כאשר אתם יוצרים את המותג שלכם, חשוב מאוד שתחשבו על הכל החל מהלוגו, סכמת הצבעים וכלה ב-tag line. אתם צריכים גם שם מותג זכיר, מסר חזק, מערכת תמיכה, וטיפול בכל ההיבט החוקי, כמו רישום סימן מסחרי. אבל, זוהי רק ההתחלה של תהליך המיתוג שלכם. כדי לסייע לכם להשלים את יצירת המותג המעולה שלכם, נסו גם את 8 הטיפים האלה.
כאשר אתם יוצרים את המותג שלכם, חשוב מאוד שתחשבו על הכל החל מהלוגו, סכמת הצבעים וכלה ב-tag line. אתם צריכים גם שם מותג זכיר, מסר חזק, מערכת תמיכה, וטיפול בכל ההיבט החוקי, כמו רישום סימן מסחרי.
אבל, זוהי רק ההתחלה של תהליך המיתוג שלכם. כדי לסייע לכם להשלים את יצירת המותג המעולה שלכם, נסו גם את 8 הטיפים האלה:
1. כיצד אנשים רואים אתכם?
"הדבר המעניין על המותג האישי שלכם הוא לא מה אתם אומרים על עצמכם, אלא מה כל היתר אומרים" כך כותב Paul C. Brunson מייסד ויו"ר של חברת ההיכרויות זוכת הפרסים PCBA. לכן, המקום הראשון להתחיל ממנו בבנייה וצמיחה של המותג שלכם הוא לדעת מה אחרים חושבים עליכם.
פול מוסיף שאתם יכולים למצוא כיצד אחרים רואים אתכם על ידי "גוגל של עצמכם, החזיקו קבוצת מיקוד (של חברים קרובים), או בקשו מאמן לחיים או מאמן עסקי לקיים עבורכם אנליזה של 360 מעלות (אנחנו עושים זאת עבור כל הלקוחות שלנו וזה מאוד יעיל)".
2. בנו את הפלטפורמה אונליין שלכם
Jeff Bullas בלוגר, כותב, אסטרטג דיגיטלי, ודובר, ממליץ לכם - "בנו את הפלטפורמה אונליין שלכם כמו בלוג או אתר שיש לכם, ואז הגבירו את התוכן שלכם ותקשרו עם הקהל שלכם ברשתות חברתיות". הוא מוסיף: "השתמשו בלינקדאין, פייסבוק או טוויטר או אפילו פינטרסט ואינסטרגם. יש לכם אפשרויות. מצאו איזו רשת חברתית הכי מתאימה לכם".
"הסוד? אל תחכו להיות מושלמים. פשוט התחילו".
הנה כמה עצות שיש לשים לב אליהן כאשר אתם יוצרים את המותג שלכם:
* היו אותנטיים
* שמרו על קול ייחודי
* בנו רשימת תפוצה באימייל
* הקפידו על עיצוב שזוכרים אותו
* צרו סלוגן שיזכרו אותו שמבטא את המשימה והמטרה שלכם
* העצימו את הלקוחות שלכם
אל תשכחו לרתום את הכוח של שיווק תוכן, בלוגים אורחים ורישות חברתי.
3. הכניסו את השם שלכם לכל דבר שאתם עושים
מיתוג אישי צריך להיות חלק גדול מכל דבר שאתם עושים. צריך להכניס אותו לתוך החיים שלכם. זה לא אמור להיות רק בבגדים שאתם לובשים, אלא בכל פעולה שלכם עם חברים ועם קולגות עסקיים.
המותג שלכם אמור להראות באופן בו אתם עושים בלוגים אונליין. לדוגמא, המותג האישי שלי הוא לעזור ליזמים. כאשר אני הולך לאירועים של נטוורקינג אני מנסה להיות אותו אדם שאתם קוראים אותו אונליין, ושזה יבוא לידי ביטוי. אם אתם מנסים להיות מישהו שאתם לא - יראו את זה.
4. היו עקביים
כלקוחות, חשבו על המותגים שאתם הכי נאמנים להם. רוב הסיכויים הם שהם זכו באמון שלכם מאחר והם אמינים. לדוגמא, Zappos ידוע עבור שירות לקוחות מעולה. Dropbox כולל את החתימה שלו והלוגו שלו בכל המסרים שלו. שתי הדוגמאות מוכיחות עד כמה עקביות חשובה עבור מיתוג.
כפי שמצהירה Hannah Fleishman בHubSpot "כל התקשורת ונכסי שיווק שלכם צריכים לספר את סיפור המותג שלכם".
5. אל תנסו לרצות את כולם
לפני שנים במהלך כנס שיווק, חבר שלי Jonathan Long מ- Market Domination Media אמר לי: "אתם לעולם לא תצליחו לרצות את כולם אז אל תנסו לעשות זאת. למדו להיות המותג הטוב ביותר לסט ספציפי של משתמשים". זה עדיין מלווה אותי כבעל עסקים, שבאמת לא ניתן לעשות הכל. אם אני מנסה לרצות את כולם... זה פשוט בלתי אפשרי.
אל תפחדו להיות עצמכם - גם אם זה אומר לומר דברים שאף אחד אחר לא יאמר. זכרו, אתם לא בעסק של לרצות את כולם. אתם בעסק של בניית והצמחת עסק, לא ריצוי המוני.
6. תייצרו ערך
עליכם לייצר ערך בכל דבר שאתם עושים. אתם לא צריכים להיות אפל כדי שיהיה לכם מוצר מדהים. גם מוצרים כמו אלו שמוכרים באיקאה מייצרים ערך רב עבור הלקוחות שלהם.
כאשר אתם חושבים על ערך שאתם יכולים להוסיף, שאלו שאלות כמו:
* מה מבחין את המוצר, השירותים והחברה שלכם מהמתחרים?
* איזה ערך אתם מספקים וכיצד זה שונה ממה שהמתחרים שלכם מספקים?
* כיצד יתרונות אלה עולים בקנה אחד עם הרגשות של הלקוחות שלכם?
* האם מה שאני מייצר עבור הלקוח שלי מייצר מספיק ערך במחיר שאני גובה?
* האם המותג שלי עולה בקנה אחד עם האופן בו אני משווק את עצמי?
7. קשרו את עצמכם עם מותגים חזקים
"המותג האישי שלכם מתחזק או נחלש על ידי הקשרים שלכם למותגים אחרים" כך אמרה Shama Hyder המייסדת והיו"ר של Marketing Zen. "מצאו ומנפו מותגים חזקים שיכולים להעצים את המותג האישי שלכם".
אתם יכולים להתחיל משלושת ה-C: חברה - Company, קולג' – College , קולגות – Colleagues.
לדוגמא, אתם יכולים לתרום תוכן לאגודת הבוגרים במוסד בו למדתם, או ניוזלטר או בלוג לחברה.
8. מודעות מתחכמת לבניית מותג
לבסוף, אתם יכולים להתחיל להפיץ מודעות למותג על ידי שימוש בטכניקות מתוחכמות וחשיבה מחוץ לקופסא כמו:
* יצירת תכנית הפניה - referral programs ( דוגמת "חבר מביא חבר")
* אינפוגרפיקות
* הצעת תוכן מסוג freemium הכולל הפניות למותג
* שותפות עם עסקים מקומיים
* מיתוג רכב עם פרסום שלכם
* חלוקת מתנות
* תחרויות במדיה חברתית
* פודקאסטים אורחים
* פרסום בקמפיין שיווק מחדש
כיצד אתם יצרתם את המותג המדהים שלכם?
יזם ומחבר, ג'ון ראמפטון הוא העורך האחראי של אתר חדשות שיווק במנועי חיפוש "Search Engine Journal"
מאמרים נוספים