11 יוני 2017 | רונית זרעוני
איך מייצרים אנימציה שתייצר לכם לקוחות

לפני שאנחנו פונים לחברה שתפיק לכם את סרט האנימציה (או כל סרט שהוא) כדאי להגדיר מהי מטרת הסרט. נניח שהמוצר שלכם הוא אפליקציה. האם תפקיד הסרט להציג אותה? להדריך על השימוש בה? להעלות את קצב ההורדות שלה מגוגל סטור? אולי תפקיד הסרט הוא להציג שירות מסוים של החברה? לפנות ללקוחות הפוטנציאליים בשפה שהם יבינו ובגובה העיניים?

כולם מדברים על זה שמסר שיווקי עובר הכי טוב בווידאו ובאנימציה בפרט. אז, הנה כמה דברים שכדאי שתדעו לפני שאתם ניגשים ליצירת סרטון אנימציה:

 

מטרת הסרטון

לפני שאנחנו פונים לחברה שתפיק לכם את סרט האנימציה (או כל סרט שהוא) כדאי להגדיר מהי מטרת הסרט. נניח שהמוצר שלכם הוא אפליקציה. האם תפקיד הסרט להציג אותה? להדריך על השימוש בה? להעלות את קצב ההורדות שלה מגוגל סטור? אולי תפקיד הסרט הוא להציג שירות מסוים של החברה? לפנות ללקוחות הפוטנציאליים בשפה שהם יבינו ובגובה העיניים?

 

ברגע שתדעו מהי המטרה, הכיוון והז'אנר של הסרט יהיה ברור, בין אם זה סרט שמטרתו להיות כמה שיותר ויראלי או סרט הומוריסטי שיחקק בזיכרון הצופים.

 

פעמים רבות יש לכם כבר רעיון כללי של מה יהיה בסרט, אם זו הנראות הכללית או אפילו סצנה מסוימת שדמיינתם. בכל מקרה חשוב מאוד שתדעו לאן פניכם מועדות ותראו את המטרה לנגד עינכם.

 

30 שניות

אחרי שמטרת הסרט ברורה למזמין הסרט ולבמאי או הבימאית של האנימציה פונים לכתיבת תסריט. כאן הדמיון והיצירתיות משחקים תפקיד. תפקיד הבימאי או הבימאית של הסרט לבחור את הדרכים הקולנועיות שבהם המטרה תושג. למשל, פניה להומור.

 

זמן הצפייה הממוצע בסרטים בפייסבוק וביו טיוב עומד על 30 שניות, כך שחשוב למשוך את הצופים בחצי דקה הראשונה ולגרום להם להתעניין בנושא הסרט. פעמים רבות אפשר להשיג את זה באמצעות הומור.

 

מה לא כדאי להציג בחצי דקה הראשונה? עדיף שלא להעמיס בגרפים, מלל רב עמוס במונחים טכניים, כותרות רבות שמפריעות בעין או תנועה תזזיתית של המצלמה. אלו הדברים שגורמים לצופים שרגילים בצפייה בסרטים מסוג זה לאבד את הסבלנות ולעצור את הצפייה.

 

אז מה כן? כדאי מאוד לא לגלות הכול בחצי דקה הראשונה ולמשוך את הצופה פנימה. אפשר ורצוי להשתמש בסיפור או אלגוריה מעולם תוכן אחר ומשם להגיע לשימוש באפליקציה או לשירות שהחברה מציעה. צריך להפתיע, אך לא חייבים לזרוק את כל ההפתעות בחצי דקה הראשונה. באנימציה, בניגוד לסרט מצולם, העולם הוא דמיוני וקסום ואפשר לעשות בו כמעט הכול ולכן דרך שימוש בכותרות (אינפוגרפיקה) עיצוב דמויות, רקעים, בימוי מעניין וסאונד אפשר להשיג תוצאה שאולי תהפוך לוויראלית.

 

בחזרה להומור

ההומור מנתק את הצופים ממלל אינפורמטיבי ולדעתי זהו כלי שכדאי להשתמש בו ככל האפשר. אפשר לעשות זאת בעזרת בדמות משנית שמופיעה ברקע או בסצנה דו-משמעית. איור מצחיק עם דיבוב או קריינות נחקק טוב יותר בזיכרון מאשר בדיחה שמופיעה בקריינות או בדיבוב.

 

לדוגמה, בסרט games of cities השתמשנו בכותרת על משקל הסדרה games of throne 'משחקי הכס' וקראנו לסרט 'משחקי הערים' שבו הוצגה אפליקציית העיר החכמה של INHOOD.

 

הדמויות הראשיות באנימציה נוצרו על בסיס הדמויות הראשיות בסדרה 'משחקי הכס' והן נאלצו להתמודד עם בעיות שאופייניות לעיר גדולה, כאשר הפתרון שלהן היה: שימוש באפליקצית העיר החכמה.

 

הצופים שמכירים את הסדרה 'משחקי הכס' מזהים את הדמויות משם וזה יוצר להם חיבור שנשמר בתת-מודע לאותה אפליקציה...

 

 

 

 

הפצת הסרטון

היום יש לנו הרבה מאוד פלטפורמות לשידור והקרנה של סרטונים המשרתות את המטרה של האנימציה והיא להיחשף כמה שיותר. אפשר ורצוי לפרסם את הסרטון המוכן ביוטיוב, בפייסבוק, בוימאו וכמובן מול המשקיעים של החברה. כדאי גם לשים קישור בגוגל פליי ובכל מקום אפשרי וכדאי לשלוח את הסרטון כניוזלטר או להציגו באופן זמני באתר.

 

צופים אוהבים לצפות בסרטי אנימציה ואם הסרטון טוב ופרסומי הוא יעשה שירות טוב לחברה שהזמינה אותו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.