17 אוגוסט 2017 | בר סולניק
שוב ערב של כדורגל? בואו נעשה את זה מעניין יותר...

התמונה עכשיו לא כל כך טובה, התעניינות האוהדים צונחת בהרבה מאוד ענפי ספורט. על פי Bleacher Report and Variety הדירוג של NFL ירד ב8% והדירוג של NBA ירד ב-5%-6%. נראה כי האוהדים מגלים פחות ופחות עניין בספורט ויש כאן ללא ספק צורך לייצר מחדש בכל הכוח את הריגוש של אוהדי הספורט

נהג המרוצים מריו אנדרטי אמר פעם "אם הכול נמצא תחת שליטה, כנראה שאתם לא זזים מספיק מהר". אחד התחומים שעוברים מהפכה טכנולוגית מרשימה בתקופה האחרונה הוא עולם הספורט. סטארטאפים מתחילים ליישם טכנולוגיות כמו AR או VR ואנליזות מתקדמות גם כדי לקדם את ענפי הספורט אבל מטרה חשובה לא פחות היא לשמור את עניין האוהדים בענפי הספורט ובמשחקי הספורט כפי שהיו לאורך השנים.

 

כנראה שמישהו שם הרגיש שאם העולם הזה לא ישתנה בקרוב, אם חווית הצפייה תשאר כשהייתה במאה השנים האחרונות, האוהדים יאבדו עניין. והוא צדק, התמונה עכשיו באמת לא נראית כל כך טוב. התעניינות האוהדים צונחת בהרבה מאוד ענפי ספורט. על פי Bleacher Report and Variety הדירוג של NFL ירד ב8% והדירוג של NBA ירד ב-5%-6%. נראה כי האוהדים מגלים פחות ופחות עניין בספורט. יכול להיות שיותר מדי בעלי עניין הרגישו שהכול נמצא תחת שליטה, וכמו שאנדרטי בעצם אמר, הם לא שמו לב שהם פשוט לא זזים מספק מהר. הגיע הזמן לשנות את הדרך שבה ספורט מוגש לקהל מסביב לעולם.

 

יש צורך אדיר לייצר מחדש ובכל הכוח את הריגוש של אוהדי הספורט, וזה צריך להיעשות מחוץ להרגלי הצפייה הרגילים שלהם. כולם מדברים עכשיו על המדיה החדשה והשאלה היא איפה עולם הספורט מוצא את עצמו במדיה הזו. על פי Variety "עליה בצפייה בתכנים בהזרמת מדיה ברשת אחראית גם היא על הירידה בצפייה בתכנים דרך הטלוויזיה. מספר הצופים הממוצע שצופה בדקה אחת בפלטפורמה הדיגיטלית של ESPN הוא 45,000, מדובר בעליה של 18% ממספר הצופים בעונה הקודמת שעמד על 38,000 צופים לדקה." כלומר, יותר ויותר אוהדי ספורט רוצים לראות את המשחקים שלהם אחרת, הם רוצים לשלוט על התכנים שלהם, לראות אותם איפה שנוח להם, לא רק בסלון אלא בסמארטפון שלהם או בטאבלט. 

 

על פי דוח של אריקסון שיצא בשנת 2016 עד שנת 2021 יהיו בעולם 28 מיליארד מכשירים חכמים. אין גבול לתכנים השונים שניתן להעביר דרך המכשירים האלו. חברות כמו Minute ממנפים את טכנולוגיית ה-APV שלהם כדי ליצור קדימונים באורך חמש שניות להפצה במדיות החברתיות. זו טכנולוגיה שיכולה בקלות לגרום לצופים להתעניין במגוון של פעילויות שונות כמו קניית כרטיסים, מנוי לשידורי הזרמת מדיה חיים כדי לצפות במשחקים האהובים עליהם או אפילו האפשרות להתעדכן בעיקרי הדברים של המשחקים האחרונים.

 

איסוף מידע ואנליזות הם עמודי התווך של קבוצות הספורט. יש החלטות רבות שנעשות על בסיס יומי בעזרת הסטטיסטיקות של המשחקים והשחקנים. הנתונים האלו יכולים לאפשר לקבוצות ולמאמנים לבצע את הבחירה הנכונה ביותר אם בבחירת השחקנים עם הביצועים הטובים ביותר או הצירופים הטובים ביותר במהלך המשחק, למידע הזה יש כוח רב. יש סטארטאפים שפועלים במרץ כדי לייצר חדשנות בתחום הזה כמו לדוגמה סטארט-אפ שעובד על המחשת המידע והנתונים שנאספו. IntelliGym מספק תחזיות עבור מגוון ענפי ספורט כמו כדורסל, פוטבול והוקי, תחזיות שניתן להשתמש בהן במהלך האימונים של הקבוצות. החברה מסוגלת להקליט ולאסוף מידע לגבי המשחק, המיקומים, קבלת ההחלטות, עבודת הצוות ואופן העבודה תחת לחץ. התרומה של ההתקדמות הטכנולוגית הזו לא תסולא מפז עבור הרבה מאוד קבוצות. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לשחקנים לדייק את העבודה שלהם על המגרש ולאמן את "שריר המוח" כדי להגיע לביצועים טובים יותר.

 

בהתחשב בבלגאן הנוכחי ממנו סובלות גם הקבוצות וגם המדיה, יש הזדמנות לכל בעלי העניין בספורט ליהנות מהיכולות החדשות שמספקת ההתקדמות הטכנולוגית.

 

אם אתם רוצים לנצל את ההזדמנות הזו אתם יכולים ליצור איתנו קשר בכתובת הדוא"ל: [email protected] וביחד ננסה לגשר על הפער הקיים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.