7 אוגוסט 2017 | ג'ון ראמפטון
תתכוננו, העתיד שלכם הולך להתבסס על חמישה טרנדים גורליים!

אי אפשר לנחש מה יביא העתיד. יש מספר בלתי מוגבל של אפשרויות או נסיבות שיש להם את הפוטנציאל להתרחש בעסק שלכם ולכן אי אפשר באמת להתכונן לכל אחד מהם. יחד עם זאת, אם נסתכל על מה שאנחנו כן יודעים על השינויים הדיגיטליים, הדמוגרפיים והסביבתיים, יש כמה אסטרטגיות מפתח עיקריות שכדאי לכם לאמץ אם אתם רוצים להישאר בתחרות.

אי אפשר לנחש מה יביא העתיד. יש מספר בלתי מוגבל של אפשרויות או נסיבות שיש להם את הפוטנציאל להתרחש בעסק שלכם ולכן אי אפשר באמת להתכונן לכל אחד מהם.

יחד עם זאת, אם נסתכל על מה שאנחנו כן יודעים על השינויים הדיגיטליים, הדמוגרפיים והסביבתיים, יש כמה אסטרטגיות מפתח עיקריות שכדאי לכם לאמץ אם אתם רוצים להישאר בתחרות.

בכתבה הזו אני אציג חמש אסטרטגיות שכדאי לכם לשקול לאמץ כבר היום כדי שהחברה שלכם תהיה מוכנה לקראת המחר.

 

1. כדי להצליח בתחום המובייל אתם צריכים אפליקציה

השימוש במובייל גבוה מתמיד, ואין שום סימנים להאטה שעלולה להגיע. לקוחות משתמשים במובייל לכל דבר החל מרכישת מוצרים עד לתקשורת עם חברים, למשחקים ולמציאת עסקים מקומיים.

במהלך השנים האחרונות, בעלי עסקים אמצו את הטרנד הזה לליבם ושדרגו את האתר שלהם במובייל על ידי שימוש בעיצוב רספונסיבי. אומנם מדובר בצעד חשוב אבל יתכן שהוא לא יספיק להבטחת עתיד העסק שלכם.

מחקרים הראו כי 89% מכל זמן השימוש במובייל מנותב לאפליקציות, ורק 11% הנותרים מנותבים לאתרי האינטרנט. זה אומר שאם אין לכם אפליקציה לעסק אתם כמעט בוודאות תשלמו על כך. אם אין לכם כבר אפליקציה זה הזמן להתחיל לתכנן אחת.

 

2. הגבירו את השימוש שלכם בפרילנסרים היום כך שלא תצטרכו להתאמץ למצוא אותם בעתיד.

נכון להיום 34% מכוח העבודה בארה"ב הם פרילנסרים. מדובר ב־54 מיליון פרילנסרים באמריקה שתורמים 700 ביליון דולרים מדי שנה לכלכלה האמריקאית.

על פי התחזיות, עד שנת 2020 (כלומר רק עוד שלוש שנים מהיום!) פרילנסרים יהוו 50% מכוח העבודה. אין ספק שתהיה לכך השפעה רצינית על העסק שלכם.

יש הרבה יתרונות לשימוש בפרילנסרים כדי לבנות את החברה הצומחת שלכם. יחד עם זאת, אחד מהיתרונות הטובים ביותר להבטחה העתידית היא כזו: במקרה של האטה כלכלית, שימוש בפרילנסרים יהפוך אתכם ואת העסק שלכם להרבה יותר חד ומיומן. לא רק שהוא יאפשר לכם להעסיק את העובדים הטובים ביותר ברחבי העולם, אתם לא תצטרכו לשלם עלויות כמו שטחי משרד או הטבות לעובדים.

 

3. הכינו את עצמכם לכוח עבודה מבוגר 

כוח העבודה האמריקאי עובר מהפך רציני מבחינה דמוגרפית. למעשה, על פי ה־CDC, עד שנת 2020 אחד מכל ארבעה עובדים יעבור את גיל 55.

כאשר העובדים המבוגרים יפרשו לפנסיה, החברות יישארו עם לא מעט משרות פתוחות בתפקידי הנהלה. כדי למלא את מקומם המעסיקים יצטרכו להחליט האם לקדם מישהו מבפנים או להעסיק עובד מבחוץ. בעוד שארגונים קטנים כמעט תמיד יאלצו להביא כוח אדם מבחוץ, לחברות שהוגדרו כ"מוערצות ביותר" (WMAC's) ברור כי קידום עובדים מבפנים היא דרך העתיד. על פי Fortune רק 11% מחברות אלו צפויות למצוא את כוח האדם מחוץ לחברה בעוד ש־81% טוענים כי הם מכינים את העובדים הקיימים להתקדם לתפקידי המפתח בעתיד.

עכשיו זה הזמן להתחיל לזהות את העובדים בעלי הפוטנציאל הגבוה בחברה שלכם. זה ייתן לכם זמן להשקיע בהם, להדריך אותם ולסייע להם להתפתח כדי לוודא שהם יתאימו לתפקיד החדש שלהם כשיגיע הזמן לכך.

 

4. אמצו מדיניות אטרקטיבית לעובדי דור המילניום

על פי הדוח ה־Workforce 2020 Global Research report, אחד מהחששות שמלווים ארגונים בכל הנוגע לשינויים בשוק העבודה נוגע לכניסתם של דור המילניום לשוק העבודה. בעוד שמנהלים מבינים כי יש הבדל בין הדרך בה דור המילניום וקבוצות גילים אחרות פועלות בתוך הארגון, רובם לא מבינים עד הסוף מהם ההבדלים האלו.

דור המילניום מרגיש פחות מחויב למקום עבודה אחד ומצפה שבמהלך הקריירה שלו יהיו לו לפחות תשעה מעסיקים. PricewaterhouseCoopers מציגים בדוח שלהם Millennials At Work Reshaping the Workplace כמה נתונים חשובים לגבי השינויים שהמעסיקים צריכים לקחת בחשבון, ביניהם:

• בשל האטה כלכלית שנעשתה בשנים האחרונות במקומות רבים בעולם, דור המילניום מצפה לעבור אצל לפחות שישה מעסיקים במהלך חייהם. זה אומר שהנאמנות שלהם למקום העבודה הולכת ויורדת, ומכאן שתחלופת העובדים תעלה.

• דור המילניום מעריך גמישות וגיוון בנוגע לשעות העבודה שלהם, מיקום העבודה, הכשרה ואיזון בין החיים לעבודה.

• דור המילניום מעדיף לתקשר באמצעים אלקטרונים ולא פנים אל מול פנים או בטלפון. מעסיקים יצטרכו לאמץ את המודלים האלו כדי להתאים את עצמם.

• דור המילניום מעדיף ארנק דיגיטלי במקום תשלום בצ'קים (כמקובל בארה"ב). הם דורשים דרכים חדשות כדי להקל על העברת המשכורת.

 

5. התאימו את העסק שלכם לקיימות סביבתית וחברתית.

אומנם ברוב התעשיות אין דרישה מחברות לדגול בקיימות סביבתית וחברתית, אבל יתכן ודרישה כזו תעלה בעתיד. אם כבר עכשיו תגייסו לעסק שלכם את הגישה שנקראת "future-fit" ותתאימו את החברה שלכם לעולם של המחר זה יסייע לכם להמשיך ולצמוח בעתיד מבלי לפגוע בסביבה ובחברה. לדור המילניום אכפת מהנושאים האלו, כך שכדאי לכם מאוד לקחת חלק מהמשחק. עסקים שעובדים עם הקריטריונים של Future-Fit יכולים להגדיר את מטרות ה־Future-fit שלהם כך שהם יבטיחו את הפיכתם לחברה שדוגלת בקיימות. חברות יכולות לשאוף ללפחות 21 מטרות, כאשר לכל אחת מהם האינדיקטורים שלה להצלחה.

שימו לב כי אם תלכו בדרך הזאת זה ישפיע על האופן שבו אתם עושים עסקים. רושם הדוח כתב "אנחנו מאמינים שעסקים יבחינו בפער שבין הביצועים שלהם היום והביצועים ההכרחיים לביצוע ה-Future-fit עבור הסביבה והחברה. הם יזנחו את דרך הפעולה שבה נקטו עד היום ויאמצו דרכי פעולה חדשניות ופורצות דרך [...] חלק מהחברות עלולות לגלות שהן זקוקות לעיצוב מחדש של המודל העסקי שלהם כדי לעמוד בקריטריונים וליהנות מהיתרונות".

 

אף אחד לא יכול לחזות מה בדיוק צופה לעסק שלכם בעתיד. יחד עם זאת, ניטור של הטרנדים הקיימים יאפשרו לכם להכין את העסק שלכם לקראת האפשרויות שאולי יהפכו בעתיד הקרוב למציאות.

תגובות

1. רוני | 8 אוגוסט 2017

"לא תצטרכו לשלם עלויות כמו שטחי משרד או הטבות לעובדים"

מסר חשוב, מלמד בעיקר על ההבנה הניהולית של כותב המאמר.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.