19 יוני 2016 | מערכת StartIsrael
כישלון מוצלח

היכולת להתמודד עם כישלון היא חיונית בדרך להצלחה המיוחלת. אין מיזם מצליח או יזם מוביל שלא חוו בשלב כזה או אחר של חייהם אכזבה וכישלון. זה פשוט לא משהו שנהוג לספר לנו עליו, קל יותר או מובן מאליו להתמקד בסיפורי ההצלחה. את התפיסה הזו בדיוק מנסה לשנות תנועת FuckUp Nights אשר חושפת לקהל דווקא את סיפורי הכישלון כמעוררי השראה ומעודדים יזמים להמשיך ולהתעקש כל הדרך להצלחה.

אף יזם לא מקים סטארט-אפ מתוך אמונה שהוא נדון לכישלון. מרביתנו מחפשים את ההשראה, שתעודד ותדרבן אותנו הלאה, בסיפורי הצלחה של מיזמים ויזמים אחרים.

אך כשהסטטיסטיקה מנבאת (נכון לשנת 2015) הצלחה רק לאחד מתוך ארבעה סטארטאפים שהוקמו בישראל, ניכר כי הכישלון הוא חלק מאורח החיים היזמי.

 

 

הכוונה היא אינה לדכא אתכם או להרפות את ידיכם. בדיוק להיפך – היכולת להתמודד עם כישלון היא חיונית בדרך להצלחה המיוחלת. אין מיזם מצליח או יזם מוביל שלא חוו בשלב כזה או אחר של חייהם אכזבה וכישלון. זה פשוט לא משהו שנהוג לספר לנו עליו, קל יותר או מובן מאליו להתמקד בסיפורי ההצלחה.

את התפיסה הזו בדיוק מנסה לשנות תנועת FuckUp Nights אשר חושפת לקהל דווקא את סיפורי הכישלון כמעוררי השראה ומעודדים יזמים להמשיך ולהתעקש כל הדרך להצלחה.

 

 

FuckUp Nights היא תנועה גלובלית שהחלה את דרכה בשנת 2012 במקסיקו, בעקבות שיחה בין חמישה חברים שהרגישו צורך להשתחרר מהסטיגמה האופפת את המילה "כישלון". כקולגות בתחום היזמות, כולם האמינו שיש לדבר על כישלון בפומבי, כעל צעד חיובי שכולם חייבים לעבור בדרך להצלחה.

הקונספט פשוט: FuckUp Nights הוא אירוע חודשי, שבו יזמים חולקים עם הקהל את סיפור הכשלון העסקי שלהם. בכל אירוע, מוזמנים 4-3 יזמים ואנשי עסקים להציג ב- 7 דקות ובליווי 10 תמונות את הסיפור על הרגע הכי פחות זוהר בקריירה שלהם. כל הרצאה מלווה בסשן של Q&A מהקהל ובזמן שמוקדש ל- networking בין היזמים ליתר המשתתפים באירוע, מה שמאפשר לדור הצעיר של היזמים בירושלים לקבל השראה מהסיפור האישי של המציגים באירוע, וכמובן ללמוד מהטעויות שלהם.

 

התנועה צברה תאוצה והפכה לעולמית. כיום מתקיימים אירועים חודשיים בלמעלה מ-161 ערים ב-54 מדינות ברחבי העולם. רק בשנה החולפת השתתפו למעלה מ-200 אלף איש באירועי FuckUp nights ברחבי העולם ולמעלה מ-2,150 דוברים חלקו את סיפורי הכשלון שלהם.

 

 

 

ישראל היא המצטרפת הטרייה לתנועה, בחודש ינואר האחרון. הצוות התל אביבי התגבש לפני כחצי שנה ועובד בהתנדבות מלאה כדי ליצור תרבות שיח של כשלון והצלחה באקו סיסטם היזמי הישראל.

 

ליאורה גולומב, מי שהביאה את הפורמט לארץ, מסבירה על המוטיבציה להצטרפות לתנועה: "השיח בישראל מפאר את האחוזים הבודדים של היזמים שמצליחים אך שוכח להתייחס לרוב המוחלט של היזמים בחברה אשר נכשלים. כשלון הוא חלק טבעי מהצלחה, היכולת להתמודד איתו וללמוד ממנו היא זו שמאפשרת להצליח ולהקדם".
 

צוות FuckUp Nights פועל יחד עם יזמים ואנשי רוח ישראלים מובילים, על מנת לערוך שיח כנה, שבו טעויות הופכות לשיעורים עבור הדור שמבין שכישלון הוא חלק מכל מסע. המטרה שבשיתוף של סיפורי הכישלון היא להוביל לתובנות משמעותיות עבור היזמים שיעצבו את העתיד המשותף של כולנו.

עד כה התקיימו 6 אירועים ברחבי תל אביב, בהם התארחו בין היתר: איציק פריד, ישראל גנות, רות פולצ'ק, ליאור פרנקל, הקומיקאי גדי וילצ'רסקי, כוכב הילדים יובל המבולבל, היזמיות החברתיות נרקיס אלון ועדי אלטשולר ועוד ועוד.

 


ליאור פרנקל מספר על הסיבות שהובילו אותו לחלוק את סיפורו: "הסטטיסטיקה מספרת לנו שרוב היזמים, רוב הזמן נכשלים. אבל היא גם מספרת שאלו שמתמידים וממשיכים לנסות, בסופו של דבר לומדים, משתפרים ומצליחים במיזם השני או החמישי. כמו שאמר ביז סטון - שותף-מייסד בטוויטר - It takes 10 years to become an overnight success. אבל לא מספיק מדברים על הקשיים הפסיכולוגיים שבתהליך כזה. תהליך שדורש להקים את עצמך מהקרשים שוב ושוב וכנגד כל הסיכויים להמשיך לנסות. FuckUp Nights נהדר בדיוק בגלל זה. ללכת לראות את האנשים שאתה מחשיב כמצליחים, עומדים על הבמה ומספרים לך את האמת - כמו ביז סטון - שהם נכשלו עשר פעמים לפני שהצליחו - זו דחיפה מדהימה למוטיבציה שלך בתור יזם."

 

 

 

 

כעת פורץ הסניף הישראלי של התנועה את גבולות תל אביב, כאשר האירוע הקרוב צפוי להתקיים בירושלים – עיר שצברה בשנים האחרונות מקום בולט באקו-סיסטם הישראלי.

הבאת הפורמט לירושלים התאפשרה בזכות שתוף פעולה עם Siftech וארגון PresenTense Israel.

ניר כהן, מנהל אקוסיסטם ותכניות בירושלים בארגון PresenTense: "החשש מכישלון מונע מיזמים רבים להגשים את חלומותיהם. כשני ארגונים המקדמים יזמות אנחנו מאמינים בחשיבות העיסוק בכישלון כחלק לגיטימי ואינטגרלי מהעולם היזמי וככלי לעידוד יזמות, ושמחים על ההזדמנות לספק השראה לאקוסיסטם הירושלמי".

 

 

האירוע הירושלמי הראשון יתקיים יתקיים ביום שלישי, 21 ביוני בשעה 19:30 באברהם הוסטל על הגג. הדוברים באירוע זה יהיו יוסי תאגורי מנכ"ל "יאלו", העיתונאי קובי אריאלי, מיכל ברקאי מקימת מכינת עלמה למנהיגות נשית והיוצרת שירה כרמל.

האירוע חינם אך מותנה בהרשמה מראש.


למידע נוסף על FuckUp Nights ישראל: www.fuckupnightsTLV.com

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.