9 אפריל 2017 | אלה ירושלמי
המדריך לשורד בעולם היזמות המודרני

אם נרשה לעצמנו להיות כנים לרגע, החיים בסטארט-אפ יכולים להיות די מלחיצים. אנחנו רצים מפגישה לפגישה, כל הזמן במרדף אחרי לקוחות, משקיעים וספקים. אנחנו עוברים מאזור זמן אחד לאחר מבלי לתת לעצמנו רגע להסתגל. אנחנו אוכלים ג'אנק ובדרך כלל מול המסך ובשעות לא סדירות, ואנחנו לא ישנים. מקסימום עוצמים את העניים לרגע והמוח רץ.

אם נרשה לעצמנו להיות כנים לרגע, החיים בסטארט-אפ יכולים להיות די מלחיצים. אנחנו רצים מפגישה לפגישה, כל הזמן במרדף אחרי לקוחות, משקיעים וספקים. אנחנו עוברים מאזור זמן אחד לאחר מבלי לתת לעצמנו רגע להסתגל. אנחנו אוכלים ג'אנק ובדרך כלל מול המסך ובשעות לא סדירות, ואנחנו לא ישנים. מקסימום עוצמים את העניים לרגע והמוח רץ.

 

כל הטוב הזה לא בא בלי מחיר. חלקנו אולי מסתירים או מתמודדים בגבורה אבל הגוף לא סולח. מי פה לא סבל מכאבי ראש, גב או מפרקים. מי לא ראה מדי פעם הבזקים של שורות קוד כשהוא עצם עיניים או קם בזיעה קרה אחרי חלום רע על וינוד קוסלה. זה לא שאנחנו לא חיים נכון. זה החיים. ככה זה תתמודד. זה לא אומר שאי אפשר לחיות טוב יותר. אני לא הולכת להרצות לכם על איך להתחבר לעצמכם, לעזוב את המרוץ וללכת לחיות עם עז בבקתת בוץ בצפון. אבל הנה כמה טיפים על איך לשפר את הבריאות ואיכות החיים בקצב המואץ של העידן המודרני.

 

ישיבה נכונה

רובנו מבלים זמן רב מול המחשב הנייד. הבעיה היא שהמבנה והמסך של המחשב הנייד לא תוכנן לישיבה ממושכת. המסך הקטן והמנח שלו מכריחים אותנו לשבת כפוף ולהתרכז בשטח קטן. התוצר של זה הוא כאבי גב, כאבי צוואר וראש. הפתרון די פשוט – השקיעו במסך נייח נוסף וסדרו אותו כך שיהיה סימטרי מולכם בזמן העבודה. אם אין לכם משרד קבוע, ואתם עובדים מחלל עבודה משותף אתם יכולים להשקיע באחת מהתושבות המתוחכמות ובמקלדת מתקפלת. בשני המקרים גם תראו מגניב יותר וגם תשמרו על הגב.

 

באופן כללי, רצוי לעבוד מול שולחן מסודר עם מקום לרגלים ועם כיסא משרדי. כשאנחנו עובדים מהספה הצוואר שלנו מתוח קדימה, הברכיים שלנו תקועות והמחשב מחמם לנו את האגן. מתכון בטוח לכאבים.

 

אכילה נכונה

עוד פעם הדיון הקבוע הזה - מאיפה נזמין הפעם? המבורגר, נודלס, חומוס, סושי או אולי המקום החדש של הפיוז'ן אוסטרו-בוכרי? יש לכם מיליון מקומות לטייק אווי ליד המשרד? מעולה, אתם יכולים לבנות לעצמכם תפריט עשיר ומגוון שיכיל את כל מה שצריך. נסו לתכנן מראש בתחילת השבוע מה תזמינו כך שאם יום אחד אתם מתפרעים עם לאפה, לכו על סושי קליל למחרת ואם התפנקתם בשני על סלט אז בשלישי תרשו לעצמכם בוריטו סופרים. רוב בני האדם צריכים כ-2000-3000 קלוריות ביום ועוד מרכיבים רבים אחרים ואפשר לבנות דיאטה מאוזנת גם בלי לחיות על קייל ועדשים. אגב, גם אין פסול בחטיפים. סניקרז זה בוסט אנרגיה מעולה כשצריך, פשוט לא לכרסם כל היום משקית צ'יטוז ליד המחשב.

 

אגב, לא הרבה אנשים יודעים אבל לגוגל יש כלי מעולה שיגיד לכם עבור כל מזון מהם הערכים התזונתיים שלו וכמה מתוך התצרוכת היומית הנדרשת הוא ממלא. נסו לדוגמא לכתוב Hamburger Calories במנוע החיפוש ותוכלו לבחור אפילו את סוג ההמבורגר לפי הרשת (עדיין אין שם אגאדיר או מוזס, אבל זה מספיק קרוב).

 

שינה נכונה

סוף סוף יש לכם קצת זמן לישון? אז לכו לישון. אל תישנו עם הטלפון צמוד כך שתשמעו כל מייל שנכנס ואל תקראו עוד פעם אחת את המצגת במיטה לפני שאתם סוגרים ת'בסטה. דאגו לישון בחדר חשוך עד כמה שאפשר. הוציאו את המכשירים הניידים והמסכים ונסו לנקות את הראש. אם אפשר, לקראת השינה הימנעו משהייה במקומות מוארים מדי. עמעמו את האור בחדר, במסך או בטלוויזיה. הגוף בנוי לנצל את שעות האור ולנוח בחושך. שהייה בסביבה מוארת מעודדת ערנות ומקשה עלינו להירגע ולהירדם.

 

אם עדיין קשה לכם להתנתק, נסו מדיטציית שינה. רכזו את תשומת הלב שלכם לדקה או שתיים בהרפיית כל איבר בגוף מהרגליים ועד הראש. זה ינקה את הראש שלכם ממחשבות אחרות וירגיע אתכם לקראת השינה. רוב הסיכויים שתירדמו כבר משעמום לפני שתגיעו לראש.

 

שעת כושר

אין מה לעשות. צריך גם קצת ספורט בחיים. הגוף צריך לשחרר אנרגיה ולהימתח. זה חשוב בשביל העיכול וזרימת הדם וזה חשוב כדי שלא תיראו כמו בטטה. קצת ספורט לא חייב להיות הרשמה לתריאטלון או אימונים לאיש הברזל. מספיק להתחיל לרדת במדרגות במקום במעלית ולרכב באופניים לעבודה (אם זה בטווח ריאלי).

 

עוד אפשרות היא לקיים פגישות בהליכה. עבדתי פעם במשרד עם איש מכירות שהיה מסתובב כל היום עם אוזניה במשרד ועושה שיחות עם לקוחות. זה היה משגע לכולם את השכל, אבל הוא טען בתוקף שהוא הרבה יותר מרוכז וגם נראה מאד דינמי, אנרגטי ומשכנע. נסו את זה, מה יש לכם להפסיד.

 

זמן לעצמכם

אני יודעת שבקושי יש לכם זמן לנשום אבל חשוב מדי פעם להיכבות ולהתנתק. הפסקה של 10-15 דקות על כל שעת עבודה מרוכזת, ממש כמו בבית הספר, עוזרות למוח לעבור מנושא אחד לאחר ולהתרכז. נסו את זה כשאתם שקועים בכתיבת מצגת או הצעה ללקוח ותראו שאחרי ההפסקה אתם תהיו הרבה יותר פרודוקטיביים.

 

את הטיפ הכי טוב שמרתי לסוף. אולי אני קצת משוחדת, אבל מסאז' פעם פעמיים בחודש זו דרך מעולה להשתחרר ולהרגיע את הגוף והמוח. העיסוי טוב להזרמת הדם, חיזוק המערכת החיסונית והפגת כאבי גב ומפרקים. במהלך העיסוי משתחררים אנדורפינים שעוזרים לנו לתחושת אופוריה ורגיעה. גם לא חייבים לפנות יום שלם וללכת לספא. בשביל זה הקמנו את מאסו. כך תוכלו להזמין טיפול לעוד שעתיים ומעלה שיגיע אליכם למשרד או הביתה מיד בסוף יום העבודה.

 

להיות בריאים יותר משמע להיות מרוכזים יותר בעבודה, להיות יעילים יותר ועם יותר אנרגיה. כדי להיות בריאים יותר לא צריך להתעמל שבעה ימים בשבוע, לשתות מיץ דשא ולאכול דוחן. החיים שלנו עמוסים. אין מה לעשות. אנחנו בחרנו בזה, זה לא אומר שכאבים ולחץ הם גזירת גורל. בכתבה ניסיתי לתת כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד טוב יותר בלי לשנות באופן מהותי את הרגלי העבודה שלכם. סביר להניח שלא תוכלו ליישם הכול ממחר אבל לכל דבר שתעשו יהיה ערך מצטבר. מספיק לעשות כמה שינויים קטנים. אני מבטיחה שתראו תוצאות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.