29 ספטמבר 2016 | מת'יו טורן
7 אסטרטגיות יצירתיות לשיווק הסטארטאפ שלכם בתקציב קטן

תקציב דל בונה אופי. יש דרכים בלתי אפשריות לממן את הרעיונות שלכם, אבל אין שום דבר כמו שיווק סטארטאפ בתקציב דל לעודד חדשנות. תקציב מוגבל מעניק לכם תירוץ לעבוד עם שריר היצירתיות שלכם ולחלוק את החזון שלכם עם העולם. אל תסתמכו על פרסומים ישנים וביקורת גוגל. במקום זאת, נסו את 8 אסטרטגיות השיווק האלו כדי לכוון זרקור על העסק שלכם.

תקציב דל בונה אופי. יש דרכים בלתי אפשריות לממן את הרעיונות שלכם, אבל אין שום דבר כמו שיווק סטארטאפ בתקציב דל לעודד חדשנות. תקציב מוגבל מעניק לכם תירוץ לעבוד עם שריר היצירתיות שלכם ולחלוק את החזון שלכם עם העולם.

אל תסתמכו על פרסומים ישנים וביקורת גוגל. במקום זאת, נסו את 8 אסטרטגיות השיווק האלו כדי לכוון זרקור על העסק שלכם.

 

 

1. שתפו ב"למה" המרכזי שלכם

"מה אתם עושים למחייתכם?" זו שאלה פשוטה שאתם נשאלים כמעט בכל היכרות חדשה. אם תענו "אני יזם" (מעורפל וללא מידע), או "אני מנהל עסק קטן" (גורם לאנשים לדמיין עסק מוחשי), אתם גוזלים מעצמכם הזדמנות ליצור שיווק מפה-לאוזן עבור העסק שלכם.

במקום זאת, פתחו נרטיב שמבחין את החברה שלכם מאחרות ומצית שיחה. האם הסטארטאפ שלכם תומך במטרה מסוימת בכל מכירה? במידה וכן, אמרו זאת. האם עליתם על הרעיון לעסק שלכם במהלך אירוע חיים בעייתי? לציין זאת יכול לעורר השראה בסובבים אתכם.

שיתוף ה"למה" המרכזי שלכם, כמו גם הסיפור כיצד הסטרטאפ שלכם קם, יהפוך את העסק שלכם לזכיר יותר עבור אחרים. בנוסף, זה יעניין יותר אנשים במסיבות.

 

 

2. אל תמכרו - תעניינו

כיזמים, ייתכן והאינסטינקט שלכם ידחוף אתכם למכור את המותג שלכם לכל מי שתפגשו. למרות שאין דבר רע בהצגת המותג שלכם מדי פעם, חשוב לתת לחברה שלכם רלוונטיות ולהשתתף בדיונים שלא בהכרח סובבים סביב העסק שלכם.

עם מדיה חברתית, קל להעסיק את הקהל הדמוגרפי המיועד שלכם, מבלי שהדבר יראה כאילו אתם מנסים לפרסם. חלק מהעסקים ישאירו הערות מעודדות על תמונות של אוכל של אנשים, קמעונאים של ציוד ספורט, למשל, יכולים לעלות פוסט חדש על ניצחון קבוצת כדורסל של בית ספר מקומי. בנו אמון במותג שלכם על ידי הבעת תמיכה בקהילה או במי שעוקב אחריכם.

בפעם הבאה שמישהו מחפש אחר מוצר או שירות בנישה שלכם, הם יזכרו את הנחמדות שלכם ויגיעו אליכם. שיתוף תוכן של מישהו אחר לא בהכרח אומר שתאבדו את תשומת הלב של הלקוחות שלכם. אתם יכולים להשתמש ב- Start a Fire כדי ליצור URL מוכנים לשיתוף, שמוסיפים תגיות מותגים לכל עמוד אינטרנט, וכך כאשר מישהו לוחץ על לינקים שאתם מעלים כפוסט, הם יראו אתכם שם, יחד עם התוכן שעליו אתם ממליצים.  

 

 

3. יצרו נישה ובנו אמינות של התעשייה

תקציב דל של הסטארטאפ שלכם לא יכול למנוע מכם מלבנות את הנישה שלכם. צרו תרבות סביב העסק שלכם בכך שתציעו פרספקטיבה של מתבונן מבפנים למי שנמצא מבחוץ. בלוג יכול להציע לאדם הפשוט את ההזדמנות להבין את התחום שלכם בפרספקטיבה חדשה. Webinar או פודקאסט יכול לסייע למתבוננים (או לשומעים) להרגיש כמו מומחים בתחום שלכם. הרצאה שלכם בחממה, מאיץ, תערוכה או אירוע נישה, יכולה לשים אתכם בתפקיד של המנחה ולאפשר לכם לחלוק את הרעיונות פורצי הדרך שלכם עם קהל מידי. ועידת העסקים הקטנים שאתם הולכים אליה כל שנה ככל הנראה צריכה עוד כמה דוברי מפתח - מדוע לא תנסו לדבר במקום להיות רק צופים?

רישות ושיתוף החוויה שלכם עם אחרים יכול לסייע לכם להוכיח את היכולות שלכם בפני הקהילה. מגוון של אנשים, החל מעיתונאים ועד ליזמים בשאיפה, יכולים לסייע לייצר באזז סביב העסק שלכם. 

נסו להציע את המומחיות שלכם למתחילים בתחום ולעסקים קטנים, באמצעות אתרי פורום כמו Quora בו אלפי יזמים בשאיפה שואלים שאלות ומצפים לתשובה ממומחים. אתם יכולים גם חלוק את הסיפור שלכם באמצעות התחברות לעיתונאים אונליין דרך Help a Reporter Out) HARO).

 

 

4. סייעו לאנשים לגלות את התוכן שלכם

אם הסטארטאפ שלכם מתאים למאה ה-21, הוא שומר על נוכחות אונליין מסוימת. למעשה, ייתכן ואתם מרוצים מאתר בלבד, מספר עמודי מדיה חברתית, בלוג, או אפילו עמוד אינטרנט פרה-הקמת העסק. אולם, רק בגלל שהתוכן שלכם אונליין לא אומר שקל לגלות אותו על ידי קהל היעד שלכם. 

עם כל פוסט שאתם מעלים, השתמשו במילות מפתח ספציפיות לנישה שלכם, כמו "תיק טבעוני דמוי עור" במקום "תיק", כדי לשפר את דירוגי הגוגל שלכם. אתם יכולים להשתמש גם במילות מפתח היפר-מיועדות כדי להעצים רכישות מבוססת מדיה של לקוחות. עם Socedo, כלי אוטומטיזציה מדיה חברתית, אתם יכולים למצוא משתמשי טוויטר שמעלים תוכן בשימוש במילות מפתח מהנישה שלכם ולתקשר איתם מדי פעם בפעם.

לאחר מכן, סייעו לאנשים למצוא את התוכן שלכם באמצעות טכניקות SEO שונות ותתחילו באתר שלכם. הכינו כותרות לעמודים שלכם עם ביטויים שהם ייחודיים לעסק שלכם וכך תבחינו אותם מאתרים אחרים. שפרו את מהירות הטעינה של האתר שלכם על ידי הוצאת  plug-insלא רלוונטיים ושורות קוד ארוכות (אולי זו עבודה עבור מפתח האתר שלכם), ותקפידו תמיד להעלות פוסטים מקוריים במקום להעתיק מאתר אחר. יש אינספור אפשרויות לשיפור דירוג SEO  כללי, אבל באמצעות מטלות פשוטות אלה אתם תעצימו את מיקום התוכן שלכם במנועי חיפוש. 

 

 

5. שלחו קופונים אינטרנטיים שלא ניתן לעמוד בפניהם

אתם ככל הנראה חוויתם את הפיתוי של קופונים קודם לכן. מחקרים מראים שמעטים מאוד יכולים לעמוד בפני הפיתוי של קופון נהדר - ארבעה מחמישה צרכנים משתמשים בקופונים באופן רגיל הן אונליין והן בחנויות. יתר על כן, כחצי עושים עסקים עם חברה מסוימת מאחר והם קיבלו קופון. 

בעוד שאתם יכולים ללכת בדרך הישנה ולחלק קופונים דרך הדואר, קופונים אינטרנטיים אקסקלוסיביים מפילים שתי ציפורים במכה אחת כי הם משכנעים יותר אנשים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם. יש גם דרכים חכמות לשלב קופונים אינטרנטיים באסטרטגיית שיווק האימייל שלכם.

מי שכבר השקיע במיזם שלכם, יעריך את הדרכים בהם אתם מודים לו על הרכישה שלו. אנשים חדשים להכיר את החברה שלכם ככל הנראה יצטרפו לרשימות התפוצה שלכם ויעקבו אחריכם. זה מצב של win-win.

 

 

6. יד לוחצת יד

אם אתם בתחילת הדרך, ייתכן ויש לכם קושי להציג את החברה שלכם לציבור. דרך נהדרת לבנות נישה וליצר תהודה מפה לאוזן היא באמצעות מתנות חינם ודוגמיות.

נסו לפנות לחברים נלהבים של קהל היעד שלכם ולהציע את השירות שלכם (או חלק ממנו) בתמורה לביקורת ושיתופים במדיה חברתית.

מי שישתף יזכה במוצר מגניב חדש או חוויה לחלוק עם חבריו, בעוד שאתם תרוויחו אמון וויזואליות – עוד ניצחון. אתם לא רוצים לתת את כל המוצרים שלכם בבת אחת, אבל שיתוף חלק ממנו עם מעטים נבחרים יכול להעניק לכם יתרון שיווקי.

 

 

7. ארגנו יחד כ-Co-sponsor אירוע בנישה שלכם 

כל תעשיה מארחת אירועים מיוחדים משלה, למשל: הועידה השנתית  למשווקים מסורתיים ודיגיטליים, כנס עבור מייצרי יין אמריקניים (VeritageMiami) והיכל התהילה של עיצוב פנים עבור – ניחשתם - מעצבי פנים. אלא אם האירוע שייך לחברה אחת ומנוהל על ידה בלעדית, מרבית המתכננים מחפשים אחר ספונסרים שיסייעו לממן את האירועים.

זה מספק לכם הזדמנות שיווק נישה מצוינת. בפעם הבאה שאתם חושבים על הגעה לאירוע בתעשייה שלכם, ראו אם יש הזדמנויות לספונסר. עדיף מכך, שאלו האם אתם יכולים להציג שם (או להדגיש את החברה שלכם באופן אחר) כדי ליצור קשרים עם אחרים. מלבד העובדה שזה יעניק לכם שם טוב, ארגון משותף של אירוע נישתי מאפשר לכם להכיר ולהתקשר עם קהל היעד שלכם, עם הרשת, ולכונן קשרים חדשים. 

 

 

התקציב הצנוע שלכם לשיווק לא חייב למנוע מכם להציג את הסטארטאפ שלכם. מינוף קשרים, אירועים מיוחדים, כישורים והאינטרנט יכול להעניק לעסק שלכם טוויסט מיוחד. באילו אסטרטגיות שיווק יצירתיות אתם השתמשתם כדי להבליט את הסטארטאפ שלכם?

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.