27 אוקטובר 2016 | ג'ון ראמפטון
15 צעדים שלקחתי כדי להמציא עצמי מחדש בהצלחה אחרי שאיבדתי הכל

רק מאחר והחיים שלכם מתנהלים כעת כפי שאתם רוצים לא אומר שזה הולך להימשך. ייתכן ואתם חולמים על הקמת עסק חדש. אתם יכולים לעבור דירה. אתם נכנסים ויוצאים מאהבה. אתם מאבדים מישהו שאתם אוהבים. במלים אחרות, דברים קורים ויכולים להפוך את החיים שלכם לחלוטין. אם אתם בסיטואציה בה עליכם להמציא את עצמכם מחדש, הנה 15 דרכים שיכולות לכוון אתכם במסע טרנספורמטיבי זה.

רק מאחר והחיים שלכם מתנהלים כעת כפי שאתם רוצים לא אומר שזה הולך להימשך. ייתכן ואתם חולמים על הקמת עסק חדש. אתם יכולים לעבור דירה. אתם נכנסים ויוצאים מאהבה. אתם מאבדים מישהו שאתם אוהבים.

במלים אחרות, דברים קורים ויכולים להפוך את החיים שלכם לחלוטין.

 

 

לפני כארבע שנים, נראה היה כי אני חי את החיים. הצלחתי למכור את הסטארטאפ שלי, היה לי ג'וב מובטח לשנה עם משכורת מאוד גבוהה ובדיוק התחתנתי. לא ידעתי שחצי שנה לאחר מכן אני אקנה סטארטאפ ואאבד כל מה שיש לי. בין לילה עברתי ממולטי מיליונר לחסר כל. 

חוויה זו לימדה אותי רבות על הצורך להמציא עצמי מחדש באמצעות הסתגלות לשינוי וזרימה עם החיים.

 

אם אתם בסיטואציה בה עליכם להמציא את עצמכם מחדש, הנה 15 דרכים שיכולות לכוון אתכם במסע טרנספורמטיבי זה:

 

 

1. האם אתם באמת רוצים להשתנות?

יש זמנים בחיינו כאשר אנו מוכרחים להמציא את עצמנו מחדש. לדוגמא, כאשר העסק שלי כשל, לא היה לי לאן ללכת חוץ מקדימה. יש הרבה בעלי עסקים שנמצאים בסיטואציות דומות. מצאתי שאם אתם לא רוצים להשתנות - אתם לא תשתנו. במצב שלי, לא רציתי שהמשפחה שלי תמצא את עצמה חיה ברחוב ולכן הכרחתי את עצמי להסתגל לשינוי.

 

 

2. התעוררו מוקדם בבוקר

מעולם לא הייתי טיפוס של בוקר. ולמען האמת, אני לא מסוג האנשים שמסוגלים להתחיל את היום ב-4 לפנות בוקר. אולם הצלחתי לסגל את עצמי להתעורר לא מאוחר יותר מ-6:30 בכל יום.

ברגע שהתחלתי להתעורר מוקדם יותר, שמתי לב שיש לי יותר זמן לפעילויות שיכולות להפוך אותי לאדם טוב יותר - הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית. אני מוצא שאף אחד לא מתעורר כה מוקדם ואני יכול להספיק הרבה דברים. במיוחד בעבודה.

 

 

3. קבעו לעצמכם סדר עדיפויות

להמציא את עצמכם מחדש לא קורה בין לילה. זוכרים את העבודה הקשה שדיברתי עליה קודם לכן? זה דורש סבלנות והקדשה. כדי לעבור את הטרנספורמציה בקלות יותר עליכם להקדיש לפחות שעה ביום לטובת השגת המטרות שלכם. זה אומר שעליכם לקבוע סדר עדיפויות למטרות ולמטלות שלכם על ידי כך שתכינו רשימות מטלות ותשתמשו בכלי ניהול זמן כך שתוכלו להפיק את המיטב מהצוות שלכם ולהתמקד בהמצאה עצמית. 

 

 

4. התחברו לאנשים הנכונים

בעולם המחובר של היום קל יותר מתמיד להתחבר לאנשים מכל העולם. בעוד שאנשים קישרו בין נטוורקינג לבין יצירת חברים חדשים ומציאת הזדמנויות עבודה חדשות, אתם יכולים גם להתחבר עם אנשים שיכולים לשנות אתכם לטובה. Seth Godin משתמש בדוגמא של Shepard Fairey, ייתכן והשם לא מוכר עבורכם אבל אתם מכירים את הפוסטר האייקוני שלו של ברק אובמה:

"האינטרנט סייע לזה להתפשט. הפוסטר חיבר בין תומך אחד לאחר, הפך לאייקון, תעודת זהות משותפת, ובסופו של דבר לפארודיה. ובמרכז ההתפשטות היה האמן. בעוד ש-Fairey לא הרוויח מכך, זה לא משנה. מה שמשנה זה שהוא התחבר, ושהחיבור הזה העניק לאמנות שלו מנוף. הוא לעולם לא יצטרך לחפש אחר עבודה או הכנסה. הם ימצאו אותו".

 

 

5. תלמדו

בין אם מדובר בקריאה או השתתפות בסמינר או בסמינר אינטרנטי, מצאו דרכים להעצים את הידע שלכם. זה יהפוך אתכם לאינדיבידואלים מבוססים יותר ויסייע לכם להתפתח מבחינה אישית ומקצועית. למידה במהלך החיים הופכת אתכם לבעלי מוטיבציה גבוהה יותר, מפתחת כישורים מנטליים ומכירה בפניכם אנשים ומחשבות חדשים. אני אוהב ללמוד על ידי קריאת ספרים.

 

 

6. מצאו מנטור

"מישהו צריך להראות לכם כיצד לזוז ולנשום",  כותב James Altucher . יש סוגים שונים של מנטורים:

- ישירים. המנטור נמצא לפניכם ויכול לכוון אתכם

- לא ישירים. יש מנטורים של נמצאים אתכם פיזית, כמו כותבים.

- הכל הוא מנטור. כך אומר Altucher: "אם אתם כלום, ויש לכם תשוקה להמצאה מחדש, אז כל דבר שתסתכלו בו יכול להיות המטאפורה עבור מה שאתם רוצים לעשות".

אם יש לכם מנטור שמתעקש שתעשו דברים בדרך שלהם, זה בסדר. למדו זאת בדרך שלהם ותעשו זאת בדרך שלכם.

 

 

7. אל תפחדו מניסיונות

נסו דברים חדשים, התנסו בפרויקטים כיפיים. אחרי שאיבדתי את העסק שלי התחלתי מספר חברות שונות. ניסיתי הכל החל מלהיות בלוגר, לנהל סוכנות, ועד להקמת חברת תשלומים. חלק הצליחו ואחרים לא. מה שחשוב באמת הוא לא לפחד לנסות. עשו את מה שאתם נהנים ממנו וזה יסייע לכם להבין בעוד שבתקווה תרוויחו כסף בתהליך.

 

 

8. היו כנים - עם עצמכם ועם אחרים

עליכם להיות כנים עם עצמכם ועם אחרים במהלך הדרך. אני לא אדם ענו. ולכן כאשר העסק שלי נכשל לא רציתי לדבר על כך עם אף אחד. הגיע הזמן להתגבר על עצמכם. ככל שיותר אנשים ידעו, כך יש יותר אנשים שיוכלו לסייע לכם. זה נכון גם לגביכם. למדו להיות כנים עם עצמכם ולהתגבר על הפחדים שלכם.

 

 

9. אל תצדיקו את ההחלטה שלכם

אם כבר מדברים על כנות, אם מישהו מפקפק בהחלטה שלכם, היו שקופים איתם. יש סיבה מדוע קיבלתם החלטה להמציא את עצמכם מחדש ואם יש לכם עובדות ותשוקה לגבות זאת, הדעה שלהם לא אמורה לשנות או להניע אתכם מלהתקדם. ובסופו של דבר, הם יצטרכו לכבד זאת.

 

 

10. צאו מאזור הנוחות שלכם

אנחנו יצורים של הרגל. אבל, לצאת מאזור הנוחות שלכם יאפשר לכם לחוות חויות חדשות, להכיר אנשים חדשים, וללמוד משהו חדש.

ד"ר Elizabeth Lombardo, תרפיסטית והמחברת של "Better Than Perfect" מספרת: "לשבור את התבנית של עצמכם יכול רק להפוך אתכם חזקים יותר ובעל ביטחון רב יותר להגיע לגבהים חדשים בחייכם המקצועיים והאישיים". היא מוסיפה "כדי להיות יצירתיים יותר, עליכם לנסות דברים חדשים, לראות דברים בדרך חדשה, ולשלב דברים באופן חדש".

 

 

11. נהלו את הכספים שלכם

להמציא את עצמכם מחדש זה לא בהכרח בחינם. לדוגמא, אם אתם רוצים לשנות קריירה, ייתכן ויהיה עליכם לגשת לסמינרים או קורסים. בשל כך, חשוב מאוד שתצרו תקציב ותדבקו בו כדי שיהיה לכם את המימון להשלים את הטרנספורמציה שלכם. 

הנה הטיפ שלי: קחו 20% ממה שאתם מרוויחים ושימו בבנק ליום גשום. אני אוהב שלפחות 12 חודשים מהמסלול האישי שלי בבנק הוא "מזומן" בכל זמן. כיזמים אנחנו עושים הרבה כסף בחודשים מסוימים ויש חודשים אחרים בהם אנו לא מרוויחים כלום. למדו לנהל את הכסף שלכם טוב יותר בהכנסה משתנה.

 

 

12. הקפידו על חוק 24 השעות

אם אתם פוגשים מישהו באירוע של נטוורקינג לדוגמא, עליכם לעשות פולואפ איתם תוך 24 שעות, כשאתם עדיין זיכרון רענן במוח שלהם, ולהתחיל לבנות קשר חזק. זה גם מנומס וגם מפנה זמן מאחר ואתם לא נותנים לתגובות הפולואפ שלכם להצטבר לרשימה שלא ניתן להתמודד איתה.

 

13. עשו רשימות חדשות מדי יום

כאשר אתם מכינים רשימות יומיומית בתחומים בהם תתמקדו אתם תשימו לב שיש פריטים מסוימים שנשארים ואחרים שלא. במקום למקד את האנרגיות שלכם בתחומים שאתם לא מרגישים תשוקה לגביהם, אתם יכולים למקד את האנרגיה שלכם בהשגת מטרה שהיא אפשרית ורצויה.

 

 

14. צעד אחד בכל עת

המצאה מחדש הוא תהליך שיכול להימשך שנים. אל תכניעו את עצמכם מכך שתשקיעו את כל כולכם בתמונה הגדולה. קחו צעדים להשלים את מטרות הסופיות שלכם. לדוגמא, אם אתם רוצים להיות בכושר טוב יותר, השלב הראשון הוא לצאת להליכה, השלב הבא יהיה לבנות לעצמכם לו"ז, ואז לעשות מנוי לחדר כושר ולבסוף לאכול בצורה בריאה יותר. קחו זאת צעד אחד בכל פעם.

 

 

15. קבלו כישלון

אתם לא הולכים להרים גיטרה ומיד להפוך לג'ימי הנדריקס. אתם הולכים להיכשל מספר רב של פעמים כאשר תנסו לנגן את  “Voodoo Child”. המצאה מחדש לוקחת זמן והרבה סבלנות.

במהלך הדרך יהיה עליכם לקבל את זה  שאתם תכשלו. אמצו זאת ללבכם. למדו מכך. והמשיכו לנוע קדימה. אתם מסוגלים לעשות זאת.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.