18 אוגוסט 2016 | מערכת StartIsrael
איך לבחור את המשקיע המתאים למימון פעילות החברה שלי?

עם למעלה מ- 500 גופי השקעה בארץ, הן פרטיים והן ממשלתיים, על היזם לנווט את דרכו לגופי ההשקעה המתאימים ביותר עבורו. משימה זו איננה פשוטה בכלל, במיוחד כאשר לכל גוף מממן יש יתרונות מחד ודרישות מאידך, אשר יכולים להתאים כמו כפפה לפעילות החברה, או לא להתאים בכלל. להלן כמה טיפים חשובים שיש להכיר לפני שיוצאים לגיוס ההשקעה.

עם למעלה מ- 500 גופי השקעה בארץ, הן פרטיים והן ממשלתיים, על היזם לנווט את דרכו לגופי ההשקעה המתאימים ביותר עבורו. משימה זו איננה פשוטה בכלל, במיוחד כאשר לכל גוף מממן יש יתרונות מחד ודרישות מאידך, אשר יכולים להתאים כמו כפפה לפעילות החברה, או לא להתאים בכלל.

 

להלן כמה טיפים חשובים שיש להכיר לפני שיוצאים לגיוס ההשקעה:

 

 

1. אב טיפוס במימון עצמי

יש יתרון עצום לפרויקטים עם אב טיפוס ראשוני, ולכן כדאי להשקיע במימון החברה עד להגעת אב טיפוס רצוי לפני שיוצאים להשקעה.

 

 

2. היכרות עם גופי המימון השונים

מומלץ להכין רשימה ובה יתרונות וחסרונות של כל גוף מממן על מנת להימנע מהשקעה לא נכונה בחברה. ישנם משקיעים אשר יעניקו לכם השקעה קטנה יותר אך בעלת ערך נוסף כגון חיבור עם לקוחות ותמיכה עסקית. נסו ללמוד מאחרים אשר קיבלו השקעה של אותו גוף, מה היו החסרונות העיקריים. מידע זה יסייע לכם בשלב המו"מ עם הגוף המממן על תנאי המימון.

 

 

3. צוות מוביל

בחרו צוות איכותי ומיומן לעבודה בחברה, וברשת תומכת המייעצת לחברה. בחרו בהנהלה בעלת ניסיון, צוות פיתוח מיומן, אנשי שיווק ומכירות מקצועיים, כמו גם בעלי מקצוע מתמחים כגון עו"ד ורו"ח מובילים אשר יוכלו ללוות את החברה ולהגן על האינטרסים שלה. 

 

 

4. זמן הגיוס

הליך גיוס המימון, הן הפרטי והן הממשלתי, יכול להמשך זמן רב ולייצר עבודה קשה ומפרכת עבור החברה. החלו בהליך זה רק כאשר אתם יכולים להשקיע בכך את מרבית זמנכם כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר. מנו אדם אשר כל תפקידו לעסוק בהליך זה, או עשו מיקור חוץ ליועצים אשר התמחותם היא בגיוס מימון.

 

 

5. פנייה למשקיעים

ישנם מאגרים רבים של משקיעים, חלקם בתשלום וחלקם בחינם. בנוסף, יש להסתובב בכנסים על מנת להכיר ולשמוע על אותם גופי השקעה הקיימים.

 

בדיוק לשם כך, הנכם מוזמנים להצטרף אלינו בכנס GIA, כנס המשקיעים השנתי המיועד לתעשיית המחקר והפיתוח בישראל, שם תוכלו לפגוש ביום אחד ועל במה אחת את כל גורמי המימון המובילים בארץ.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.