8 ינואר 2016 | מערכת StartIsrael
"אני מאמין שכולנו קובעים את הגורל של עצמנו...אני חושב שאנחנו יכולים להגשים את החלומות שלנו אם נתמקד במה שאנחנו באמת רוצים." קרן זווית עם זק מילר

זק מילר הוא המייסד והמנכ"ל של Tradestreaming, קול משפיע ונחשב בעולם הפיננסי. הוא גם שותף כללי ב OurCrowd, פלטפורמת גיוס המונים מובילה שמשקיעה בחברות טכנולוגיות בשלבים מוקדמים, בארץ ובעולם. זק עמד בראש הפיתוח העסקי בחברת Seeking Alpha, וייעץ לחברות הון סיכון המובילות בשוק.

זק מילר הוא המייסד והמנכ"ל של Tradestreaming, קול משפיע ונחשב בעולם הפיננסי. הוא גם שותף כללי ב OurCrowd, פלטפורמת גיוס המונים מובילה שמשקיעה בחברות טכנולוגיות בשלבים מוקדמים, בארץ ובעולם. זק עמד בראש הפיתוח העסקי בחברת Seeking Alpha, והיה אחראי על הרבה מהשותפויות המוקדמות עם הוול סטריט ג'ורנל, יאהו פיננסים, בארונ'ס וראוט'רס. הוא ייעץ לחברות הון סיכון המובילות בשוק שכללו בין השאר את Lending Club SigFig, Behalf, Covestor ואת ה Wall Street Survivor.

זק הוא גם המחבר של Tradestream your Way to Profits: Building a Killer Portfolio in the Age of Social Media (בהוצאת Wiley), ספר המפרט את השינויים העצומים באיך שאנחנו מקבלים החלטות לגבי השקעות ומספק למשקיעים מסגרת של 8 אסטרטגיות שונות שניתן להתשתמש בהן בקלות על מנת לרתום את הכח של השקיפות ושל שיתוף פעולה בתהליך ההשקעה. זק גם כותב במגזין פורבס, ודובר פעיל באירועים.

 

 

מי אני

זק מילר, יזם ואנליסט של טכנולוגיה פיננסית,  מנכל של Tradestreaming ושותף כללי של  OurCrowd.

 

 

השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלי

אני אוהב לבנות דברים, אבל אני לא נשאר הרבה אחר כך. הכישורים שלי הם בעיקר לחשוב על רעיון, לחבר חלקים ביחד, וליצור משהו יש מאין. אני לומד כל יום דברים חדשים, ולא רוצה להישאב לניהול או למצב שבו אעשה את אותם הדברים כל יום מחדש. נתונים אלו דחפו אותי להרחיב את היכולות שלי, אך גם גרמו לי לא פעם לעזוב תפקיד מהר מדי, לפני שהבנתי את הערך האמיתי של ההשקעה שלי. הייתי בין העובדים הראשונים בחברה שלימים תהפוך ל Conduit, כאשר תפקידי בין השאר היה לוודא כי הניסיון הראשון של החברה ליצור מוניטין בעזרת שותפות עם חברת Yahoo יצא לפועל. עזבתי לפני שהאופציות שלי הבשילו.

 

 

מי פתח לי את הדלת לתעשייה

גדלתי בארצות הברית, בן של רופא ונכד של עורך דין. תמיד תכננתי עתיד מקצועי ברפואה כמו אבי. התחתנתי בגיל מוקדם (20), ובגיל 21, לאחר לידת הילד הראשון, החלטתי שאין לי אפשרות לבזבז את 10 השנים הבאות בלימודים. משם, העבודה הראשונה שלי הייתה יעוץ לחברת הון אנושי (Heidrick and Struggles– היו להם גם משרדים בישראל לפני שנים). אנחנו הקמנו דירקטוריון ל Fortune 500, וגייסנו את המנכ"לים, המנהלים והיועצים הטובים ביותר לחברות אלו. זו הייתה חוויה נהדרת עבור מישהו שלא באמת ידע מה יש שם בחוץ בעולם העסקי. העבודה הייתה בינלאומית כבר מהיום הראשון, מדרום אמריקה ועד מערב אירופה.

 

 

איפה תמצאו אותי

רוב הזמן אני על המחשב. אני מייצר הרבה תוכן, בין אם זה לבלוג, פודקאסטים, או ניוזלטרים באתר שלי או בתור כותב אורח למגזין פורבס ולאתר About.com. אני מתמקד בעיקר בתוכן פיננסי, ואחד מהלקוחות הראשונים שלי היה Lending Club, שהפך לפומבי בשנת 2014. הם יצרו כותרת מיוחדת לעבודה שעשיתי איתם (שימוש בתוכן להשגת לקוחות חדשים) – מומחה לתוכן השקעות.

 

 

כך נראה יום העבודה הטיפוסי שלי

אני מתעורר ב 5:45, שותה קפה Bulletproof (שילוב של קפה, חמאה אירופאית ושמן קוקוס). יוצא עם הכלב לטיול בשעה 6:30, ולוקח את הילדים לבית הספר עד 8:00. משם, אני כותב את רוב התוכן שלי בבוקר, ומתחיל להתקשר לנותני חסויות, שותפים ומשקיעים אחרי הצהריים. אני משתדל להגיע הביתה בזמן לארוחת הערב עם  המשפחה (יש לי 5 ילדים) ואז אני שוב על המחשב בסביבות 21:00 – 23:00 (אלא אם כן זה יום ראשון בסתיו, ואז כנראה שאראה משחק פוטבול בטלויזיה).

  

 

כשאני לא עובד (אם בכלל)

כמו רוב האנשים באזור שלי, אני עובד יותר מדי, ולא מוצא זמן לעצמי. אני נהנה לצאת להליכות עם הילדים שלי, עם אשתי ועם הכלב. אני אחד מהשחקנים המבוגרים בליגת הפוטבול בירושלים. הקבוצה שלנו, שמסובסדת על ידי פלטפורמת גיוס ההמונים OurCrowd מתחרה בכל מוצאי שבת.

 

 

נקודה בקריירה שאני גאה בה

העלייה לישראל דחפה אותי לחשיבה מחוץ לקופסא. יש לי תואר ראשון מהרווארד, ופשוט הנחתי שאמצא עבודה כבנקאי השקעות. אין כל כך הרבה הזדמנויות בתחום הזה בישראל, אז יצרתי דרך משלי: שילוב של יעוץ טכנולוגי פיננסי, כתיבה בתשלום, ועבודה עבור חברות שמתעסקות בטכנולוגיה זו (בישראל, הייתי חלק מהקמת Seeking Alpha  ו-OurCrowd). אני גאה בהתאוששות המהירה שלי, בכך שהקמתי משהו של עצמי, ובכך שהייתי אחראי מספיק כדי לדעת מתי זה הזמן למצוא עבודה.

 

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום

אני מאמין שכולנו קובעים את הגורל של עצמנו. בין אתה מאמין בקרמה, או בסייעתא דשמיא, אני חושב שאנחנו יכולים להגשים את החלומות שלנו אם נתמקד במה שאנחנו באמת רוצים. אני חושב שבשלבים מוקדמים של הקריירה שלי הייתי מבולבל – חשבתי שאני רוצה עבודה חשובה עם משכורת ענקית כשלמעשה, רציתי עבודה טובה שפינתה לי זמן לעצמי ולמשפחה שלי.

 

 

טיפ ליזמים

כל שותף שנכנס לעסק, אפילו הקטן ביותר, מרמת יחסי ציבור ועד משקיע או מנהל, משפיע. קח את הזמן בהתחלה לוודא שאתה מביא את האנשים הנכונים עם הכישורים והאופי הנכונים לצוות שלך. הדינמיקה של הצוות היא סופר חשובה, ואתה לא יכול להרשות לעצמך אנשים שלא מתאימים.

 

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים

ישנם שלושה סוגי אנשים: הראשון, הם אנשים שמשנים את הכיוון בכל פעם שהם מקבלים תגובה משותף פוטנציאלי, לקוח או משקיע. הסוג השני לעולם לא ישנו כיוון, לא משנה מה יגידו. והסוג השלישי, הוא מסוג האנשים שיודע איזו עצה לקחת, ומתי לעזוב כשמקימים חברה. מעולם לא ראיתי אנשים מהסוג הראשון מצליחים, ליזם מהסוג השני יש סיכוי, אך ליזם מהסוג האחרון יש סיכוי גבוה בהרבה להצליח.

 

  

תמיד יש פסגה יותר גבוהה. השאיפה הבאה שלי

עזרתי לבנות חברות מצליחות ששות מליוני דולרים, ובניתי עסק מצליח ליעוץ. בשנה הבאה, אני רוצה להקים חברה מצליחה – Tradestreaming. תמיד היה נראה לי קל יותר לעשות שיווק ופיתוח עסקי לחברות שאני לא הקמתי. אני רוצה להוכיח לכולם ולעצמי שאני יכול לבנות מותג משל עצמי, Tradestreaming.

 

 

אפל/ אנדרואיד?

מחשבי אפל, טלפון אנדרואיד

 

 

ההומפייג' שלי:

 http://www.tradestreaming.com

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.