8 פברואר 2017 | ג'ייסון דה-מר
7 אתגרים בהשקת אתר האינטרנט של הסטארט-אפ שלכם

אחד מהמדדים העיקריים במתן תוקף למיזם הוא השקת אתר אינטרנט. העסק שלכם לא יילקח באמת בחשבון עד שלא יהיה לכם אתר. בהתאם לכך, האתר מהווה ציון דרך משמעותי בתרשים תכנית העבודה שלכם, ואחד מההישגים הכי מתגמלים בתהליך כולו.

אחד מהמדדים העיקריים במתן תוקף למיזם הוא השקת אתר אינטרנט. העסק שלכם לא יילקח באמת בחשבון עד שלא יהיה לכם אתר. בהתאם לכך, האתר מהווה ציון דרך משמעותי בתרשים תכנית העבודה שלכם, ואחד מההישגים הכי מתגמלים בתהליך כולו.

חוץ מזה זה גם כיף ומאתגר. בזמן שהטכנולוגיה התקדמה לשלב שבו כמעט כל אחד יכול ליצור אתר (ביחוד דרך טמפלטים קבועים כמו וורדפרס) יש עדין כמה קשיים שאתם צריכים להתמודד איתם.

 

מציאת המוצר המינימלי האפשרי

באופן טבעי, כשאתם מעצבים אתר למותג שלכם, אתם רוצים שהכול יהיה מושלם. אתם נרגשים לקראת איזה חזון נועז עבור המותג, ואתם רוצים שהאתר ישקף את אותו חזון.

כשאתם בונים את האתר, אתם תתפתו להוסיף פיצ'רים ומדורים חדשים, ולעבור על מדורים ישנים עם תוכן חדש, חומרים חדשים ופונקציות נוספות. אבל זה דווקא לטובתכם לשאוף ליצירת המוצר המינימלי האפשרי – כמות הפיצ'רים המינימלית שדרושה כדי לגרום לאתר שלכם להיות ראוי לעליה לאוויר. תוכלו להרחיב מאוחר יותר.

 

בחירת העיצוב ומתווה האתר

בחירת עיצוב ומתווה האתר הוא גורם חשוב עבור הצלחת האתר שלכם. הם יעזרו למבקרים שלכם לייצר את ההתרשמות הראשונית שלהם, ויעודדו אותם לבצע פעולות ולהחליט אם הם יחזרו שוב לאתר בעתיד. ולכן, זו בחירה די מלחיצה.

אם אתם עובדים עם טמפלט ומנסים לייצר משהו זול, האפשרויות שלכם יהיו מוגבלות. לכן אני ממליץ לכם לחפש מעצבים כישרוניים שיסייעו לכם, שכן מציאת עיצוב שיבלוט ויתאים למותג שלכם הוא הכרחי אם תרצו שהמבקרים שלכם בסופו של דבר יבצעו המרות.

 

התוכן באתר

יצירת התוכן שלכם באתר היא משימה מרובת מכשולים. אתם תצטרכו לבחור את הכותרות הנכונות לדפים שלכם, בין אם תרצו ללכת לפי המוסכמות הבסיסיות כמו עמודי "צור קשר" ו"אודות" או לכוון למשהו יותר קריאטיבי. כמו כן, אתם תכתבו את כל החומרים לאתר שלכם, החל משורות התגים שלכם בדף הבית והטקסטים בשאר הדפים באתר.

תרצו לייצר תוכן שתואם לשיח של המותג שלכם, שייחודי לכם, ומייצג את מה שמיוחד בכם, אבל תרצו לכתוב גם תוכן שהוא אינפורמטיבי ומשכנע מספיק ליצירת פעולה.

 

אופטימיזציה למנועי החיפוש

יצירת אופטימיזציה למנועי החיפוש, הלא היא ה-SEO, היא אחת מאסטרטגיות האונליין החשובות ביותר בעולם המודרני. מדובר בפעולה יחסית זולה, וכתוצאה מכך איכות המותג שלכם בצורה המקוונת שלו תעלה, ובהתאם גם החשיפה לאתר שלכם והיכולות שלו להימצא בצורה מקוונת יעלו. SEO דורש יצירה מתמשכת של תוכן שיווקי באתר ומחוצה לו ובניית לינקים. אבל, לפני שאתם משיקים את האתר, אתם צריכים לוודא שלאתר שלכם יש בכלל נוכחות מנקודת מבט טכנית של SEO.

 

הנעה לפעולה

ההנעה לפעולה בכל חלקי האתר שלכם יהיו האחראיים להמיר את המבקרים שלכם באתר ללקוחות מן המניין. ניתן יהיה להציג אותם כאיזה הסבר טקסטואלי תמציתי בסוף הפוסטים שלכם בבלוג, כפתורים המניעים אנשים לרכוש מוצרים ייחודיים או טופס בעמוד "צור קשר" שהמשתמשים צריכים למלא.

יש הרבה דרכים שונות ליצירת המרות, אבל לא משנה במה תבחרו, אתם חייבים לוודא שההנעה לפעולה נמצאת אצלכם באתר בשפע, נראית לעין וקיימת בה איזו הצעה ברורה. יש כל מיני שיטות עבודה מומלצות ליצירת הנעה לפעולה, אבל זו עדיין משימה מאתגר. לעזרה ראו את המדריך המכריע ליצירת הנעה לפעולה מנצחת.

 

שרת מארח

זה אולי לא נשמע כמו החלטה משמעותית, אבל לבחירה שלכם בשרת מארח יכולה להיות בסופו של דבר השפעה משמעותית לפונקציונאליות של האתר שלכם. ראשית, הבחירה שלכם יכולה להשפיע על העלויות והמגבלות הפונקציונאליות באתר שלכם. בנוסף, שרת מארח טוב יכול להבטיח זמני עליה גבוהים ותמיכה טובה במקרה שמשהו משתבש.

 

משיכת המומנטום הראשוני

לבסוף, זכרו שהשקת האתר הוא סוף התהליך, אבל התחלת תהליך חדש. ברגע שהשקתם את האתר, תצטרכו לייצר מומנטום מיוחד בצורה שתגרום לטראפיק. זה בהכרח כולל תוכן שיווקי, ואסטרטגיות שיווק ומכירות שונות. לעזרה ראו את מדריך All-in-one לתכנות והשקת אסטרטגיית תוכן שיווקי.

 

אם אתם מסוגלים לזהות בצורה אקטיבית את המכשולים הפוטנציאלים האלו כשאתם משיקים את האתר שלכם, תוכלו פסיכולוגית להתכונן אליהם ולייצר תכנית פעולה. אין דרך אובייקטיבית להפוך את הצעדים האלו לקלים יותר, אבל תוכלו לשפר את הסיכויים שלכם להצלחה על ידי הכנה פשוטה ומחקר מעמיק.

השקת אתר יכולה להיות מלחיצה, אבל זכרו: תמיד תהיה לכם את האפשרות לייצר שינויים אחרי שעליתם לאוויר. ייצרו את המוצר הכי טוב שאתם יכולים, אבל אל תתפשרו על ההשקה אם אתם יותר מדי פרפקציוניסטים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.