25 פברואר 2016 | מת'יו טורן
5 הרגלים של יזמים בריאים, שמחים וחכמים

יזמים רבים כבר לא רוצים להחליף הצלחה בבריאות, כסף בזמן עם משפחותיהם, או עסק על חשבון תשוקה. עם זאת, חשוב יותר מתמיד להקדיש עצמכם לשיפור והצלחה בכל תחומי החיים ולא רק בעסק שלכם. הנה 5 דרכים להיות בריאים, עשירים וחכמים בכל האספקטים של חייכם.

יזמים רבים כבר לא רוצים להחליף הצלחה בבריאות, כסף בזמן עם משפחותיהם, או עסק על חשבון תשוקה.

עם זאת, חשוב יותר מתמיד להקדיש עצמכם לשיפור והצלחה בכל תחומי החיים ולא רק בעסק שלכם. לדוגמא, פיתוח שגרת התעמלות בריאה אינה טובה רק עבור הגוף שלנו, אלא זוהי הזדמנות מצוינת לאמן את היכולת שלנו לעמוד בהתחייבויות אישיות, לשפר משמעת אישית ולהיות אחראיים על התוצאות. לכל אלה יכולות להיות השלכות מצוינות עבור העסק שלכם גם כן, לא?

הנה 5 דרכים להיות בריאים, עשירים וחכמים בכל האספקטים של חייכם.

 

 

1. גבולות טובים יותר

אם אין לכם גבולות, אתם לא תצליחו להגיע רחוק ביזמות או בחיים. האנשים המצליחים ביותר בחיים הם אלה מכירים בכוח של היכולת לומר 'לא'.

הצעד הראשון החשוב של פיתוח גבולות טובים יותר הוא קודם כל להחליט מהם ערכי הליבה שלכם כאדם ובעסק. ברגע שאתם מציבים את הסטנדרט לפיו אתם רוצים לפעול באופן אישי ולפיו אתם רוצים שהעסק יפעל, עליכם להמשיך עם החלטה זו ולבצע אותה, לאכוף אותה.

לדוגמא, אם אתם מתחייבים לבן/בת הזוג שלכם שערב שישי מוקדש לדייט שלכם, עליכם לעמוד בכך ולהקפיד לא לתת לעסק שלכם להזדחל לתוך ערבי שישי שלכם. אם אתם מציבים את הגבול שכל בוקר משעה 8:00 ועד 10:00 אתם נמצאים בחדר הכושר, אתם לא יכולים לתת לצוות שלכם להפר גבול זה עם פגישות עבודה מוקדמות.

על אותו העיקרון, עליכם לבקש מחברי משפחה ומחברים לכבד את הגבולות שהצבתם בחייכם, במיוחד אם העבודה שלכם מתחילה ממשרד ביתי. הציבו את החוקים עבור עצמכם ואז הקפידו לעמוד בהם, ועשו שימוש בכוח של ה'לא' כאשר אתם צריכים.

 

 

2. קחו הפסקות

סגנונות עבודה משתנים, אבל דבר אחד בטוח, חשוב להתרחק מהשולחן. לקום מדי פעם ולהסתובב יכול לסייע לכם לאפס את רמת האנרגיה שלכם ולעורר מחשבות חדשות. זה גם תורם לזרימת הדם, שזה דבר חשוב למוח ולגוף כאחד.

אל תעצרו רק בקימה מהשולחן. הפסקות מהעבודה הן חשובות גם כן, הקפידו שלפחות יום אחד בשבוע היזמי העסוק שלכם יהיה משוריין ליום אישי. זה הכרחי להתנתק מהעבודה לתקופות, על מנת להחיות מחדש את המוח והגוף.

יזמות היא מרתון, לא ספרינט, ולכן אם לא תקציבו לעצמכם זמן אישי אתם תגיעו למצב שבו אתם נשחקים. קחו הפסקות ועשו שימוש חכם בזמן כדי להתחבר מחדש ליצירתיות ולתשוקה שלכם.

 

 

3. הגידו את מה שאתם מתכוונים.

להיות יזם זו עבודה קשה ויש זמנים בשלב הסטארט-אפ שבהם תרצו להסכים עם דברים מסוימים רק כדי להתחיל. בדיוק בגלל זה השלב הראשון של ידיעת הגבולות שלכם הוא כה חשוב כיזם - לדעת מה אתם רוצים ולאן אתם רוצים להגיע כדי שתוכלו ליישר את פעולותיכם עם מילותיכם.

ניתן לאתר את השורשים של ויכוחים ואי הבנות לתקשורת לא טובה. אתם יכולים לרצות להתרחק מפגיעה ישירה ברגשותיהם של אנשים, בין אם מדובר בחבר צוות או חבר משפחה, אבל יזמים חייבים להקפיד על תקשורת ישירה וברורה.

טיפ אחד מצוין הוא שהאדם שאיתו אתם מתקשרים יסכם את השיחה שלכם במילותיו/ה, כך ניתן לראות האם מה שהם שמעו זה מה שאתם התכוונתם לומר. אם סיכום השיחה שלהם אינו ברור, כך היה גם האופן שבו העברתם את המסר שלכם.

אל תצאו משיחה מאתגרת עד ששני הצדדים מצויים בהסכמה ויכולים לסכם באופן מדויק את התוצאה של השיחה. כך אף אחד מכם לא יבסס את מעשיו וצעדיו הבאים על הנחות על מה שנאמר, אלא על כיוון שהוסכם יחדיו.

 

 

4. שימו לב מה יוצא לכם מהפה

למלים יש כוח רב ועליכם להקפיד מאוד ולשים לב שמה שיוצא לכם מהפה, הוא בקו אחד עם מה שאתם מאמינים בו והכיוון אליו פניכם מועדות. קשה יותר לקחת משהו שלא התכוונתם אליו חזרה או לנסות לערפל איזו הצהרה שלכם, מאשר לומר את האמת בפעם הראשונה ולדבוק בה.

ללמוד לומר מה שאתם מתכוונים אליו ישפר את העסק שלכם ואת היחסים האישיים שלכם, יסייע להבטיח שהגבולות שלכם יישמרו, וישפר את איכות התקשורת שלכם.

 

 

5. בטלו את העומס (De-clutter)

אם האופן בו אתם עושים דבר אחד הוא האופן בו אתם עושים הכל, עליכם לקחת את הזמן כדי להתאמן באומנות של בהירות. בהירות בשיחה יכולה להיות מאוד חשובה וכך גם בהירות בבית, בנפש, ובגוף. הקפידו להיות מאורגנים בכל האספקטים של חייכם, על ידי כך שתקציבו מספר דקות נוספות כל יום כדי לנקות אחרי עצמכם, להיפטר מהעומס ולהיות מאורגנים.

יותר מדי עומס בתיבת הדואר הנכנס, על שולחנכם ובביתכם יכול להוביל לזמן לא יעיל בחיפוש אחר פריטים שנעלמו. כאשר אתם שומרים על חייכם מאורגנים, הגישה לדברים חשובים תהיה קלה יותר, ומידית, מאחר ואתם יודעים היכן כל דבר נמצא. ארגון יסייע לכם לשפר את הפרודוקטיביות שלכם, ואם יש דבר אחד שכל יזם צריך, הרי זה יותר זמן!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.