רוב הלקוחות לא מצליחים להכריע מה עדיף עבורם - אפליקציה, אתר אינטרנט או אתר מותאם לסלולר. כיום, בעקבות הנתונים הברורים אודות הגלישה דרך הסלולר, אני ממליץ ללקוחותיי על אחד משניים: אפליקציה או אתר מותאם. במאמר הבא אנתח את ההיבטים השונים אשר יכולים להכריע בשאלה: "אתר מותאם או אפליקציה?"
עסקים רבים מתחבטים בשאלה: "באיזה אפיק פרסום הכי כדאי להשקיע?"
דרכי הפרסום המסורתיות – עיתונות, פלאיירים וכרטיסי ביקור מאבדות אט אט מערכן, כאשר העולם הפרסומי עובר אל המדיה הדיגיטלית. יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים להשקיע את מרצם וכספם באפיק הטכנולוגי, מתוך הבנת השוק, וקריאה ברורה של המפה. כיום, כ-80% מהציבור בישראל גולש באינטרנט, כאשר מעל ממחצית מהתעבורה מתרחשת דרך מכשירי הסמארטפון. הנתונים הללו מכריעים את הכף, ומטים מיליארדי דולרים משיטות הפרסום המסורתיות אל המדיה הדיגיטלית.
כאשר לקוח מגיע אליי, לרוב הוא לא מגובש בדעתו מה ההשקעה הטובה ביותר עבורו. רוב הלקוחות לא מצליחים להכריע מה עדיף עבורם - אפליקציה, אתר אינטרנט או אתר מותאם לסלולר.
כיום, בעקבות הנתונים הברורים אודות הגלישה דרך הסלולר, אני ממליץ ללקוחותיי על אחד משניים: אפליקציה או אתר מותאם.
אתר מותאם הינו אתר אינטרנט, אשר מותאם לגודל המסך של הסלולר ומגיב למגע, ועל כן שמיש בצורה טובה דרך הסמארטפון. אפליקציה הינה יישום שהותקן בנייד של המשתמש, ואינו מוצג בדפדפן.
במאמר הבא אנתח את ההיבטים השונים אשר יכולים להכריע בשאלה: "אתר מותאם או אפליקציה?"
1. שימוש – השאלה הראשונה שצריך לשאול היא מה המטרה אותה אנו רוצים להשיג. כאשר נענה על השאלה הזאת, נוכל לכוון ולהחליט. אם אני מעוניין להשתמש ביישומים כגון GPS, מצלמה וכדומה, כנראה שנשקיע בפיתוח אפליקציה, אשר יודעת להתממשק בצורה טובה ואיכותית עם יישומים מהסוג הזה. גם אם אנו רוצים לפתח משחק לסמארטפון, ככל הנראה נעשה זאת באמצעות אפליקציה, אשר מאפשרת גישה נוחה יותר למשחק. במידה ואנו מעוניינים להציג מידע אודות העסק, הצגת גלריה או וידיאו, נוכל להשתמש גם באתר מותאם.
2. זמינות ללקוח – חשוב לזכור שעל מנת שלקוח יוכל לצפות בתכנים המוצעים באפליקציה, עליו להוריד אותה ולהתקינה בטלפון הנייד. מנגד, כאשר בונים אתר מותאם, אין צורך בהתקנה, והאתר נפתח ישירות דרך הדפדפן שבטלפון. כעת עלינו לשאול את עצמנו: "האם האפליקציה תייצר ערך ללקוח כך שיסכים להתקין אותה?" במידה והאפליקציה אכן תייצר ערך ללקוח והוא יפיק ממנה תועלת - הוא יתקין אותה, אחרת – השקעתנו תהיה לריק והלקוחות לא יתקינו את האפליקציה. במידה ואנו מחפשים פרסום אינפורמטיבי בלבד, ככל הנראה נעדיף אתר מותאם אשר לא דורש התקנה מיוחדת אלא גלישה חופשית בדפדפן.
3. עדכונים – אתר אינטרנט גמיש מבחינת עדכונים הרבה יותר מאשר אפליקציה. במידה ואנו רוצים לשנות צבעים, רקע או עיצובים, נוכל לעשות זאת במהירות באתר אינטרנט, בעוד באפליקציה נאלץ את המשתמשים להוריד עדכון גרסה על מנת שיוכלו ליהנות מהגרסה והעיצוב החדשים.
4. עלויות ולוחות זמנים – פיתוח אתר אינטרנט הוא פעולה פשוטה יותר הלוקחת פחות זמן, מכאן נגזרים גם מחירים נמוכים יותר לאתרי אינטרנט ביחס לאפליקציות. לכן, אם בידינו תקציב מוגבל או לחלופין צורך בפתרון מהיר – נעדיף אתר אינטרנט.
5. תחזוקה שוטפת – תחזוקה של אפליקציה לאורך זמן יקרה יותר מתחזוקה שוטפת של אתר אינטרנט. זה שיקול שחשוב לקחת בחשבון כיוון שההשקעה הכספית הגבוהה על פיתוח אפליקציה – לא מסתיימת שם.
אז מתי נעדיף אפליקציה ומתי אתר אינטרנט?
אם אנחנו מעוניינים להציג את העסק שלנו בצורה תדמיתית – נעדיף אתר אינטרנט. אפליקציית תדמית תהיה יקרה ולא תספק ערך ללקוח, ועל כן הוא לא יוריד אותה.
במידה ואנחנו מפתחים משחק או שאנו צריכים להשתמש בפונקציות רבות כגון ניווט, מצלמה, אנשי הקשר במכשיר וכדומה, נעדיף אפליקציה, שתדע לגשת ליישומים ולהפיק ביצועים טובים יותר, ותאפשר חווית משתמש ברמה גבוהה יותר.
במידה ואנו מפתחים 'מוצר' בו ישתמשו משתמשי הקצה, נעדיף אפליקציה אשר תאפשר חווית משתמש טובה יותר ופונקציונאליות רחבה יותר.