26 אוקטובר 2016 | גיא אלתגר
להתראות טקסט, שלום וידאו - הדרך הנכונה להעברת מסרים

חכמים כבר אמרו ש"אם תעשה את מה שתמיד עשית – תמיד תגיע רק לאן שהגעת". המשפט הזה נכון מאוד ביחס לשוק ניהול גיוס העובדים בישראל, שנדמה כי הוא כמעט ולא משתנה (במיוחד אם מוציאים מהמשוואה את תאגידי הענק הבינלאומיים) ביחס לשיווק וביחס לניהול גיוס עובדים איכותיים.

חברות רבות עובדות במהירות שיא על שיפורים טכנולוגיים מול הלקוחות שלהן. אז למה הן דורכות במקום בכל הקשור לניהול תהליכים מול עובדים פוטנציאליים?

 

בעידן דור ה"אינסטנט", הצגה בפורמט של וידאו יכולה לקרב את מחפשי העבודה לעבודה הנחשקת הבאה שלהם, ולארגונים – הצגה בפורמט וידאו עוזרת לקרב עובדים פוטנציאליים איכותיים, ולאותת לשוק שהארגון שלכם מתקדם בצעדי ענק יחד עם פלטפורמות ומוצרים מובילים שבחרו את הפורמט ככלי תקשורת לגיטימי.

 

חכמים כבר אמרו ש"אם תעשה את מה שתמיד עשית – תמיד תגיע רק לאן שהגעת". המשפט הזה נכון מאוד ביחס לשוק ניהול גיוס העובדים בישראל, שנדמה כי הוא כמעט ולא משתנה (במיוחד אם מוציאים מהמשוואה את תאגידי הענק הבינלאומיים) ביחס לשיווק וביחס לניהול גיוס עובדים איכותיים.

 

מפתיע עוד יותר לראות, שלמרות שמדובר בשוק שמצופה ממנו להיות יצירתי לא פחות מענפים אחרים במשק – נשאר קבעון מחשבתי לעניין המשיכה של לקוחות טובים לעסק שלך. ואל תטעו – עובדים פוטנציאליים (וקיימים...)גם הם לקוחות שלכם. ככל שהם יהיו יותר מרוצים ממקום העבודה שלהם, כך הם יאדירו אותו בפני החברים שלהם והמעגל המשפחתי, ובכך יגדילו את המוניטין שלכם והסיכוי להשגת לקוח משלם נוסף.

 

מי מהקוראים שעדיין לא מכיר את האפליקציה החברתית "סנאפצ'אט" שירוץ מהר לדבר עם מישהו או מישהי שיסבירו לו עד כמה פופולארית האפליקציה הזו בקרב בני נוער ומתבגרים. יותר נכון – כ-200,000,000 פעמים של פופולאריות, כי זאת כמות ההתקנות הרשמית של המוצר הזה רק בארה"ב.

 

אם משכתם בכתפיים כשקראתם את המספרים האלה (או שהאחיין שלכם סיפר לכם שהוא לא יכול בלי סנאפצ'אט או אפליקציית musical.ly) – אתם צפויים למשוך עוד הרבה פעמים בשיער בשנים הקרובות. אם לא תפנימו עובדה פשוטה: העובדים הפוטנציאליים שלכם מכירים את סנאפצ'אט, קרובי המשפחה של העובדים הפוטנציאליים שלכם מכירים את סנאפצ'אט – ואם אתם לא תכירו את סנאפצ'אט (או לפחות את העיקרון שעומד מאחוריו) – אתם תישארו מחוץ למשחק מהר. מהר מאוד.

 

אז מה העיקרון המרכזי שעומד מאחורי אותן אפליקציות שכבשו את העולם? הן מבוססות כולן על פורמט וידאו. כנראה שאחרי עידן המסרים המידיים ללא פנים – העולם היום (ובעיקר דור ה-Yודור ה-Z, שהם העובדים הפוטנציאליים העתידיים שלכם) עובר לוידאו, היינו, מסרים מידיים שמועברים תוך כדי הבעת שפת גוף וקול.  גם פייסבוק הגדולה הצהירה בעצמה שבתוך 4-5 שנים לא נכתוב, אלא רק נדבר אל תוך המצלמה (והראיה – הפלטפורמה הענקית הזו מקדמת מאד את ה-Live Notifications).

 

במילים אחרות: אנשים רוצים לראות ולהבין מי האדם מאחורי הטקסט וקורות החיים. דווקא בעולם מנוכר שבו כבר לא מרימים טלפון אחד לשני – אנשים רוצים להקל על הניכור ולהרגיש שמולם עומד בן אדם (ולא דף נייר).

 

כבר היום, YouTube הוא מנוע החיפוש השני הכי נפוץ בעולם, ונושף בחוזקה אחרי שורת החיפוש ה"מסורתית" של גוגל. מדי חודש מתבצעים למעלה מ-3 מיליארד חיפושים ב-YouTube, כמעט מחצית מהם בכלל אינם חיפוש אחרי שירים, אלא אחרי סרטוני הדרכה ותדמית. 

 

ואם לשם הולך העולם – חבל יהיה להישאר מאחור, ולכן מומלץ לכל אחד ואחת לבדוק איך אפשר לקדם את המסרים ללקוחות שלו, למעסיקים הפוטנציאליים שלו (ככל שאתם מחפשים עבודה) ולעובדים הפוטנציאליים שלו.

 

כך למשל, ככל שמועמדים יציגו את עצמם יותר טוב בוידאו – כך תגדל תחושת השייכות וההיכרות עוד בטרם הגיע המועמד לראיון ותגדל המחויבות של המעסיק לשמוע יותר מהמועמד. ככל שחברות ישכילו להציג את עצמן בוידאו לפני העובדים הפוטנציאליים שלהן - כך הן תוכלנה להעביר מסרים מידיים רלוונטיים ואותנטיים, לסמן שהן ערות לעידן המתפרץ החדש, ולייצר קשר שמתאים לעולם החדש.  

 

ללקוחות של העידן החדש אין סבלנות לקרוא מאמרים ארוכים מדי ואין בהכרח את הריכוז הנדרש להיכנס לאתר האינטרנט שלכם ולהבין איזה ארגון אתם (אם תנסו להגיש מועמדות לתפקיד בבנק גדול – תבינו על מה מדובר). הם מחפשים את ה"קליק" הראשוני. לכן, ככל שתפנימו לייצר תוכן וידאו – תוכלו למשוך עובדים טובים יותר, מעסיקים טובים יותר (אם אתם מחפשים עבודה) ולקוחות טובים יותר.

תגובות

1. שוקי | 26 אוקטובר 2016

מאד נכון!

הוידאו באמת מייצר חוויה אחרת עבור כל המעורבים.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.