9 מרץ 2017 | גראנט קארדון
האומנות שבמרדף אחרי שני ארנבים

דמיינו שאתם נמצאים ביער בציד ארנבים ולפתע אתם מבחינים בשני ארנבים יחדיו. שניהם מתחילים לרוץ ואתם מתחילים לרדוף אחריהם. לצוד ארנב אחד הוא דבר קשה, אז שניים? הארנבים התפצלו לשני כיוונים, מה תעשו? אתם יכולים לעקוב אחרי אחד ולזנוח את השני, או לאבד את שניהם. האפשרות לבחור את הארנב שלכם בחיים הוא מה שקורה כשאתם מחלקים את הפוקוס שלכם. כך נראית התמונה כשאתם לא מצליחים לייצר החלטה.

דמיינו שאתם נמצאים ביער בציד ארנבים ולפתע אתם מבחינים בשני ארנבים יחדיו. שניהם מתחילים לרוץ ואתם מתחילים לרדוף אחריהם. לצוד ארנב אחד הוא דבר קשה, אז שניים? הארנבים התפצלו לשני כיוונים, מה תעשו? אתם יכולים לעקוב אחרי אחד ולזנוח את השני, או לאבד את שניהם. האפשרות לבחור את הארנב שלכם בחיים הוא מה שקורה כשאתם מחלקים את הפוקוס שלכם. כך נראית התמונה כשאתם לא מצליחים לייצר החלטה.

 

המילה "החלטה" היא תוצאה של שיקול דעת. בחירה מבין מספר אלטרנטיבות. באנגלית, המילה decision חולקת את אותו שורש לטיני כמו incision (חתך) ו-scissors (מספריים). זה אומר לחתוך. כשאתם מייצרים החלטה, אתם באופן מילולי חותכים את האפשרויות שלכם. אתם מתחייבים ושמים את הפוקוס שלכם על דבר אחד.

 

כשאתם לא מתחייבים, אתם לא הולכים על משהו במאה אחוז, אתם מתחילים לפקפק בעצמכם ואתם הופכים לצייד שרודף אחרי שני ארנבים. אתם מאבדים זמן והזדמנות ולא משיגים בעצם כלום. לא תגיעו להצלחה עד שלא תהיו מחויבים במאה אחוז לארנב אחד. אם יש לכם שני ארנבים בתחום הראיה אתם תאבדו פוקוס ותרדפו לנצח אבל לעולם לא תצליחו לתפוס את מה שאתם באמת רוצים.

 

מה זה אומר במכירות? שימו לב למי שנמצא אתכם, מההתחלה ועד הסוף. כשאתם נמצאים עם לקוח, אל תשלחו SMS למישהו אחר. זה לא מקצועי מצדכם לעשות דברים אחרים בזמן שאתם נמצאים עם לקוח. אתם צריכים להראות להם עד כמה הם חשובים לכם. תנו את עצמכם באופן מלא ללקוח שאתם נמצאים אתו. אם אתם תרדפו אחרי שני ארנבים באותו הזמן, שניהם יברחו לכם.

 

התחייבו למי שנמצא אתכם וחסמו הפרעות שונות. כבו את הטלפון שלכם כשאתם עם לקוח מולכם כך שתוכלו לתת לו מאה אחוז תשומת לב. זה לא משנה אם דעתם מוסחת, אם הם מקבלים שיחות או אם הם מפריעים, הם ישמו לב שאתם נמצאים איתם לחלוטין. לעתים רבות מדי אנשים מרגישים שזונחים אותם. אתם תגרמו להם להרגיש מיוחדים אם תתנו להם מאה אחוז מכם, מתשומת הלב שלכם ומהפוקוס שלכם. אנשים הם בעלי ערך גבוה יותר מכסף.

 

אם נחזור לשני הארנבים, כשאתם מביטים בחייכם, כמה פעמים לא הצלחתם להגיע להחלטה? הססנות היא דבר יקר. היא יכולה לעלות לכם בעבודה, בדירה, בבני או בנות זוג ובעוד אלף דברים אחרים. אנשים מייצרים תירוצים למה לא להגיע להחלטה על ידי ניסיון להסביר בצורה הגיונית האם אותה עבודה נכונה עבורם, האם הדירה מתאימה להם, או האם יש איזו אהבה אחרת שמחכה להם. כשאתם מנסים להחליט, מישהו אחר מצליח לתפוס את הארנב.

חוסר החלטיות לעולם לא יביא אתכם לשום מקום. כשאתם מסרבים להחליט, אז זוהי שלעצמה החלטה, החלטה להמשיך עם הדברים כפי שהם. בכל פעם שאתם לא מצליחים להגיע להחלטה, לא תצליחו לבצע מכירה אמתית. לכל ההחלטות יש מחיר. כשאתם רודפים אחרי ארנב אחד, אתם מוותרים על השני. אתם חייבים ללמוד איך לבצע החלטות ולהתחיל לייצר אקשן בחייכם. למעשה, חוסר החלטיות יכול להצביע על אחד משלושת הדברים הבאים:

 

1. מחסור באינפורמציה. זה יכול לעצור אתכם מלהתקדם. השיגו את המידע שאתם צריכים כדי שתוכלו לייצר את המכירה.

2. פחד. אתם לא יכולים לחיות בפחד ממה שעלול להתרחש או ממי שאולי לא יאהב את ההחלטה שלכם. קחו בחשבון את העובדות ועשו את מה שאתם עושים הכי טוב.

3. חשש מטעויות העבר. תראו, היום הוא היום. שימו את העבר מאחור והתקדמו קדימה מעתה והלאה. אל תערבבו את הנסיבות של היום עם סיטואציות אחרות מהעבר.

 

בודדו את הסיבות שלכם והתמודדו איתם כדי שתוכלו להיות המנהיגים בחייכם. אם לא תוכלו להנהיג את עצמכם, אל תצפו להיות מסוגלים להנהיג אחרים. לעולם אל תפחדו מלהמר על עצמכם. הגעה להחלטה היא דבר אמיץ, הכרחי וסימן ההיכר של מנהיג אמתי. כל עוד אתם רודפים אחרי ארנב מסוים, אף ארנב אחר לא צריך להתקיים מבחינתכם. אם תחליפו מארנב אחד לאחר, תסיימו בסופו של דבר מתוסכלים.

אחרי שכל זה נאמר, אני אומר לאנשים כל הזמן שהם יכולים לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה. למה להסתפק בצבע אחד כשאתם יכולים ליהנות מכל צבעי הקשת? האמת היא שאני רוצה את שני הארנבים. אני רוצה ליהנות מהכול בחיים. מה שאתם צריכים לעשות הוא למצוא לכם מטרה, ללכת להשיג אותה ולאחר מכן ללכת למטרה הבאה. תתמקדו בארנב אחד, תשיגו אותו, ואז תתמקדו בארנב השני. האמת היא שאתם כן יכולים להשיג את שני הארנבים, פשוט אל תרדפו אחרי שניהם באותו הזמן.

מקווה שזה עוזר. היו אובססיביים או שתהיו ממוצעים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.