30 מרץ 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - PresenTense ישראל

השבוע בקהילה ישראלית - PresenTense ישראל, קהילה הפועלת בפריסה כלל ארצית, הרואה ביזמות הדרך לפתרון בעיות יסוד בחברה הישראלית, דרך להעצמה כלכלית מקומית ודרך להעשרה קהילתית. הקהילה מפעילה ברחבי הארץ מגוון של אקסלרטורים ותכניות האצה בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל, מתוך מטרה להנגיש את היזמות לכלל המגזרים בישראל, ככלי להעצמתם.

קהילה ישראלית עם PresenTense ישראל, אשר ממקום מושבה בירושלים מפיצה את בשורת היזמות לכל רחבי המדינה ואל כל מגזרי החברה. בעזרת מגוון אקסלרטורים ותכניות האצה יחודיות מבקשת קהילת PresenTense ישראל להנגיש את היזמות לשלל האוכלוסיות בישראל.

 

 

הקהילה שלנו

אנחנו ב-PresenTense ישראל מאמינים שיזמות היא הדרך לפתרון בעיות יסוד בחברה, דרך להעצמה כלכלית מקומית ודרך להעשרה קהילתית. אנחנו מאמינים שיזמות לא יכולה להיות פריווילגיה, אלא כלי לשינוי חברתי שצריך להיות פתוח בפני כל חלקי החברה הישראלית, כמקור לפיתוח כלכלי ולאיחוי הקרעים בישראל. מתוך התפיסה הזו אנחנו פועלים להנגשת יזמות על ידי מתן כלים, יעוץ ורשת מקצועית רחבה המבוססת על מתנדבים ושותפים, שאנחנו מגייסים בכל מקום שבו אנו פועלים. הנגשת המשאבים הללו מתבצעת בשלושה ערוצי פעילות מרכזיים; מאיצי יזמות (אקסלרטורים), סדנאות ליזמות וחדשנות וייעוץ לפיתוח אקוסיסטם תומך יזמות. האקסלרטורים נמצאים בלב העשייה שלנו וחולשים על תחומים רבים ואוכלוסיות מגוונות ברחבי הארץ. האקסלרטורים שלנו כוללים תכניות האצה הנמשכות בין 6  ל-9 חודשים במהלכם עוברים היזמים הכשרה מקצועית קבוצתית וכן זוכים לליווי אישי של מנטור בכיר לכל יזם. 

 

ואלו הם כמה מהאקסלרטורים שלנו:

 

 

A3i

A3i: Accelerating Inclusion in Israel, הוא האקסלרטור הראשון בעולם שמתמקד ביצירה ופיתוח של טכנולוגיות, שירותים, ומוצרים עבור אנשים עם מוגבלויות, כדי לשפר את איכות החיים שלהם ושל בני משפחתם.  ב-2013 וכבר סיים שני מחזורים. התכנית מנוהלת במשותף על ידי PresenTense ובית איזי שפירא, ונתמכת על ידי קרן משפחת רודרמן והפדרציה היהודית של לוס אנג'לס. המאיץ ממוקם בבית איזי שפירא ברעננה.

 

Mubadren

Mubadren הוא אקסלרטור ראשון מסוגו עבור יזמים מהחברה הבדואית בישראל. האקסלרטור ממוקם בישוב חוּרָה שבנגב ומטפח ומכשיר יזמים עסקיים וחברתיים המגיעים מחורה והאזור. האקסלרטור עוזר להם להוציא לפועל את הפרוייקטים החברתיים והעסקיים שלהם, על ידי תמיכה מקצועית וליווי אישי. המאיץ מנוהל על ידי PresenTense בשיתוף עם המועצה המקומית חורה ומרכז תעסוקה ריאן, ונתמך על ידי הפדרציה היהודית של צפון אמריקה.

 

Q-Start

Q-Start הוא האקסלרטור הראשון באזור "המשולש" לאוכלוסייה הערבית בצפון הארץ. המאיץ מופעל בשיתוף עם PresenTense ומכללת אל קסאמי ונתמך על ידי Citi Foundation. Q-Start ממוקם בבאקה אל גרבייה ומיועד למיזמים חברתיים, עסקיים קטנים, ומיזמי ביו-טק והיי-טק.

 

יזמיות

התוכנית מיועדת לנשים חרדיות שרוצות להקים או להרחיב מיזמים חברתיים או עסקים קטנים. יזמיות הוקם ב-2013 וכבר סיים שני מחזורים, ומופעל על ידי PresenTense Israel בשיתוף עם ארגון תמך, בתמיכת קרן הדסה.

 

Made in Lod

Made in Lod הוא האקסלרטור הראשון בלוד ומיועד למיזמים חברתיים, עסקיים קטנים, ומיזמי והיי-טק. המאיץ מופעל בשיתוף עם PresenTense, עיריית לוד, ומרכז הצעירים בלוד, ונתמך על ידי Applied Materials.

 

"המאיץ"

"המאיץ" הוא אקסלרטור ליזמות חברתית-עסקית, ממוקם בבאר שבע, עבור יזמים בדרום הארץ. המאיץ הוקם ב-2014 וכרגע נמצא במהלך המחזור השני, ומופעל בשיתוף עם PresenTense Israel וארגון ביתא של תור המדבר, בתמיכת קרן נס מהפדרציה היהודית מטרו-ווסט.

 

LEAP

LEAP היא תכנית חדשנית ויחידה מסוגה בישראל בתחום היזמות החברתית, הממוקמת בירושלים. התכנית נועדה למנף מיזמים פעילים, ולאפשר להם לבצע את הזינוק הנדרש להם על מנת להגיע ל"שלב הבא" בהתפתחות המיזם. התכנית כוללת קבוצה מצומצמת של 5 מיזמים, במסגרתה מקבלים היזמים ליווי צמוד על ידי קואצ'ר/יועץ בכיר, מנטורשיפ 360 מעלות של חברה מבוססת, תכנים מקצועיים, חיבור לאנשי מפתח, תמיכה של גופים מובילים ועוד. מטרת התכנית היא לפתח את ירושלים ולסייע לצמיחה כלכלית בעיר ולבסס אותה כבירת היזמות החברתית בישראל.

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

ארגון PresenTense הוא ארגון המקדם ומנגיש יזמות. אנחנו מאמינים שצריך להוציא את ה-Start-Up Nation מגבולות גוש דן ושיזמות היא זכות ולא פריווילגיה. אנחנו פועלים כדי להרחיב את הקהילה היזמית בישראל, מעניקים כלים ובונים רשתות יזמיות בכל רחבי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית של החברה הישראלית.

הארגון הוקם במקור בשנת 2007 על ידי שני יזמים אנגלוסקסים, אריאל בארי ואהרון הורוביץ, בפורמט של מגזין העוסק ביזמות חברתית בעולם היהודי. משם התפתח הארגון ל-Summer Institute– אינקובטור ליזמות חברתית. אהרון ואריאל הביאו יזמים יהודים מהתפוצות ושיכנו אותם בדירה דו-קומתית בירושלים: בקומה העליונה ישנים ובקומה התחתונה מפתחים את המיזמים. האינקובטור פעל במתכונת של 6 שבועות שבסופם חזרו היזמים לארצות המוצא שלהם והטמיעו את המיזמים בקהילות בהן חיו. כיום PresenTense מחולק לשני ארגונים הפועלים במקביל – PresenTense Group, הממוקם בניו-יורק, ממנה מנוהלת כל הפעילות בצפון אמריקה (סביב קהילות יהודיות); ו- PresenTense Israel, הממוקם בירושלים, ממנה מנוהלת כל הפעילות במדינת ישראל ובמזרח אירופה, אשר ברובה אינה עוסקת בעולם היהודי כהגדרה.

 

 

 

הייחוד של הקהילה שלנו

הייחוד והיתרון שלנו הוא החיבור לקהילות מקומיות והנגשת הכלים היזמיים לפריפריות החברתית והגיאוגרפית. כל מאיץ ומאיץ נולד מתוך שיתוף פעולה בין PresenTense המביא עמו את המקצועיות, התוכן והכלים; לבין ארגון מקומי המביא עמו את הקהילה המקומית שהכרחית כל כך להצלחת היזמים, ולרוב אף קיים שותף נוסף התומך כספית בתכנית.

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

עבורנו המשמעות של היותנו חלק מקהילת היזמות בישראל, היא היכולת שלנו לחבר את קהילת היזמות הקלאסית אשר ברובה מתבססת במרכז הארץ, אל קהילות יזמים פריפריאליות. מדובר ביזמים הפועלים בפריפריה בין אם גיאוגרפית כגון בחורה שבנגב או בקה אל גרבייה בצפון; ובין אם זוהי פריפריה חברתית כגון קהילות יזמות בחברה הערבית או החרדית. ישראל זכתה ביושר בתואר ה-Start-Up nation, אך על מנת לשקף את היותנו אומת סטארטאפ עלינו לחבר את הכישרונות והידע הממוקמים מעבר למחוזות היזמות הקלאסית. אנו מאמינים כי זהו כלי מרכזי לחיזוק וביסוס החברה הישראלית בכללותה.

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

אנו מעוניינים לפרגן לקהילת היזמות הירושלמית בכללותה, אשר הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות בצורה חסרת תקדים. מדובר בקהילה תומכת ומפרגנת כאשר לכולם בה ברור שהצלחה של אחד היא הצלחה של כולם. אנו שמחים וגאים לקחת חלק בקהילה הירושלמית המגוונת הזו. 

 

 

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

אנחנו מחפשים תמיד את הואקום אליו אפשר להיכנס ולקדם יזמים – בין אם באמצעות מאיצים, ייעוץ, נטוורקינג או כל אמצעי אחר העומד לרשותנו. אם אתם אנשים שהתשוקה לעשייה בוערת בקרבם, יזמים שזקוקים לכלים, מומחים שיכולים לסייע ליזמים בהסרת מכשולים, או כל אדם שחי ונושם יזמות - אנחנו כאן בשבילכם.

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

 

במייל - [email protected]

 

באתר - presentense.org.il

 

בפייסבוק -  PresenTense Israel

 

 

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.