7 פברואר 2016 | גראנט קארדון
דע חמש מציאויות אלה לפני שאתה מחליט לקפוץ למי היזמות

האם יש לכם רעיון גדול או מוצר שיכול לעשות מהפכה בעולם? או האם זהו רעיון שיאפשר לכם לעבוד עבור עצמכם ולקבוע את הכללים בעודכם מפרנסים את משפחתכם? לא משנה מהי המוטיבציה שלכם, אם אתם מחליטים לפתוח עסק עצמאי, אתם צפויים להרפתקה, בלשון המעטה.

האם יש לכם רעיון גדול או מוצר שיכול לעשות מהפכה בעולם? או האם זהו רעיון שיאפשר לכם לעבוד עבור עצמכם ולקבוע את הכללים בעודכם מפרנסים את משפחתכם? לא משנה מהי המוטיבציה שלכם, אם אתם מחליטים לפתוח עסק עצמאי, אתם צפויים להרפתקה, בלשון המעטה.

 

אני עצמי החלטתי לפתוח עסק פרטי בגיל 29. החלטתי להתפטר מעבודתי בשל יחס לא הוגן ובמקום לעבוד אצל מישהו אחר, עשיתי את הדבר האחד שממנו פחדתי- פתחתי את העסק שלי. זה היה לפני כמעט 30 שנה ומאז עשיתי זאת כבר מספר פעמים. 

הייתי בר מזל מאחר ורוב ניסיונותיי הצליחו. בכל פעם שניסיתי זה הפך יותר ויותר קל, אך בפעם הראשונה שעשיתי זאת פחדתי מאוד. לא הייתה לי תוכנית עסקית, לא היה לי כסף, והיה לי רק מספיק אומץ ושיגעון כדי ללכת על זה.

 

 

כאשר אתה מצליח, להיות הבוס של עצמך זה מאוד מתגמל. מצד שני, כאשר זה לא מצליח, זה מאוד יקר וכואב. אני יודע כי חוויתי את שניהם. כדי להצליח צריך להיכנס לזה עם עיניים פתוחות לרווחה ולדעת את כל מה שצריך לדעת כדי להצליח. הנה כמה טיפים כדי שתוכלו להתכונן לרגע בו תחליטו להיות הבוס של עצמכם:

 

 

1. עליכם להפוך אובססיביים

לא תהיה האפשרות לצאת לחופשה או אפילו היכולת "לכבות" את עצמך בסוף יום ארוך. זהו עסק של 24/7, 365 ימים בשנה. הרעיון של איזון, זמן חופשה, סופי שבוע וזמן מנוחה יהפכו להיות מותרות שטותיות שלא תוכלו להרשות לעצמכם יותר. היו מוכנים לחיות, לנשום, לאכול ולישון את העסק החדש שלכם. המצליחים ביותר מדברים על להיות אובססיסביים לעסק שלהם, אפילו כשהם כבר לא בפנים. אולי בגלל זה הם מצליחים- זוהי אובססיה בריאה. כדי למצוא מהן האובססיות הבריאות שלכם, הכינו טבלה עם שתי עמודות. בצד אחד רשמו את האובססיות ובצד השני את ההחזרים. התמקדו באובססיות עם ההחזרים הגדולים ביותר. 

 

 

2. התכוננו לשלם את חלקכם

93% מעסקים קטנים מרוויחים פחות מ-250 אלף דולר בשנה ו-57% עושים פחות מ-25 אלף דולר. היו מוכנים להרוויח פחות ממה שאתם מרוויחים כרגע בעבודתכם. לקח לי שלוש שנים בעסק הראשון שלי רק כדי להרוויח את מה שהרווחתי בעבודתי הקודמת. חשבתי שבשלושה חודשים אצליח להרוויח יותר כסף ממה שהרווחתי קודם לכן, אך בפועל לקח לי פי 10 יותר זמן מהחישובים השמרניים שלי. גם כשלבסוף הצלחתי להרוויח יותר ממה שהרווחתי בעבודתי הקודמת לא יכולתי להשתמש בכסף. היה עלי להשקיע את הכסף חזרה בעסק על מנת להמשיך את הצמיחה שלו.

 

 

3. הבינו את גודלן האמיתי של השוליים של העסק שלכם

אם הרעיון העסקי שלכם מבוסס על מודל פעולה של חצי מהשולים של העסק המוביל בתחום אתם לא תצליחו לעולם. עסקים שמנסים לפעול עם שוליים כחושים ומצומצמים יפסיקו לקבל תזרים חיובי של כסף ויגבילו את היכולת שלהם להשקיע מחדש כדי להצליח להשתלב בשוק של המתחרים שלהם.

הרעיונות העסקיים של Wallmartמצליחים מאחר ובעודם מפרסמים ומשווקים את המחיר הנמוך ביותר, יש להם שוליים ויש להם נפח. עסקים נכשלים כאשר הם לא מסוגלים למכור את המוצרים שלהם בנפח גבוה מספיק ובשוליים שמנים מספיק כדי להמשיך להשקיע מחדש ולשמר אירועים שלא ניתן לצפות להם מראש. חברות על כמו Apple, Google, Caterpillar, קוקה-קולה, Starbucksו-WholeFoods- יש להן גם נפח גבוה וגם שוליים גבוהים. כדי להצליח צריך להיות לכם את שניהם.  

 

 

4. ההתמדה משתלמת

כמייסד של סטארט אפ, עליכם לזכור שהכסף תמיד יעצור יחד איתכם - וכך גם העסק. כאשר אתם מפסיקים, העסק ייפסק גם כן. כמה כוח התמדה יש לכם? אני לא מתכוון רק לכסף, אלא לאנרגיה, לכוח עמידה, לאמונה ולאומץ. אם נשים את הגורמים החיצוניים בצד, מרבית הסטארטאפים נכשלים בגלל שמישהו עזב, ולא בגלל שנגמר הכסף או הזמן. עליכם לבנות את כוח ההתמדה שלכם ולהקיף את עצמכם באנשים שמאמינים בכם וברעיון שלכם, אפילו יותר ממה שאתם מאמינים. הקיפו את עצמכם במנטורים וחברי וועדות, והכריחו את עצמכם להשקיע זמן במידע חדש ובהכשרה אישית כדי שתהיה לכם המוטביציה להישאר. אם היו לכם בעבר בעיות עם מספר חברות, ייתכן ואתם בעצמכם חלק מהבעיה.

 

 

5. קדמו את עצמכם למכירות

יותר מ-90% מהזמן שלכם כבעלי עסק יבוזבז בשיווק הרעיון של העסק לעובדים, למשפחה, למשקיעים ואפילו לעצמכם- וזה עוד לפני שהיה עליכם למכור את הרעיון שלכם ללקוחות. כאשר אתם מחליטים לפתוח עסק עצמאי, עליכם להיות גורו במכירות, למכור את הרעיון, המוצר/ים והשירותים שאתם מספקים לכל מי שמסביב וכך אף אחד לא יוכל לעצור בעדכם. היכולת לשווק את עצמי ולמכור את הרעיון שלי היא מה שהפכה את העסק שלי למצליח.

 

 

אם כל הטיפים האלה לא הפחידו אתכם מלהיות הבוס של עצמכם, ייתכן ואתם מוכנים.

היו מצוינים.

 

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.