום סופר מעניין ומכוונים לצמיחה מהירה ופורצת גבולות!

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

 

פייסבוק:  https://www.facebook.com/Airscort-1591611424394988/

אתר אינטרנט: www.airscort.me

מייל: [email protected]

תגובות

1. דויד | 22 נובמבר 2015

הם לא מחדשים

אם כל הכבוד לספין הנחמד שהם מריצים, הם לא מראים אפילו אב-טיפוס.
יש כבר לא מעט חברות גדולות שכבר פועלות בתחום ומבצעות ניסויים במערכות בפועל, כך שאני די בטוח שזה עוד סטארטאפ שיעלם בקרוב.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.