28 פברואר 2016 | מת'יו טורן
התחילו עסק בתקציב דל עם שלושת הטיפים הללו

ייתכן ותחושו קנאה אם אתם מסתמכים על המשאבים העומדים לרשותכם ללא עזרה חיצונית, בעודכם קוראים על סבבי הון סיכון גדולים של אחרים. אבל כיזם שהתקדם בכוחות עצמו כל הדרך אל ההצלחה ביחד עם אחי, אני כאן כדי לספר לכם שאסור לכם לתת לסיפורים של סטארטאפים עם תקציב גדול להפחיד אתכם מלהישאר מצומצמים. הנה שלושה מהטיפים הטובים ביותר שלי כדי לשמור על הסטארטאפ שלכם בתקציב סביר.

יש דיבור רב לאחרונה על הצמיחה במספר הסטארטאפים והעלייה של הון סיכון לרמות גבוהות. אך עם כל ההון, יש גם לצערנו סיפורים נפוצים על בזבוז מוגזם על דברים שמרבית הסטארטאפים לא באמת צריכים. 

ייתכן ותחושו קנאה אם אתם מסתמכים על המשאבים העומדים לרשותכם ללא עזרה חיצונית, בעודכם קוראים על סבבי הון סיכון גדולים של אחרים. אבל כיזם שהתקדם בכוחות עצמו כל הדרך אל ההצלחה ביחד עם אחי אדם, אני כאן כדי לספר לכם שאסור לכם לתת לסיפורים של סטארטאפים עם תקציב גדול להפחיד אתכם מלהישאר מצומצמים.

 

 

הנה שלושה מהטיפים הטובים ביותר שלי כדי לשמור על הסטארטאפ שלכם בתקציב סביר:

 

 

1. בחרו במוסך שלכם

 

אל תבזבזו כסף על משרד. אפילו מרחב של משרד משותף יכול לעלות יותר מתקציב של סטארטאפ ממוצע. כאשר אני התחלתי את העסק הראשון שלי עם אחי אדם, היינו ישנים על הספה בעסק. למעשה, חיינו במשרד האחורי והתקלחנו בבית של אמא שלנו כדי לחסוך כסף על שכירות של משרד ודירה.

כל סכום כסף שהרווחנו נכנס לעסק, וזיהינו מההתחלה שאחת ההוצאות הגדולות ביותר שלנו היא שכירות. אל תטעו ותתחייבו לשכירות. נסו לחיות באופן הרזה ביותר שניתן, ושלבו את מרחב המחייה והעבודה שלכם כדי להוריד למינימום את ההוצאות העקיפות.

 

 

2. צוות מוערך יתר על המידה

 

בעוד שלהעסיק אנשים חיצוניים חשוב מאוד כדי להימנע משחיקה ולהעלות את העסק שלכם לרמה הבאה באופן אפקטיבי, אין הכוונה היא להעסיק צוות. עליכם לעשות מיקור חוץ לכל דבר שאינכם יכולים לעשות בעצמכם.

רוב הצוות לא תואם את האפשרויות הכספיות ולמעשה מוערך יתר על המידה בתור סטארטאפ. מצאו אנשים שמוכנים לעבוד על כפרילאנס, כך שאתם משלמים רק עבור הפרויקטים שאתם באמת זקוקים להם לעומת עבור הזמן של מישהו, כל הזמן. לצוות במשרה מלאה יש גם המון עלויות נלוות כמו עלויות מעביד על פי חוק, עלויות ביטוח בריאות, כמו גם שכר העובד ועלויות המסים.

אל תעסיקו צוות - זה יפיל אתכם.

 

 

3. הפחיתו, עשו שימוש חוזר, ומחזרו

 

אתם לא צריכים את החדיש והחדשני ביותר בתור סטארטאפ. אל תבזבזו כסף על אייפון 6 חדש, ציוד משרדי, ריהוט למשרד או כל אביזר טכנולוגי חדיש אחר. חסכו בכל פינה החל ממציאת ריהוט בחנויות יד שנייה או במכירות חיסול, תיקון מוצרים אלקטרוניים קיימים ובאופן בסיסי מציאת דרך להשתמש מחדש ולמחזר כל דבר שניתן.

נייר? הדפיסו בשני הצדדים. עטים? קנו באריזות ענק, או עשו שימוש בקולקציה אישית שלכם שצברתם מירידים מסחריים ומפקידי בנק למיניהם. זה נשמע נוירוטי, אבל כל שקל שתחסכו הוא שקל שאתם יכולים להשקיע בעסק שלכם פשוטו כמשמעו, ולכן אתם יכולים לשקול זאת, למכור זאת, ולהנות מאיכות חיים בהמשך הדרך.

היו אנשים של השורה התחתונה ודאגו לעקוב בקפידה אחרי התקציב שלכם על ידי שימוש מחדש של הכל.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.