5 יוני 2017 | איליה שפיטלניק
איך זוכים ליחס בעידן 'הסחות הדעת'

תגידו לי אם זה נשמע לכם מוכר: אתם עובדים כמו משוגעים כדי להכין את המצגת המושלמת, אוספים נתונים במשך שבועות ויש לכם מסר קריטי להעביר לקולגות שלכם. אתם מתחילים בהצגת המצגת ואז, שלוש דקות אחרי שהתחלתם אתם מסתכלים על הנוכחים בחדר והלב שלכם שוקע. הבוס עונה למיילים בטלפון, צוות השיווק בודק מה קורה בפייסבוק מתחת לשולחן, המתמחים החדשים שולחים אחד לשני תמונות ואף אחד לא ממש מתייחס למה שאתם מציגים.

** תורגם במקור מפוסט של איליה באנגלית: Attention Hacking In An Age Of Hyper Distraction

 

תגידו לי אם זה נשמע לכם מוכר: אתם עובדים כמו משוגעים כדי להכין את המצגת המושלמת, אוספים נתונים במשך שבועות ויש לכם מסר קריטי להעביר לקולגות שלכם. אתם מתחילים בהצגת המצגת ואז, שלוש דקות אחרי שהתחלתם אתם מסתכלים על הנוכחים בחדר והלב שלכם שוקע. הבוס עונה למיילים בטלפון, צוות השיווק בודק מה קורה בפייסבוק מתחת לשולחן, המתמחים החדשים שולחים אחד לשני תמונות ואף אחד לא ממש מתייחס למה שאתם מציגים.

 

עידן הסחת הדעת

התרחיש שתואר למעלה מוכר לכולנו. אנחנו נמצאים בעידן של הצפת מידע ובמקביל חווים ירידה ביכולת הריכוז. ואם זה לא מספיק, הוסיפו לזה את העובדה שבפעם הראשונה בהיסטוריה ארבעה דורות נמצאים יחד בשוק העבודה, כשכל דור מגיע עם הניסיון שלו, ההקשר התרבותי שלו, סגנון ההתקשרות הייחודי לדורו ואת ההשפעות הטכנולוגיות הקשורות אליו.

 

בעוד שהדור המבוגר אמור לתקשר ניסיון וחכמה לדור הצעיר, הוא נאלץ להתמודד בתחרות קשה מול המם האחרון או איזה סרטון וויראלי, ואילו הדור הצעיר שמסוגל לייצר דברים מדהימים באמצעות הטכנולוגיות החדשות מתקשה להסביר את הדברים האלו לדור המבוגר.

 

אז נכון, זה באמת מצב קטסטרופלי, אבל זוהי גם הזדמנות מצוינת לשנות את הדרך שבה אנחנו חושבים על תקשורת. בעידן שבו המצלמה מחליפה במהירות את המקלדת, איך אנחנו יכולים להביא את החיוניות והמידיות של Snapchat למקום העבודה? מתחילים מהווידאו. אני יודע ששמעתם על זה כבר בעבר, אבל עכשיו תקבלו גם מידע מעשי.

 

 

הכוח של הווידאו

נתחיל מנתון מדהים: 1.8 מיליון מילים שוות ערך לדקה אחת של וידאו. נכון שזה לא ייאמן? מעבר לכך, מחקרים הראו כי יצירת תוכן טקסטואלי, השווה בערכו לסרטון באורך 60 שניות, יכול לקחת עד חמישה חודשים!

 

אני יודע מה אתם חושבים: בטח איליה, באמת נתון מרשים אבל איך אנחנו יכולים לדעת מה הוא באמת אומר? איך נדע מה הערך של סרטון וידאו במקום העבודה?

 

הווידאו ממשיך לגדול

השפעה ניהולית: אז הנה דרך שבה אנחנו יודעים שלווידאו יכול להיות אפקט עצום: 59% מהמנהלים הבכירים מעדיפים לצפות בסרטון וידאו מאשר לקרוא. אם תרצו שאדם בתפקיד בכיר ישים לב אליכם, אתם חייבים להשתמש בווידאו. לא רק זה, הכוח של וידאו אפילו גדול יותר.

 

שיתוף בקרב הקהל: אם אתם חושבים על זה מבחינת חשיפה, המספרים הופכים למטורפים. כולנו נחשפים לסרטונים בכלי התקשורת ובמדיה החברתית, אבל קשה להבין את סדר הגודל של הדבר. למעשה, למעלה מ-500 מיליון אנשים (חצי ביליון) צופים בסרטונים בפייסבוק בכל יום. על פי תחזיות, הווידאו צפוי לייצר 74% מסך כל התנועה ברשת בשנת 2017.

 

האפקט העסקי: כמובן שקיים גם אפקט עסקי, צרכנים שצפו בסרטוני דמו עשויים לבצע רכישה כמעט פי שניים מאלו שלא צפו. עוד נתון מדהים: אם תשימו סרטוני וידאו בעמוד הנחיתה שלכם זה יכול להקפיץ את אחוז ההמרה שלכם ב-80%!

 

 

מדעי המוח

ראינו כי שינויים טכנולוגיים ומגוון הדורות שנמצאים במקומות העבודה מובילים לתקשורת באמצעי וידאו. בנוסף, ראינו איזו השפעה חזקה יש לווידאו. אבל, מאיפה מגיע הכוח הזה?

 

נייל פלמינג, פרופסור מאוניברסיטת לינקולן בניו זילנד צפה במעל ל־9,000 שיעורים שהתקיימו בכיתות. במהלך המחקר האינטנסיבי שלו, הוא גילה כי בני אדם בוגרים לומדים באמצעות שלושה מודלים שונים:

1. ראיה: תמונה, וידאו או אנימציה

2. שמיעה: קריינות, מוזיקה או אפקטים מוזיקליים

3. קִינֶסְתֶּזְיָה (מיוונית – תנועה + תחושה): תחושה, תנועה או התנסות

 

חלק מהאנשים לומדים טוב יותר על ידי ראיה (כמו מצגת וידאו). אחרים לומדים טוב על ידי שמיעה (מורה שמסביר את התוכן הנלמד) ואחרים לומדים על ידי תחושה או שימוש בנושא הנלמד (המבוסס על אינטראקציות, תנועה או התנסות).

מה אם הייתה דרך בה הייתם יכולים להשיג את כל האלמנטים האלו באופן סימולטני? כך שבהינף יד תוכל לתפוס את תשומת לב של הקהל שלך, להפעיל את הרגש שלהם ולהשיג את שלושת המודלים האלו בבת אחת? זוהי בעצם כוחה (הנוירו-מדעי) של האנימציה.

 

 

אנימציה היא כלי טוב אפילו יותר מהווידאו

אנימציה מפעילה את הקוגניציה במוחו של אדם בוגר בעזרת שימוש באמצעים ויזואליים דינאמיים ובאודיו ועל ידי יצירת חוויה רגשית. אנימציה מפעילה את כל אזורי הלמידה במוח בבת אחת. ככה זה עובד:

1. המוח שלכם יוצר קשר בין האנימציה לרגשות חיוביים (כמו שמחה, תחושת נעורים, חופש, בידור, כיף, ריגוש, הומור וכדומה).

2. לאנימציה יש חזות חיה המפעילה את מודל הלמידה הוויזואלי.

3. האנימציה משתמשת בפסקול ומוזיקה המפעילות את מודל השמיעה.

4. על ידי חיבור של שלושת המודלים של הלמידה – ראייה, שמיעה וקינסתזיה באופן סימולטני, הנוירונים המעוררים במוח שלכם (אקסיטטוריים) מופעלים באופן מלא.

בעצם, אין שום מדיה אחרת שעושה זאת, מכיוון שאנימציה היא החוויה הקוגניטיבית המושלמת.

 

ההוכחה

זהו את ההבדל בין שלוש התמונות הבאות והחליטו מי היא האפקטיבית ביותר למשיכת תשומת לב:

 

 

 

 

 

האנימציה השלישית מייצרת בו זמנית מגוון של אסוציאציות במוח שלך:

• שמחה

• פרסונליות

• קיץ

• ידידותיות

• התלהבות

• בהירות

• כיף

 

כל התגובות הרגשיות האלו מתמונה אחת בלבד, זו הסיבה שלאנימציה יש כל כך הרבה כוח. ההתניות שיש לנו מהילדות מאחדות כוחות עם שלושת המודלים של הלמידה וכוחו העצום של ווידאו כדי למשוך את תשומת ליבנו. בתי העסק התחילו לשים לב לכך.

 

בתי העסק מתפתחים

הצמיחה של סרטי אנימציה היא עובדה. עשרות ומאות חברות מתפתחות כתגובה לעובדה זו. הם יודעים שהם צריכים לתקשר עם הקולגות ועם לקוחות בדרך שתגרום להם לשבת ולהקשיב.

 

ישנם שימושים השונים באנימציה לבתי עסק. בין אם מדובר בחברות סטארט-אפ מתחילות או חברות השייכות לרשימת ה־Fortune 500, אנימציה הצליחה לייצר אצל כולן מעורבות מאסיבית ולעורר תשומת לב במספר דרכים מפתיעות. ברגע שאתם מבינים את הכוח במשיכת תשומת הלב עם אנימציה, אתם יכולים למצוא את הדרכים להשתמש בה כמעט לכל צורת תקשורת.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.