1 אוגוסט 2016 | מערכת
מהם הטרנדים הבולטים לשנת 2016 על פי MassChallenge ישראל

האקסלרטור הגלובלי MassChallenge עשה ״עליה״ לישראל השנה כאשר פתח את המחזור הראשון שלו בלב הסצינה הירושלמית, שוק מחנה יהודה. כעת, בפעם הראשונה בישראל, 48 סטארט-אפים מכל העולם שנבחרו לכיתה הישראלית הראשונה, יציגו את המיזמים שלהם בתערוכה מיוחדת. בואו להכיר אותם ואת הטרנדים הבולטים שהם מייצגים

בפעם הראשונה בישראל, 48 סטארט-אפים מכל העולם יציגו בתערוכה של האקסלרטור הגדול בעולם, MassChallenge.

 

האקסלרטור הגלובלי עשה ״עליה״ לישראל השנה כאשר פתח את המחזור הראשון שלו בלב הסצינה הירושלמית, שוק מחנה יהודה. MassChallenge פעילה כבר שש שנים בחמישה מוקדים שונים בעולם - בוסטון, לונדון, מקסיקו סיטי, שוויץ וכעת גם ישראל - כאשר היזמים נחשפים לשוק גלובלי וקהילה מתרחבת של מאות סטארט-אפים ושותפים גלובליים הכוללים יותר מ-100 תאגידים וחברות מהגדולות בעולם.

 

התכנית רשמה עד כה הצלחות יפות עם 835 החברות בוגרות התוכנית שגייסו יותר ממיליארד וחצי דולר, ייצרו כ-8,500 מקומות עבודה והכנסות של 575 מיליון דולר. לפי מחקר שנעשה על ידי MIT, סטארטאפים שהשתתפו ב-MassChallenge הינם בעלי סיכויים של יותר מכפול לגייס סכום כסף משמעותי ממשקיעים ולהגיע ליותר מ-15 עובדים.

 

 

 

כעת מקווה האקסלרטור העולמי לשחזר את ההצלחות גם בישראל, עם הכיתה הראשונה הכוללת 48 פיינליסטים אשר נבחרו מתוך יותר מ-500 חברות מ- 35 מדינות, מכלל התעשיות והסקטורים.

 

המיזמים המשתתפים באקסלרטור, נבחרים בתהליך ייחודי מסוגו על ידי יותר מ- 600 מומחים מרחבי העולם הכוללים יזמים סדרתיים, משקיעים, מנכ״לים ועוד מנהיגי דעת קהל מהקהילה הגלובלית הרחבה של האקסלרטור. המומחים מדרגים את הסטארט-אפים בתהליך ממוחשב והדירוגים הגבוהים עולים לשלב הבא - פאנל שיפוט במספר מוקדים ברחבי ארץ. כאשר העיקרון המנחה והעיקרי לשיפוט הינו ״אימפקט״ משמעותי ופתרון לבעיות מהחשובות בעולם - חברתיות, בריאותיות, טכנולוגיות וקיימות.

 

בכיתה הישראלית הראשונה של האקסלרטור ישנן 45% חברות מתחום הייטק, 20% מתחום הבריאות, 10% אימפקט חברתי, 25% מתעשיות שונות ומגוונות.

 

 

 

לפי בחירת המומחים של קהילת MassChallenge, הנה חמשת הטרנדים בולטים בעלי האימפקט הגדול ביותר לשנת 2016, המיוצגים על ידי הסטארט-אפים הפועלים בתכנית הישראלית:

 

 

1. האינטרנט של הדברים (IoT)

על מנת להפוך את תחום שילוח המכולות לחכם ויעיל יותר, פיתחה Loginno שירות ההופך כל מכולה פשוטה ל״חכמה״ על ידי חיבורה לסנסורים שונים ולאינטרנט. בכך החברה יכולה לאסוף מידע על המיקום, תנועה, הורדה והעמסה של המכולה וכך לספק מידע יותר טוב לניהול וייעול מערכת השילוח.

 

Versatile Natures מייצרת פתרון IoT לאתרי בנייה אשר מאפשר ליעל את תהליך הניהול והבניה ולחסוך המון כסף לפרויקט.

 

Salient Eye, מפתחת אפליקציה מובייל ההופכת כל טלפון חכם או טבלט לגלאי תנועה ומצלמת אבטחה מתקדמת. ברגע שהמערכת מזהה תנועה - היא מצלמת, שומרת את התמונות בענן ושולחת למשתמש התראות באימייל וב-SMS.

 

 

 

2. תחבורה חכמה ורחפנים

בעיות החניה במקומות אורבניים הובילו את CityTransformer לייצר את מכונית העתיד לנסיעות עירוניות. החברה מפתחת מכונית ״מתקפלת״ לגודל של אופנוע וכך מאפשרת חניה בקלות ובנגישות יותר גבוהה. לאחרונה זכתה החברה בתחרות - Creative Business Cup ISRAEL2106 ותייצג את ישראל בתחרות הגלובלית.

 

Airscort מפתחת תחנת עגינה אוטונומית לחלוטין השולטת בהחלפת הסלולה של הרחפן ובכך מאפשר טיסה רציפה ובטוחה ללא צורך להחליף באופן ידני את הסוללה.

 

 

 

3. בריאות, טבעונות ומזון בר קיימא

שוקולד ״פנדה״ מייצרים שוקולד ״חלב״ טבעוני אשר כולו מיוצר מרכיבים ללא חלב. השוקולד של ״פנדה״ זכה להצלחה אדירה בשוק הישראלי לאחר שהשיק את אחד מקמפייני גיוסי ההמונים המצליחים בישראל.

 

eFarm.cm הינו סטארט-אפ מקמרון היוצר מרקטפלייס בין מוכרי מוצרי חקלאות מאפריקה, לקונים מכל העולם.

 

RUSTYS Nut Butters & Treats הינו מותג ישראלי עם נוכחות מרשימה באינטרנט, המייצר ממרחי בוטנים מיוחדים, טעימים ובריאים, מחומרים אורגניים ואיכותיים בלבד.

 

 

 

4. אימפקט חברתי

כיום לצערנו אנחנו עדיין רואים פחות נשים משתלבות בתחומים מדעיים כמו פיזיקה וכימיה, לכן The KnowItAlls, מייצרת צעצוע חינוכי לילדות צעירות - ערכה ללימודים מדעיים הכוללים קריאה וניסויים מדעיים ובכך מאפשרת לילדות להיחשף למקצועות מדעיים עוד מגיל צעיר ולהשתלב בהן בגיל מאוחר יותר.

 

המטרה של Keepers היא לפתור את בעיית הבריונות ברשת בקרב ילדים צעירים. הפתרון של החברה מאפשר לנטר הודעות טקסט בעלי אופי ״בריוני״ ולהתריע להורים.

 

O'Daddy/Parento מנסים לפתור גם הם בעיה הולכת וגוברת - התמכרות למכשירים ניידים. החברה מפתחת אפליקציה אשר מעודדת את ההורים לבלות יותר זמן איכות עם הילדים שלהם ולעזוב את הטלפון הסלולרי בצד.

 

 

 

5. מכשירים רפואיים

EyeControl עלתה לאחרונה לכותרות לאחר שזכתה במקום השלישי בתחרות הגלובלית והיוקרתית The Venture. החברה מקלה באופן משמעותי על חולי ALS ומאפשרת להם לתקשר עם הסביבה על ידי פיתוח של מצלמה חכמה.

 

SensPD מפתחת מערכת גילוי לאבחנת אוטיזם בשלבים מוקדמים על ידי תדרי שמיעה.

 

 

 

רוצים לשמוע עוד על הטרנדים הבולטים ולראות את החברות האלו ואחרות בפעולה? 48 החברות של האקסלרטור יציגו ביום חמישי הקרוב, 4 לאוגוסט בשעה 18:00 בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הרשמה חינם בקישור הבא: attend.com/startupshowcase

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.