17 דצמבר 2015 | ארז ארצי
6 טיפים שיהפכו טיסת עסקים סטנדרטית למוצלחת

חיי היזם, הסטארטאפיסט וההייטקיסט, כרוכים בלא מעט נסיעות עסקים. לרוב מדובר בנסיעות קצרות וממוקדות שתתכן להם השפעה משמעותית על עתיד המיזם שלכם ועל עתידכם המקצועי, ועל כן הן כרוכות בלחץ לא מועט. הנה מספר טיפים שיכולים לסייע להפוך את נסיעת העסקים הבאה שלכם לאפקטיבית ונוחה יותר.

 

חיי היזם, הסטארטאפיסט וההייטקיסט, כרוכים בלא מעט נסיעות עסקים. לרוב מדובר בנסיעות קצרות וממוקדות שתתכן להם השפעה משמעותית על עתיד המיזם שלכם ועל עתידכם המקצועי, ועל כן הן כרוכות בלחץ לא מועט.

ייתכן שאתם מתכוננים אל אחת מטיסות העסקים הראשונות שלכם, או שאתם כבר חברים במספר מועדוני "הנוסע המתמיד" באמצעותם צברתם מיילים למכביר. כך או כך, הנה מספר טיפים שיכולים לסייע להפוך את נסיעת העסקים הבאה שלכם לאפקטיבית ונוחה יותר.

 

 

טיסה נוחה

 

העדיפו לטוס בטיסות ישירות שיחסכו לכם כאבי ראש וטרטורים והמתנות ארוכות בשדה התעופה.

אם אין לכם ברירה אלא לקחת טיסת המשך, נסו לקצר את זמן השהות בשדה, אך הותירו לכם מרווח זמן סביר ממועד הנחיתה של הטיסה הראשונה ועד המראתה של הטיסה הבאה. תמיד יתכנו עיכובים בלתי צפויים בשעת ההמראה והנחיתה של טיסתכם הראשונה, השאירו מרווח ביטחון בכדי לא לגרום לעצמכם לחץ מיותר.

אם זמן ההמתנה בשדה התעופה בכל זאת ארוך יחסית, מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של השדה בו תנחתו, על השירותים השונים שמוצעים במתחם או בסמוך לו. שדות שונים ערוכים באופן שונה – מבתי קפה, מסעדות ומלונות ועד לבתי קולנוע וספא. אל תשכחו לבדוק האם ישנו טרקלין עסקים אליו תוכלו להיכנס בעת ההמתנה.

 

 

נחיתה רכה


עד כמה שהדבר מתאפשר לכם, נסו להגיע למדינת היעד לפחות 24 שעות לפני תחילת סבב הפגישות שלכם. כך תוכלו, לאחר שהתארגנתם בנוחות בחדר המלון שלכם, להתארגן היטב לפגישות שלפניכם: לוודא בדיוק להיכן עליכם להגיע ואיך תגיעו לשם; לתרגל שוב את הפרזנטציה שלכם ולוודא שאתם ערוכים לענות על שאלות; לעבור שוב על שמותיהם של האנשים עמם אתם נפגשים ועל הCV שלהם; לדאוג שהחליפה שתלבשו מגוהצת ונקייה.

ביום למחרת תוכלו להגיע לפגישתכם רגועים יותר, לאחר מנוחה טובה וארוחת בוקר הגונה.
 

 

 

ארזו ביעילות ובקלילות

 

אם אתם מרבים לטוס לנסיעות עסקים, הכינו לכם מזוודה קבועה שתכיל פריטים ואביזרים בסיסיים שמשמשים אתכם ביום יום: אריזות מוקטנות ונוחות של אביזרי טיפוח, תרופות, ערכת טיסה וכדומה. הדבר יחסוך מכם זמן התארגנות בכל פעם מחדש.

המלצה חמה היא לעלות למטוס עם מטען יד בלבד, בפרט אם מדובר בנסיעה קצרה. כך תוכלו לחסוך לעצמכם זמן יקר בשילוח המזוודות ובהמתנה להגעתן בשדה היעד (וכמובן, להימנע מהסיכון של אבדן המטען). אל תשכחו לבדוק מהן המידות המקסימליות למטען היד שמתירה חברת התעופה עמה אתם טסים. כמו כן זכרו להתעדכן בהנחיות הבטיחות של מטען היד ולארוז את מוצרי הטיפוח והנוזלים רק בנפח המותר (בקבוקונים ואריזות עד 100 מ"ל) בתוך שקית נרכסת.

 

אם אתם טסים לשהייה ארוכה וטיסה עם מטען יד בלבד לא באה בחשבון, כדאי לקחת עמכם לטיסה תיק ובו ערכת התרעננות קטנה הכוללת: מברשת ומשחת שיניים (בנפח המותר בטיסות), דאורדורנט, חולצת טי, תחתונים וגרביים נקיים. אם במקרה המזוודה שלכם תתעכב בשדה התעופה, השעות הראשונות שלכם במדינת היעד יהיו נעימות הרבה יותר.

 

הנה סרטון הכולל טיפים לאריזה יעילה:

 

 

 

 

 

 

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

 

אתם קצרים בזמן ובאנרגיה? דאגו לישון במלון שממוקם קרוב יחסית למיקום פגישות העסקים שלכם. אם זה לא מתאפשר לכם, נסו לכוון למלון ממנו תוכלו להגיע בקלות ובמהירות לפגישתכם, באמצעות תחבורה ציבורית.

בררו מראש לא רק את כתובת מיקום הפגישה או החברה בה תבקרו, שאלו גם בדיוק באיזה רובע מדובר. כך תוכלו למקד את סוכנות הנסיעות שלכם לחיפוש יעיל יותר של מלון שיענה בדיוק על הצורך הזה.

 

 

 

התניידות

 

אם פגישות העסקים שלכם מתקיימות בלב מטרופולין, העדיפו להתנייד בתחבורה ציבורית. תוכלו לברר מראש מהי הדרך היעילה והמהירה ביותר להגיע מן המלון למקום הפגישה, ומה העלות השונה של כל אמצעי תחבורה.

חוקי התנועה ותרבות הנהיגה המשתנים ממדינה למדינה, עלולים להכניס אלמנטים של לחץ וזה בהחלט לא מומלץ. אם אתם יודעים שהנהיגה תהיה כרוכה בחוסר נעימות – הימנעו מראש מלנהוג.

אם בכל זאת החלטתם לשכור רכב, דאגו להביא עמכם פתרון מתאים לניווט. אמנם כל חברות ההשכרה מאפשרות היום לשכור מכשיר ניווט עם הרכב, אך לרוב מדובר בעלות יומית לא זולה כלל. אם בחרתם לנווט באמצעות Waze, או כל אפליקציית ניווט אחרת הכרוכה בגלישה, אל תשכחו לוודא כי חבילת הגלישה שלכם מתאימה לצרכים הצפויים. כיום תוכלו לשכור בארץ פתרונות שונים שיסייעו לכם, דוגמת ראוטר נייד בגודל כרטיס אשראי. דרך אחרת היא לעשות שימוש באפליקציות של ניווט לווייני שלא דורשות גלישה בנייד. חלק מן האפליקציות הללו מאפשרות להתנסות בגרסה חינמית למשך שבוע, אך גם בתום 7 ימים ימשיכו לפעול פעולה מוגבלת ועדיין טובה מספיק לניווט ברכב או ברגל. שימו לב רק שעליכם לדאוג להוריד מראש את המפות של מדינת היעד.

בקבלכם רכב, אל תשכחו לבדוק ששקע המצית או הUSB שלו תקינים ויאפשרו הטענה של מכשיר הניווט או הנייד שלכם באופן רציף.

 

 

מתנות קטנות

 

אם אתם הורים, אתם ודאי מכירים זאת היטב: הילדים בבית ממתינים לשובכם, אך גם למתנות שתביאו אתכם...

אם אתם קצרים בזמן או טסים ליעד לא מוכר ואינכם בטוחים שתצליחו להתפנות למשימה, תוכלו תמיד לרכוש מתנות קטנות מראש בארץ, כך שגם אם לא תצליחו להגיע לכך למרות הרצון הטוב, גורם לחץ נוסף ירד מראשכם ולא תשובו הביתה לילדים מאוכזבים ובוכים.

אופציה נוספת כמובן, היא רכישת מתנות ומזכרות בשדה התעופה – מראש בישראל או בשובכם לארץ. חברות שונות מפעילות גם שירות עגלת דיוטי פרי במהלך הטיסות, אשר כולל לרוב גם פריטים מיוחדים לילדים.

 

 

נסיעה טובה ודרך צלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.