14 אפריל 2017 | יוסי דהן
מעולם המסעדנות לעולם היזמות עם מורן בר

מורן בר הקימה את המיזם הראשון שלה ביחד עם חייל בשם נועם שקד אותו אספה טרמפ. המיזם היה אתר מסעדות ישראלי מצליח בשם 2eat.co.il. היא הייתה אחראית על הצד הטכנולוגי ונועם על הצד העסקי. בשלב שבו האתר היה ריווחי זה הפסיק לעניין את מורן והיא המשיכה הלאה.

מורן בר הקימה את המיזם הראשון שלה ביחד עם חייל בשם נועם שקד אותו אספה טרמפ. המיזם היה אתר מסעדות ישראלי מצליח בשם 2eat.co.il. היא הייתה אחראית על הצד הטכנולוגי ונועם על הצד העסקי. בשלב שבו האתר היה ריווחי זה הפסיק לעניין את מורן והיא המשיכה הלאה.

בגיל 27 היא רצתה ללמוד משהו אבל לא ידעה בדיוק מה. אז היא התחילה לקחת קורסים באוניברסיטה הפתוחה. אחד הקורסים היה דיני חוזים. הקורס מאוד עניין אותה וגם נראה לה מאוד פרקטי לחיים ולכן החליטה ללמוד משפטים. היא מינפה את הידע הטכנולוגי שלה והתמחתה בתחום של פרטיות ילדים ברשת. כשסיימה את ההתמחות החליטה שרוצה לחזור להייטק.

הרעיון לגיקטיים הגיע ב-2009 מהשותף שלה יניב פלדמן. הם חשבו על כך שאין בישראל מקום לקרוא על איך להקים סטארט-אפ. העיתונים הגדולים היו לרוב עיתונים פיננסיים שכתבו בעיקר על החברות הגדולות, על האקזיטים הענקיים ועל מנכ"לים שעזבו חברה אחת ועברו לאחרת. אז הם הקימו בלוג על יזמות טכנולוגית שהקוראים בו היו החברים שלהם. האירוע הראשון שעשו במסגרת גיקטיים היה בבזק בינלאומי. הם הזמינו אנשים שיגיעו לראות את חוות השרתים החדשה שם. לאירוע הגיעו 14 אנשים בלבד.

כיום לגיקטיים 17 עובדים וכמיליון וחצי קוראים בחודש. לפסטיבל הקרוב של גיקטיים בחודש יוני יגיעו כ-30 אלף איש. סך ההשקעות בגיקטיים עד היום הגיע ל-1.65M$עם משקיעים כמו אילן שילוח, זוהר גילון, משה חוגג, דיוויד משה וקרן פיטנגו. האסטרטגיה של גיקטיים היא לשכפל את המודל העסקי מישראל לכל מדינות העולם.

בשיחה עם מורן בר, מייסדת ומנכ"לית גיקטיים, מספרת מורן את סיפור הקמת גיקטיים, על הדרך אותה עשו עד שהגיעו למקום בו החברה נמצאת היום וגם נותנת טיפים ליזמים שרוצים לבנות קהילה מצליחה.

 

מתוך הריאיון

"תתחילו בלחשוב איזה ערך אתם יכולים לתת ומה אנשים צריכים היום והם לא מקבלים. תתחילו לבנות את זה סביב צורך. ליזמים הישראלים יש את המחלה הזאת שקוראים לה 'קודם אני אבנה מוצר ואז נראה מי ירצה אותו', אז תנסו לחשוב הפוך. תנסו לאתר איזושהי בעיה אמיתית ואקוטית שאתם יכולים לפתור. קודם תוודאו שיש לכם קהל שבאמת צריך, שיש קהילה, ותתחילו לדבר עם הקהילה הזאת ואז מתוך זה תבינו בדיוק איזה פיפס קטן אתם יכולים לשנות ואת הפיפס הזה תיקחו ותהפכו אותו למה שצריך"

(מורן בר על איך להתחיל לבנות קהילה)

 

להאזנה לראיון המלא עם מורן בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.