28 יולי 2017 | יוסי דהן
החברה שמתאימה לכם תזונה אישית

לפני כשנתיים הזמין אותה יובל אופק לארוחת בוקר. יובל היה ממייסדי DBMotion, חברה שנרכשה שנתיים קודם לכן בסכום של 235M$ כאשר ליהיא מילאה את תפקיד ה-CFO שם. כשנפגשו, שאל יובל את ליהיא למה הוא כבר לא רואה את הברק בעיניים שהיה רגיל לראות אצלה כשעבדו ביחד... הוא הציע לה לפגוש שני מדענים ממכון ויצמן, ליהיא פגשה את המדענים ונדהמה ממה שהם הציגו לה.

כשסיימה ליהיא סגל את לימודי המשפטים באוניברסיטת ת"א עבדה כעורכת דין בחברות הייטק. העובדה שלא הייתה לה השכלה אקדמית בתחום הפיננסים לא מנעה ממנה למלא את תפקיד ה-CFO ולהיות מעורבת בתהליך הגדילה של מספר חברות מצליחות כמו DBMotion ו-Sisense.

 

לפני כשנתיים הזמין אותה יובל אופק לארוחת בוקר. יובל היה ממייסדי DBMotion, חברה שנרכשה שנתיים קודם לכן בסכום של 235M$ כאשר ליהיא מילאה את תפקיד ה-CFO שם. כשנפגשו, שאל יובל את ליהיא למה הוא כבר לא רואה את הברק בעיניים שהיה רגיל לראות אצלה כשעבדו ביחד... הוא הציע לה לפגוש שני מדענים ממכון ויצמן, פרופ' ערן סגל ופרופ' ערן אלינב, שהגיעו לממצאים יוצאי דופן במחקר שעשו. ליהיא פגשה את המדענים ונדהמה ממה שהם הציגו לה ועל התרומה שממצאי המחקר יכולים להביא לבריאותם של אנשים. יובל הציע לה להיות שותפה להקמת חברה, שתהיה מבוססת על תוצאות המחקר, ולהוביל אותה כמנכ"לית. לחברה שהקימו קראו DayTwo.

 

בראיון עם ליהיא סגל, מייסדת-שותפה ומנכ"לית DayTwo, מספרת ליהיא את סיפור הקמת החברה, איך המוצר שפיתחו יכול לתרום לבריאותם של אנשים, האתגרים איתם מתמודדת החברה, על תחרות, על צמיחה ועוד.

 

מתוך הריאיון:

"זה באמת ההבנה שאנחנו תמיד נטעה, שחברת סטארט-אפ קמה במקום אחד ותוך שלושה חודשים עושה שינוי, ואחרי חצי שנה מדייקת את עצמה לכיוון הבא, והיא צומחת וגדלה בתוך השוק שהיא חיה בו, לפעמים בצורה שהיא פרואקטיבית ולפעמים ריאקטיבית. וצריך לרוץ בקו אסטרטגי מאוד ברור אבל גם להישאר מאוד מאוד פתוח לעשות שינויים, זאת אומרת הדינמיות היא מאוד חשובה. והידיעה הזאת שאנחנו נטעה - נטעה בכיוון ונטעה ביישום, אבל חשוב לקבל החלטות מהר. על סמך חוסר הוודאות שיש באותו רגע לאסוף הכי הרבה נתונים שאפשר ובסוף לחתוך ולהגיד 'צריך לקבל את ההחלטה – הנה זה מה שעושים' – אם הלך אז הלך ואם לא הלך אז משנים. ומשנים באותה מהירות ורצים קדימה. אין לדעתי דרך אחרת לעשות את זה בצורה מוצלחת. אתה מחכה שנים להוציא את המוצר הכי טוב שאתה יכול – אז השוק יקדים אותך, וגם אז כשתוציא את המוצר הכי טוב שחשבת – תצטרך לשנות אותו חצי שנה אחרי. וההבנה הזו היא לדעתי סוד ההצלחה."

(ליהיא סגל על הסוד להצלחה של סטארטאפים)

 

לראיון המלא עם ליהיא בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.