28 אוקטובר 2016 | יוסי דהן
החברה שמנהלת את הזהות שלכם ברשת עבור המותגים הגדולים בעולם

אחד הדברים שעזרו לנו לצמוח זה אומץ. וזה דרך אגב הגיע מפטריק, המנכ"ל שלנו והאנשים שעבדו איתו – האומץ לתמחר ביותר גבוה. זאת אומרת, להאמין שמה שאתה עושה שווה אפילו יותר ממה שאתה חושב בהתחלה שהוא שווה.

רולי אליעזרוב, אייל מגן וערן קוטנר הכירו לראשונה ב-1999 כשהתחילו לעבוד יחד בסטארטאפ בשם Hotbar. באותה תקופה היה אפשר לספור על שתי ידיים חברות אינטרנט מצליחות בישראל. ב-2006, אחרי 7 שנים של עבודה משותפת, החברה נמכרה.

 

רולי, אייל וערן החליטו שהם רוצים להמשיך לעבוד יחד וחיפשו משהו מעניין לעבוד עליו. הם עקבו מקרוב אחר תופעת הרשתות החברתיות שהחלה מתפשטת יותר ויותר ברשת האינטרנט. הם זיהו הזדמנות עסקית ביצירת זהויות של המשתמשים ברשת ואיסוף נתונים עליהם. זהויות אלה יאפשרו למותגים לנהל מערכת יחסים טובה יותר עם הלקוחות שלהם. הרעיון נראה אז עם הרבה פוטנציאל והם החליטו להקים את Gigya. רולי לקח על עצמו את תחום ה-Design של המוצר, אייל ניהל את ה-Operations וערן התחיל לכתוב את הקוד. בגלל הרקע והניסיון המוצלח שהיה להם ב-Hotbar לא היה להם קשה לגייס השקעה התחלתית לחברה שהקימו.

 

כיום, 10 שנים אחרי, Gigya מונה כ-300 עובדים, מתוכם 100 במרכז הפיתוח בישראל. ההכנסות השנתיות מסתכמות בעשרות מליוני דולרים והתוכנית היא בתוך שנה עד שנתיים להנפיק את החברה בנאסד"ק.

 

בראיון עם רולי אליעזרוב, נשיא וממייסדי Gigya, רולי מספר את סיפור הקמת Gigya, על הגיוסים, התחרות ועל הגורם העיקרי שהביא אותם לצמיחה מהירה.

 

מתוך הראיון:

"אחד הדברים שעזרו לנו לצמוח זה אומץ. וזה דרך אגב הגיע מפטריק, המנכ"ל שלנו והאנשים שעבדו איתו – האומץ לתמחר ביותר גבוה. זאת אומרת, להאמין שמה שאתה עושה שווה אפילו יותר ממה שאתה חושב בהתחלה שהוא שווה. כשהתחלנו לקחת כסף עבור השירות שלנו אז החלטנו על 10K$ לשנה. וכמו שסיפרתי לך קודם – היום יש לנו עסקאות של מליון דולר בשנה ויותר. ואני מודה שזה תחום שאני אישית לא חזק בו. בכל שלב, לפטריק היה את 'הביצים' לבקש פי 4 על המוצר שלנו ופשוט להגדיל את ההכנסות בצורה משמעותית. אומנם גם המוצר התפתח אבל תחשוב על הפער בין 10K$ לשנה לבין 10M$ לשנה – פי 100 (!!!). אז מה שאני רוצה להגיד זה שפקטור מאוד מאוד פשוט שעזר לנו בגדילה זה פשוט האומץ להעלות את המחיר של המוצר. גם פתאום חברות אחרות גדולות יותר מדברות איתך. ועוד דבר מעניין שקרה במקביל ואפילו בעקבות זה, זה שכמות ה-Churn, הלקוחות שעוזבים ולא מחדשים, יורד. ככל שהמחיר יותר גבוה – מספר החידושים של הלקוחות יותר גבוה."

(רולי אליעזרוב משתף באחד הגורמים העיקריים שעזרו לצמיחה המהירה של Gigya)

 

להאזנה לראיון המלא בפודקאסט "יזמות או למות" 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.