30 יולי 2017 | ג'ייסון דה-מר
8 דברים שאנשים מצליחים עושים בזמנם הפנוי

כשאתם חושבים על אנשים סופר-מוצלחים בעולם, המולטי-ביליונרים או המנכ"לים הגדולים, אתם בוודאי מדמיינים אותם עובדים ללא הפסקה. יתכן והם באמת משקיעים יותר שעות עבודה מהאדם הממוצע, אבל תמיד יישאר להם זמן פנוי בו הם לא עובדים. אותו זמן פנוי הוא לא כזה זוהר כמו שאנשים חושבים. התחביבים או האפשרויות השונות בהם מחליטים לבלות אנשים מצליחים בזמנם הפנוי יכולים להשפיע על ההצלחה שלהם כמו כל דבר אחר.

כשאתם חושבים על אנשים סופר-מוצלחים בעולם, המולטי-ביליונרים או המנכ"לים הגדולים, אתם בוודאי מדמיינים אותם עובדים ללא הפסקה. יתכן והם באמת משקיעים יותר שעות עבודה מהאדם הממוצע, אבל תמיד יישאר להם זמן פנוי בו הם לא עובדים.

 

אותו זמן פנוי הוא לא כזה זוהר כמו שאנשים חושבים. התחביבים או האפשרויות השונות בהם מחליטים לבלות אנשים מצליחים בזמנם הפנוי יכולים להשפיע על ההצלחה שלהם כמו כל דבר אחר.

אז, מה אנשים מצליחים עושים בזמנם הפנוי?

 

1. התעמלות

יש איזו מוסכמה לפיה אנשים "מצליחים" מתאמנים באופן קבוע. למה יש כזו קורלציה בין הצלחה לספורט? יש כמה סיבות לכך. זה יכול להיות קשור לעובדה שהיכולת להתעמל באופן קבוע שמורה לאנשים מלאי מוטיבציה, מכווני מטרה שבאופן טבעי מצליחים בעוד תחומים בחייהם. יכול להיות ששחרור המתח והעלאת האנרגיה שהפעילות מספקת להם גורמת להם להיות יותר פרודוקטיביים ולהרגיש טוב יותר במהלך היום. ויכול להיות שהספורט עוזר להם לברוח לאיזו רוטינה קבועה. לא משנה מה העניין, הקורלציה היא גבוהה.

 

2. לעשות כיף

לעשות כיף ולהגיע להצלחה בו זמנית? זה נראה כאילו מדובר במלכודת, ולמרות זאת הרבה אנשים מצליחים כמו ביל גייטס, ריצ'ארד בנסון ושריל סנדברג יגידו לכם שלקיחת הפסקה מהעבודה לחופשה אמיתית תעשה פלאים לבריאות הנפשית וליעילות שלכם. יכול להיות שאתם מרגישים שזה "לא בסדר" לקחת חופשה אבל היתרונות עולים על החסרונות.

 

3. מדיטציה

קחו לכם זמן ללמוד איך לעשות מדיטציה כמו שצריך ואתם לא תבינו למה לא עשיתם את זה קודם לכן. מדיטציה קשובה, בצורתה הבסיסית ביותר, היא דרך פשוטה לנקות את הראש ממחשבות ולהיות נוכח ברגע מסוים. אם תעשו זאת אפילו למשך 10 דקות ביום זה יסייע לכם לנקות את הראש לשפר את הזיכרון שלכם, להתמקד ולהפחית את המתחים. אין פלא כי מדיטציה היא אסטרטגיה שכיחה בקרב אנשים מצליחים.

 

4. קריאה

לקריאה על בסיס קבוע יש כל כך הרבה יתרונות, כך שקשה לבחור במה להתחיל, וזה לא משנה כל כך מה אתם קוראים. אם זה עיתון, מגזין או רומנים, כל אלו יכולים לסייע לכם לשפר את אוצר המילים שלכם, להרחיב את נקודת המבט שלכם, לשפר את הזיכרון ולייצר רעיונות חדשים לעסק או לקריירה שלכם. אם אין לכם הרבה זמן לשבת ולקרוא אתם יכולים לפחות לשמוע ספר אודיו במהלך איזה כנס או פשוט זמנים "מתים".

 

5. לימודים

אנשים מוצלחים יודעים שלא משנה כמה אתם חושבים שאתם יודעים, תמיד יש משהו חדש ללמוד. אפילו אם הצלחתם איכשהו להגיע לשליטה מלאה בכל דבר הקשור לתעשייה שלכם, תמיד יש מידע חדש, טרנדים וטכנולוגיות שמאתגרות את כל מה שאתם מכירים. קחו את הזמן ללמוד דברים חדשים, בין אם זה באמצעות סדנאות, שיעורים, סמינרים או פשוט לנסות ולדבר עם מביני עניין.

 

6. התנדבות

אנשים מצליחים מבלים את זמנם בהתנדבות. הם עושים זאת כמובן כדי לתת בחזרה לקהילה אבל גם כדי ליצור הזדמנויות לקשרים חדשים. להתנדבויות יש נטייה לחבר בין כל סוגי האנשים יחד, בלי קשר למהות אירוע ההתנדבות. אז התחילו לחפש בעיר שלכם הזדמנויות כאלו, גם אם מדובר רק בכמה שעות בחודש.

 

7. נטוורקינג

תמיד ישנם אירועי נטוורקינג, ואתם צריכים לעשות מאמץ ולחפש אותם. אנשים חדשים יכולים לספק הזדמנויות חדשות, אנשי קשר חדשים, כישרונות חדשים ומידע חדש. בנוסף, מעורבות חברתית טובה גם לבריאות הנפשית שלכם.

 

8. להעריך את מי שהם אוהבים

ולסיום, האנשים המצליחים ביותר לוקחים את הזמן כדי להעריך את אלו שהם אוהבים, למרות שפעמים רבות זה לא באמת קורה. חלק מהאנשים פשוט אחוזי דיבוק בצורך לעשות כסף, להשיג יותר כוח ולקדם את הקריירה שלהם והם פשוט מזניחים את האנשים שהופכים את כל העניין הזה לכדאי. אם תפעלו ככה אולי תצליחו להתקדם קצת מהר יותר אבל זה ישאיר אתכם מנותקים ותרגישו שכל העבודה הזו הייתה לשווא. אל תהיו חלק מהאנשים האלו, מצאו זמן כדי לבלות עם החברים והמשפחה שלכם.

 

כמובן שלעשות את הדברים האלו לא יהפוך אתכם בהכרח למצליחים יותר. ובכל זאת, האסטרטגיות האלו יכולות לסייע לכם להקטין את המתח שלכם, להגדיל את היעילות שלכם ולהשחיז את המיקוד שלכם למה שחשוב באמת בחיים. בסופו של דבר הדברים האלו יכוונו אתכם לקריירה מספקת יותר וישמרו עליכם בזמן שאתם מממשים אותה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.