צילום: קובי קונאקס
17 יולי 2017 | מערכת
"סטארט-אפ ניישן זה ממש לא רק בתל אביב"

דרכו של חן ביוניסטרים החלה לפני כ-5 שנים אז הצטרף ליוניסטרים כמנהל מרכז עכו אשר תחת ניהולו הפך למרכז מוביל שעד היום נוחל הצלחות ומעמיד קבוצות מובילות. משם התקדם לתפקידי מנהל אזור הצפון ומנהל פיתוח וקהילה עסקית עד שמונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי ופעילות בארגון. "יוניסיטרים מאפשרת לחניכים ולצוות לחלום בענק ואנו מגשימים את החלומות שלנו ושל החניכים – אין יותר כיף מזה".

חן בן סעדון, הוא בן 29 ובשנה האחרונה משמש סמנכ"ל בארגון אשר מתפתח בקצב מסחרר. חן נשוי טרי והוא בעל תואר בפוליטיקה, ממשל ותקשורת מאוניברסיטת בן גוריון. לפני כ-7 שנים, החל את דרכו היזמית כאשר הקים עיתון אינטרנטי מקוון וחדשני של הסטודנטים בקמפוס. העיתון כלל מדורים ומספר רב של כתבים. כשהבין שהפלטפורמה מצליחה, מכר אותה.

 

"שם הבנתי שבהתנסות היזמית שלי היה לי לא מעט מזל ועם ידע וקשרים הייתי יכול להצליח הרבה יותר. בזמנו ידעתי מעט על יזמות והזדמנויות עסקיות בכלל. חיפשתי לעסוק ביזמות עסקית ושינוי חברתי וכך הגעתי ליוניסטרים. שם הכול היה נראה לי טבעי - שילוב של יזמות עסקית, טכנולוגיה, שינוי חברתי ויזמות חברתית – הכול מדבר אליי", מספר בן סעדון.

 

דרכו של חן ביוניסטרים החלה לפני כ-5 שנים אז הצטרף ליוניסטרים כמנהל מרכז עכו אשר תחת ניהולו הפך למרכז מוביל שעד היום נוחל הצלחות ומעמיד קבוצות מובילות. משם התקדם לתפקידי מנהל אזור הצפון ומנהל פיתוח וקהילה עסקית עד שמונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי ופעילות בארגון. "יוניסיטרים מאפשרת לחניכים ולצוות לחלום בענק ואנו מגשימים את החלומות שלנו ושל החניכים – אין יותר כיף מזה".


 

חן שיתף אותנו ב-10 נקודות משמעותיות שהבין ולמד עם הזמן בארגון:

 

1. סטארט-אפ ניישן זה ממש לא רק בתל אביב - אנחנו ביוניסטרים מבינים שהרוח היזמית חיה ומחכה לפרוץ בכל מקום: באילת, בג'וליס, בדימונה ובמזרח ירושלים. ההבנה הזאת היא שדוחפת אותנו לפריסה ארצית רחבה, להגעה לאוכלוסיות מגוונות, ליצירת אימפקט חברתי משמעותי ובעיקר לסיפוק ענק.

 

2. המוכשרים נמצאים גם בפריפריה – במדינת ישראל יש בני נוער מצוינים. לפני כשנתיים חניכה שלי ממרכז עכו, אור אסולין, נבחרה למדליקת המשואה הצעירה ביותר בישראל. זאת בין היתר בזכות פעילותה היזמית ביוניסטרים. אתה לא חייב להיות יוצא יחידת 8200 או ללמוד בבתי ספר פרטיים כדי להיות יזם מצליח. אני רואה את דור היזמים הבא עם סיפורי חיים אחרים ומגוונים הרבה יותר.

 

3. בפריפריה צריך לעבוד קשה יותר - לכ-80% מתושבי הפריפריה אין גב או הכוונה בבית, זוהי נקודת פתיחה לא פשוטה. בנוסף לזה, בין מדינות ה-OECD ישראל היא אחת המדינות בה הכי קשה להצליח אם נולדת ללא אמצעים. אנו ביוניסטרים מעניקים לצעירים מהפריפריה כלים אשר משנים דפוסי חשיבה ובכך גם את הסטטיסטיקה. הבוגרים שלנו משתלבים במקומות עבודה, מייצרים חברות הזנק והופכים לבעלי עסקים מצליחים.

 

4. קהילת העסקים הישראלית מהווה אקוסיסטם מדהים של אנשים מצוינים שמוכנים לחרוש את הארץ כדי לקדם את דור היזמים והמנהיגים של המחר - בעבר, המילים איש או אשת עסקים התכתבו לי עם בניני משרדים בת"א. 3500 אנשי ונשות העסקים שמחוברים ליוניסטרים מגיעים לכל מקום בארץ על מנת לייצר הזדמנויות לצעירי הפריפריה. חלקם משלמים מכיסם על כרטיסי טיסה לאילת או דלק מתל אביב לסכנין כדי ליצור שוויון הזדמנויות. האנשים המדהימים האלה מגיעים לכל מקום בארץ, גם אם זה לזמן קצר כמו לשבת אחד על אחד עם בן או בת נוער או להעביר סדנאות. הם מעוררים השראה ותקווה וממלאים אותי באופטימיות אדירה.

 

5. יש בישראל נוער איכותי וערכי שרוצה להתנדב ולפעול למען האחר - רבים מאתנו שומעים שבני הנוער של ימנו מתעניינים בעיקר בלייקים בפסייבוק או באינסטגרם. בני הנוער ביוניסטרים מוכיחים אחרת, הם מתנדבים ויוזמים. הם מפתחים מיזם עסקי וחברתי, הם דוחפים את עצמם ולוקחים על עצמם תפקידים ניהוליים. ריגשו אותי במיוחד בני נוער בשנה ג' ממרכז נתניה. הם נחשפו לסיפור של חברתם שסבלה מהפרעות אכילה, זה הוביל אותם להקים מיזם בשם "לפתוח את הפה" במטרה לסייע לבני נוער נוספים במצוקה ולהביא למודעות למחלה. המיזמים של בני הנוער שלנו נעשים יותר חברתיים. וזה שינוי מדהים מבחינתנו.

 

6. רב תרבותיות כיתרון עסקי - רב תרבותיות יכול להיתפס כקושי או כקצר בתקשורת, אך בעסקים וביזמות זהו ערך אדיר. כל יזם צריך שותפים שמשלימים אותו, הכוח שיש ביוניסטרים מאפשר לעבוד עם אוכלוסיות מגוונות והמתודה הזו של עסקים, יזמות וטכנולוגיה מסייעת לקידום הנושא. אנשים שונים בסיעור מוחות – ללא ספק מגבירים את הסיכויים להצלחה. אחת ההוכחות לכך היא מרכזים כמו נצרת עילית-עכו שיש בהם ייצוג רב תרבותי ל-5 מגזרים שונים שעובדים ביחד ומביאים גביעים בתחרויות שנה אחרי שנה. זהו ללא ספק הערך המוסף של יוניסטרים.

 

7. או"ם שלא הכרתם – גם בארגון כמו האו"ם, אשר נתפס לעיתים כאנטי-ישראלי, ישנם אנשים שמנהלים פרויקטים לקירוב לבבות. הם מכירים את ישראל ואת החברה הישראלית, את הפוליטיקאים שלנו ואת האתגרים החברתיים, הכלכליים והביטחוניים שאיתם המדינה מתמודדת. בשנה שעברה יוניסטרים נבחר לארגון השני המשפיע בעולם. כשייצגתי את הארגון באו"ם פגשתי את נציגי האו״ם שאפילו ביקרו בתחרות "יזם השנה" בשנה שעברה, וראו את פעילות הארגון בשטח. אנחנו גאים על ההזדמנות להראות לעולם את ישראל דרך העיניים של יוניסטרים.

 

חן מייצג את יוניסטרים באו"ם. צילום: The Azeri Miniser of Culture

 

8. יזמות וניהול בגיל צעיר ככלי לשינוי חשיבתי - אחד הדברים המשמעותיים שאנחנו עושים ביוניסטרים, מעבר ללמידה של עולם העסקים והטכנולוגיה, הוא שינוי חשיבתי. איך להיות פרואקטיביים, לזהות הזדמנויות, להשתמש בכלים וליזום בכדי לשנות את המציאות. אני מאמין שכולנו צריכים לשנות חשיבה ולהיות יזמים בדרך החיים שלנו.

 

9. השמה בהייטק, גם לתושבי הפריפריה: אינטרס לאומי ותהליך פיתוח עסקי של החברות - ליונסטרים תכנית בוגרים בשיתוף JP Morgan, אשר יצאה לדרך לפני כשנה וחצי. במסגרת התכנית אנו מחברים את הבוגרים שלנו לחברות מובילות במשק הישראלי. הפרויקט מאפשר לחברות מובילות כמו אבנט, רפאל, אינטל, דיסקונט, IBI ועוד, בהן השתלבו הבוגרים שלנו, להבין שכדאי להן להעסיק עובדים שנחשפו לחשיבה יזמית מגיל צעיר. אלו צעירים בעלי מוטיבציה יוצאת דופן, חלקם התמודדו עם קשיים בחיים שלהם וגברו עליהם ובכך הפכו את הקושי לכוח שהם מביאים איתם לחברות בהן הם משתלבים. ההצלחה של הבוגרים שלנו מביאה יותר ויותר חברות מובילות לראות בהשקעה בפריפריה אינטרס לאומי. מרגש אותי לקבל טלפון מחברה שמעסיקה בוגרים ומעוניינת לגייס בוגרים נוספים.

 

10. זה הזמן לשים הפריפריה במרכז ולהגיע לתחרות יזם השנה - התחרות תערך ביום רביעי הקרוב ה-19.7 בהיכל התרבות ע"ש צ'ארלס ברונפמן בת"א. התחרות הינה אירוע השיא של העמותה החותם את סופה של שנת הפעילות. במסגרת האירוע יוצגו למעלה מ-60 סטארטאפים של 1,500 בני נוער מ-50 יישובים ברחבי הארץ. חניכי יוניסטרים מכל המגזרים בישראל: יהודים נוצרים ומוסלמים, חילונים ודתיים יתמודדו על פרס הסטארט-אפ העסקי המצטיין ופרס האימפקט החברתי. חבר השופטים הכולל את בכירי הקהילה העסקית יחווה דעתו על המיזמים ויבחר את המיזם העסקי והחברתי של השנה. באירוע ישתתפו אלפי אנשי עסקים מהארץ ומהעולם, נציגי ממשלה, אנשי תקשורת ודיפלומטים. אני מזמין אתכם להיות חלק מהחוויה.

 

תחרות יזם השנה. צילום: דפנה גזית

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.