התפתחות האינטרנט ונגישותו חסרת הגבולות העמידה בסימן שאלה את הצורך בקיום תערוכות שעלותן יקרה הן למבקרים ועל אחת כמה וכמה למציגים. תחום ה-IT על שלל מרכיביו היה אמור תיאורטית להיעלם ממפת התערוכות העולמיות. במציאות זה לא קרה. אנשים המשיכו לחפש את הדברים האמיתיים – מפגשים אחד על אחד עם אנשים במציאות לצד אפשרות לחוש ולבדוק מוצרים ותוכנות ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מתפקודם.
עד שנות התשעים של המאה הקודמת שימשו תערוכות מקצועיות מוקד עיקרי לחשיפה לחידושים בתחומי התעשייה והשירותים. שם נפגשו קונים ומוכרים, ספקים ולקוחות, משקיעים ובעלי חידושים הזקוקים לכסף.
תערוכות צמחו וגדלו בכל תחומי העשייה – תערוכות ציוד תעשייתי וחקלאי, תערוכות מחשוב וחומרה, תערוכות מזון, ספורט, תכשיטים, ציוד רפואי, רהיטים ועוד אינספור תחומים.
התפתחות האינטרנט ונגישותו חסרת הגבולות העמידה בסימן שאלה את הצורך בקיום תערוכות שעלותן יקרה הן למבקרים ועל אחת כמה וכמה למציגים. תחום ה-IT על שלל מרכיביו היה אמור תיאורטית להיעלם ממפת התערוכות העולמיות. במציאות זה לא קרה. אנשים המשיכו לחפש את הדברים האמיתיים – מפגשים אחד על אחד עם אנשים במציאות לצד אפשרות לחוש ולבדוק מוצרים ותוכנות ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מתפקודם.
מאות אלפי המבקרים בתערוכת הסלולר MWC בברצלונה, המציגה את מיטב החידושים בטלפונים ניידים, בטאבלטים ובשעונים החכמים; הצלחתה הבינלאומית של תערוכת הסייבר השנתית בישראל כמו גם הגידול הקבוע במספר המציגים והמבקרים בתערוכת It-sa – Cyber Security בנירנברג, גרמניה ותערוכות אחרות מסוגן, מהווים הוכחה ניצחת שלצד העולם הווירטואלי עדיין יש ביקוש וצורך בעולם האמיתי.
שבוע ה-DLD המוכר לכולנו, המתקיים בתל אביב מדי שנה בסתיו הוא אולי הדוגמא הטובה ביותר לשינוי בתפיסה איך מציגים ומוכרים חדשנות. התערוכה כוללת שילוב של כנסים ומפגשים, ביתני תצוגה לצד פעילויות פתוחות לקהל הרחב המפוזרות ברחבי העיר: ברחובות, בברים ובמתחם התחנה.
מודל ה-DLD מצא לו תומכים נלהבים גם בתערוכות מסורתיות וותיקות כמו CeBIT, שם החליטו לנער היטב את התערוכה בת השלושים פלוס והחל מ-2018 היא תיהפך מתערוכת חורף מסורתית, לפסטיבל חדשנות דיגיטלית שיתקיים מעתה באביב (11-15.6.2018) וישלב אולמות תצוגה עם אירועים ומפגשים על כוס בירה באוויר הפתוח אל תוך הלילה. שינוי הקונספט, שהחל כבר בתערוכה ב-2014 בהקמת מתחם ענק לחברות סטארט-אפ (שמותג בשם Scale 11), לצד החברות הגדולות והוותיקות (כמו MICROSOFT, IBM, INTEL, KASPARSKY ורבות אחרות) נועד בין השאר לקרב את התערוכה לקהלים צעירים ולחברות בתחילת דרכן.
המגמה הזאת, של חיזור אחר חברות צעירות ושילובן כחלק מהתערוכות הבינלאומיות קיים גם בתחומים אחרים, לדוגמה: בתערוכת IAA הענקית בתחום הרכב והתחבורה (בפרנקפורט ובהנובר) , בתערוכת HANNOVER MESSE לטכנולוגיות ותהליכי ייצור, וגם בתערוכות AUTOMATICA ו-LASER במינכן.
נציג בישראל של מרכז ירידי הנובר, גרמניה
מאמרים נוספים