27 אפריל 2017 | אורן סימניאן
מימון המונים - הסרטון המנצח

על מנת להצליח במימון המונים נדרשת עבודה אסטרטגית ומקצועית. חשוב לציין כי לכל קמפיין דרישות וצרכים משלו ובהתאם תקציב ומקורות מימון. אחד מהאלמנטים החשובים להצלחת הקמפיין הוא הסרטון. כדי לענות על הדרישה הזו בצורה הטובה ביותר ליקטנו את מיטב הטיפים שיעזרו לכם, הקמפיינרים (כלומר יזמי מימון המונים), לצלוח את הנושא הזה בצורה קלה יותר.

על מנת להצליח במימון המונים נדרשת עבודה אסטרטגית ומקצועית. חשוב לציין כי לכל קמפיין דרישות וצרכים משלו ובהתאם תקציב ומקורות מימון. אחד מהאלמנטים החשובים להצלחת הקמפיין הוא הסרטון. כדי לענות על הדרישה הזו בצורה הטובה ביותר ליקטנו את מיטב הטיפים שיעזרו לכם, הקמפיינרים (כלומר יזמי מימון המונים), לצלוח את הנושא הזה בצורה קלה יותר.

 

תקציב: תקציבי הסרטונים נעים בין 0-100,000 דולר. קחו בחשבון שיש יחס ישיר בין ההוצאה על סרטון לגובה הגיוס, אך כפי שהנכם יודעים, סרטון טוב זה רק אלמנט אחד מבין רבים הדרושים להצלחת הקמפיין. רוב הקמפיינים שגייסו כ-25,000 דולר מוציאים 0­-3,000 דולר על הסרטון שלהם. רוב הקמפיינים שגייסו כ-100,000 דולר הוציאו 2,000­-6,000 דולר. קמפיינים שמגייסים מיליון דולר ויותר מוציאים לרוב 20,000 דולר ומעלה.

אורך: האורך האידאלי הוא בין 2:00­-2:30 דקות. שיעור ההצלחה יורד באופן משמעותי לאחר 4 דקות.

הקדמה: סרטונים אשר חשפו את המוצר בשלב מוקדם בסרטון הצליחו יותר מאחרים (לאחר 10­-20 שניות).

מצב הרוח: סרטונים ידידותיים ואופטימיים נוטים לביצועים טובים יותר. קומדיה מוגזמת ודרמה קצת פחות. אך כל מקרה לגופו...

תזמון: מסעות הפרסום המצליחים ביותר לוקחים לפחות 4 שבועות בכדי ליצור את הסרטון שלהם.

מיקום: מיקומים מעניינים שימשכו תשומת לב יהיו בסיכוי גבוה פי 2 להצלחה.

איכות תמונה: סרטונים באיכות גבוהה שעשויים היטב חשובים מאוד לסרטון מקצועי ורציני.

נוכחות היזמים בסרטון: היזמים לא צריכים לקחת חלק ברוב הסרטון, היכרות קצרה תספיק לסרטון מצליח. חשוב לעבוד על המבטא, MIDDLE EAST ENGLISH IS ALSO OK:)

קריינות: הקריינות יכולה להתבצע על ידי קריין מקצועי או על ידי היזם עצמו. העיקר שתהיה באנגלית ''אמריקאית''.

עזרה מבחוץ: רוב מסעות הפרסום שגייסו מעל 100,000 דולר בחרו לשכור אנשי מקצוע מומחים מתחום הווידאו לצורך הפקת הסרטון שלהם.

 

כמה עליכם להוציא על הסרטון שלכם? תקציבי הסרטונים משתנים במידה ניכרת, הם משקפים מטרות ומשאבים שונים, החל מפרויקטים של סוף שבוע ועד לחברות סטארט-אפ מבוססות היטב.

 

אז איך תחליטו כמה להשקיע?

1. לא חייבים תקציבי ענק כדי להצליח - קמפיינים מסוימים גייסו יותר מחצי מיליון דולר בהשקעה של 1,000 דולר על סרטון. זה לא הנורמה, אבל זה קורה.

2. בזבוז כסף מוגזם אינו מבטיח הצלחה-  קמפיינים מסוימים השקיעו בין 10,000­-20,000 דולר ונכשלו. רצוי לעשות את הווידאו הנכון ומאוד חשוב לבצע גם  את החלקים האחרים של הקמפיין כמו שצריך (רשימת דוא"ל, עיצוב דף ויחסי ציבור).

3. קמפיינים קטנים יכולים לעשות את הווידאו שלהם בעצמם -במיוחד אם לצוות שלכם יש ניסיון וידאו קודם. אבל במקרה ואתם מתכננים לגייס יותר מ-100,000 דולר אז שכירת אנשי מקצוע היא ככל הנראה עדיפה.

4. אם אתם רוצים להיות ב"היכל התהילה" של מימון ההמונים, עם רצון לגיוס של מעל 2.5 מיליון דולר, אז תתכוננו להוציא הרבה על הווידאו שלכם. 

 

הגדירו את תקציב הסרטון בהתאם ליעדי המימון של הקמפיין לפי כללי האצבע הללו:

 כדי לגייס 25,000 דולר, תכננו לעשות את הסרטון בעצמכם או להוציא פחות מ-3,000 דולר בשביל ראיון עם המייסד + חצי יום צילום ועריכה פשוטה יחסית.

 כדי לגייס 100,000 דולר, התכוננו להוציא 2,000­-6,000 דולר על הסרטון, לגייס מפיק וצוות קטן ולהגיע לתוצאה רצינית ומקצועית לפי המודל הקבוע.

 כדי לגייס 500,000 דולר, התכוננו להוציא 5,000-­20,000 דולר על הסרטון, עם עריכה מקצועית, שחקנים או דוגמנים ולוקיישן.

 כדי לגייס 1,000,000 דולר, התכוננו להוציא 10,000­-40,000 דולר לסרטון ברמה גבוה, מיקום מתאים, תסריט מקצועי ושחקנים מעולים.

 כדי לגייס מעל 1,000,000 דולר התכוננו להוציא 20,000­-100,000 לעבודה סופר מקצועית ברמה הכי גבוהה.

 

אורך - כמה זמן הסרטון צריך להיות?

הסרטון הנכון נמצא בנקודה מדויקת בטווח בין 2:00­-2:30 דקות. קטעי וידאו בטווח זה היו בשיעור ההצלחה הממוצע הגבוה ביותר. רואים שיעורי הצלחה נמוכים משמעותית עבור סרטונים באורך של יותר מ-4 דקות!

 

מבוא - מתי לחשוף את המוצר שלך?

כמה סרטוני מימון המונים חשפו את המוצר שלהם בתוך כמה שניות. אחרים תיארו קודם את הבעיה ולאחר מכן הציגו את המוצר כ'פתרון'. סרטונים אשר חשפו את המוצר בין 10-20 שניות מתחילת הסרטון השיגו את שיעור ההצלחה הגבוה ביותר. הם הראו לנו בקצרה את הבעיה (בפחות מ-10 שניות) ומיד לאחר מכן עברו להצגת המוצר. קמפיינים אשר הציגו את המוצר לפני שהראו את הבעיה הראו ביצועים נמוכים. כך גם קמפיינים שחיכו יותר מ-30 שניות עד לחשיפת המוצר. ככול שהזמן של חשיפת המוצר התארכה ההצלחה שלהם הלכה ופחתה.

 

אופי הצגה - איזה צליל / מצב רוח עליך לכוון?

ייתכן שאתם תוהים אם הווידאו שלכם צריך להיות מצחיק, רציני, אופטימי או רגוע. בחירת מצב הרוח של הווידאו יכול להיבחר באופן אקראי או בצורה סובייקטיבית. במדגם שלנו מצאנו כי לקטעי וידאו אופטימיים היו שיעורי הצלחה גבוהים מאוד. אופטימיות היא בחירה בטוחה עבור סרטון בעיקר בתחום החומרה. סרטון מצחיק הוא מסוכן יותר. מצחיק יכול לעבוד יפה רק אם הוא נעשה נכון. העברת ההתלהבות לקהלים שלכם היא אינה משימה פשוטה.

 

הפקה - כמה זמן לוקח לעשות וידאו טוב?

לעתים קרובות אנו שואלים כמה זמן לוקח לעשות וידאו טוב: שבוע, חודש, כמה חודשים? התשובה תלויה במורכבות ההפקה שלך, אבל באופן כללי כדאי להקציב לכך לפחות חודש. 70% מהקמפיינים המצליחים עבדו על הסרטון שלהם במשך חודש לפחות, חלקם עבדו כ-3-4 חודשים. קמפיינים שעשו את הסרטון שלהם תוך פחות משבוע היו בסיכוי נמוך ב-25% להצליח, והניבו סכומים קטנים בהרבה.

 

נוכחות היזמים בסרטון - האם אני באמת צריך להיות מול המצלמה?

אם אתם נוטים להתבייש מול המצלמה, יש לנו חדשות טובות בשבילכם – אתם לא צריכים לקחת תפקיד עיקרי בסרטון שלכם! נוכחות חלקית של היזם יכולה לעזור, אבל אתם לא צריכים להפוך את עצמכם למוקד הקמפיין - אלא אם כן זה באמת מייצר ערך מוסף לסרטון. ראינו רק תועלת קטנה מכך שהיזמים נמצאים במרכז הסרטון. לסרטונים שהיה בהם פוקוס קצר ולעניין על היזמים היו שיעורי הצלחה גבוהים יותר. מצד שני קטעי וידאו ללא נוכחות היזמים כלל מגיעים לביצועים נמוכים, כנראה בשל חוסר אותנטיות. בשורה התחתונה, הקפידו לערוך את הסרטון שלכם באופן שיעניין את הצופים. האותנטיות חשובה, אבל יש דרכים מרתקות יותר להיות אותנטיים מאשר להציב את הצופים למונולוגים ארוכים ומשעממיים של היזמים.

 

קריינות - מי צריך לספר את הסרטון שלך?

הלמידה החשובה ביותר מהמדריך בתחום הזה שחייב להיות קריין! לסרטונים ללא קול היה שיעור הצלחה נמוך מאוד. את הקול ניתן להקליט על ידי כול אחד: היזמים, חברי צוות, או קריינים מקצועיים. זה לא מייצר הבדל עצום, אבל במידה ואין לכם בצוות דוברי אנגלית ''אמריקאית'' כשפה הראשונה, אל תהססו לשכור קריין מקצועי. זה מסייע למקצועיות בסרטון, כל עוד הם לא נשמעים כמו פרסומת ברדיו עבור מכונית משומשת!

 

שכירת עזרה מבחוץ - האם עלינו להפיק את הסרטון באופן עצמאי או לשכור מקצוענים?

מצאנו כי רוב הקמפיינים שכרו שירותים מקצועיים מבחוץ כדי להפיק את הסרטונים שלהם. אלה שעשו את הסרטון באופן עצמאי הניבו שיעור הצלחה יציב, אבל הסכום שהם גייסו לא עבר את ה-$100,000 וברוב המקרים היה להם ניסיון קודם בהפקת וידאו.

 

מיקום - איפה לצלם?

האטרקטיביות של מיקום הסרטון משחקת תפקיד ענק. ללא קשר לתקציב שלך הקפד להקדיש זמן למציאת מיקום מעניין. הימנעו מלצלם בחלל משרדים משעמם. הסביבה בה מצולם הסרטון משקף את איכות המוצר בדיוק כמו המראה של המוצר עצמו. השתמשו ברקעים כדי להגדיר את מצב הרוח או האנרגיה של הקמפיין  שלכם.

 

איכות תמונה -באיזה ציוד להשתמש?

נמצא הפרש של פי 2 בשיעורי ההצלחה עבור קמפיינים עם תמונות באיכות גבוהה יותר! צריך לראות שהתאורה מיטבית, שהצילום יציב, ממוקד ועם עומק שדה מתאים.

 

ועכשיו איך מתחילים:

1. שבו וחשבו תקציב לכלל הפקת הקמפיין ובמקביל סכום רצוי לגיוס.

2. גזרו את הסכום שתרצו להשקיע בסרטון.

3. קבעו פגישה עם אנשי המקצוע. נשמח לסייע בחיבור, לשמחתנו יש בישראל אנשי מקצוע מנוסים מאוד.

4. אם יש מגבלת תקציב שווה להכיר ולהשתמש בפלטפורמות מיקור חוץ כמו פייבר ואקס פלייס.

5. מומלץ מאוד לאתר קמפיינים דומים, לשוחח עם הקמפיינרים וללמוד על גובה ההשקעה.

6. היו יצירתיים, כמה שזה נשמע שחוק. זה עובד! סיפור טוב מנצח מדיה ממומנת!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.