15 אוגוסט 2017 | ג'ון ראמפטון
12 סימנים לכך שהכסף של העסק שלכם נוזל לכם מהידיים ואיך לעצור את הנזילה

ההון של העסק שלכם הוא זה שמחזיק אותו בחיים. כשהוא הולך ונעלם מדובר במצב חירום. 12 הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות היכן הוא נוזל ולעצור את הנזילה לפני שיהיה מאוחר מדי.

ההון של העסק שלכם הוא זה שמחזיק אותו בחיים. כשהוא הולך ונעלם מדובר במצב חירום. 12 הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות היכן הוא נוזל ולעצור את הנזילה לפני שיהיה מאוחר מדי.

 

1. אתם לא עוקבים אחרי ההוצאות שלכם

אל תרגישו נבוכים. יש המון עסקים שאתם מכירים שאינם עוקבים אחרי ההוצאות שלהם כמו הוצאות שכירות, כלי עזר ושכר לעובדים. אבל אין ספק שמדובר בבעיה עבור בעל העסק מכיוון שזה לא מאפשר לו לדעת כמה הוא מרוויח וכמה הוא מפסיד. במילים אחרות, אם אתם מבזבזים יותר כסף ממה שהעסק שלכם מרוויח, אתם מבקשים לעצמכם אסון כלכלי.

איך לעצור את הנזילה: אספו את כל ההוצאות שלכם מששת החודשים האחרונים והכינו תקציב. כך תוכלו לעקוב אחרי ההוצאות שלכם לפי קטגוריות. זה יאפשר לכם לדעת כמה אתם מבזבזים בכל חודש ואיפה אתם יכולים לחתוך בהוצאות במקרים בהם הן גדולות מהרווחים שלכם.

 

2. אתם לא מסוגלים להתנהל עם המיסים שלכם.

אם כבר מדברים על הוצאות, אחת ההוצאות הגדולות ביותר הן הוצאות המס. לכן, אם אתם לא מסוגלים לשלם את המיסים על המכירות, המשכורות או ההכנסות בזמן, מדובר בדגל אדום וגדול שמודיע על כך שאתם לא מנהלים נכון את תזרים המזומנים שלכם. מדובר בכאב ראש רציני מכיוון שהתוצאות כרוכות בעונשים כבדים מצד מס הכנסה.

איך לעצור את הנזילה: כשזה מגיע למיסים, ההכנה היא כלי הנשק הטוב ביותר שלכם. שימו לב לדד-ליינים, עברו על דוח הרווח וההפסד שלכם כדי להכין לכם אומדן, שקלו אפשרויות תשלום ופגשו את רואה החשבון שלכם כך שתוכלו להתכונן ולשים מספיק כסף בצד כדי לשלם את חובתכם למדינה.

 

3. אתם טובעים בחוב האשראי שלכם

אל תשלו את עצמכם, חוב לחברת האשראי הוא דבר רע. הריביות גבוהות והן לא יאפשרו לכם לייצר את העושר שלכם. יחד עם זאת, זה לא אומר שאסור שלעסק שלכם יהיה כרטיס אשראי. במקרים מסוימים תשלום עם הפלסטיק הזה יכול לעזור כשאתם משתמשים בו כדי לצבור נקודות או במקרי חירום. אבל, אם אתם משתמשים בכרטיס שלכם ברישול וטובעים בחוב האשראי אתם תשלמו לא מעט כסף על הריבית, כסף שיכול היה לשמש אתכם לטובת עתיד החברה שלכם.

איך לעצור את הנזילה: אם אתם נמצאים בחוב אשראי, אז דאגו לכך שתשלום החוב הזה יהיה בראש סדר העדיפויות שלכם. אתם יכולים להתחיל בלשלם את התשלום המינימלי בכל חודש. כשמדובר בסכום משמעותי יתכן ותדרשו לעשות כמה שינויים רציניים יותר כמו לתעדף את תשלום החוב, לייצר תקציב ריאליסטי, לצאת במשא ומתן על ריבית נמוכה יותר ולשנות את הגישה לגבי בזבוז הכסף כמו שימוש במזומן במקום בכרטיס אשראי.

 

4. אתם משלמים עמלות ומג'נגלים בין החשבוניות

יש שתי סיבות שמצב כזה יכול לקרות לכם. או שאין לכם את הכסף לשלם על ההוצאות שלכם. זה אומר שאתם משלמים עמלות בגין איחור או גרוע מכך השירותים שלכם יופסקו ותאלצו להתמודד עם דרישה לפירעון חוב. הסיבה השניה היא שאתם פשוט עצלנים. ואם זה המקרה, אז תתביישו לכם. אתם פשוט זורקים כסף בכל חודש.

איך לעצור את הנזילה: אם אתם מזניחים את תשלומי החשבוניות שלכם בזמן אז תשתמשו במערכת תשלומים אוטומטית או הוראות קבע. בדרך זו אתם לעולם לא תחמיצו תשלום מכיוון שהוא יתבצע מעצמו בכל חודש.

אם אין לכם מספיק כסף כדי לשלם את החשבונות שלכם זה הזמן להסתכל על התקציב שלכם ולקבל כמה החלטות. לדוגמה, אולי תוכלו להפטר מהוצאות לא הכרחיות כמו מנוי למגזין הוול סטריט, או לשים לב להוצאות אחרות כמו ציוד משרדי או ארוחות צוהריים לעובדים. בנוסף תבדקו כל מיני שיטות מימון אלטרנטיביות שיכולות  לסייע לכם עם הכסף לו אתם זקוקים.

 

5. החשבוניות של הלקוחות שלכם לא שולמו כבר למעלה מ-90 ימים.

מצאנו כי אם לא קיבלתם תשלום עבור חשבונית כבר למעלה מ-90 ימים, אתם כנראה כבר לא תראו את הכסף. למעשה, רק 18% מהחשבוניות האלו ישולמו אחרי 90 ימים. ואם אתם לא מייצרים כסף, איך תוכלו לשלם על ההוצאות שלכם?

איך לעצור את הנזילה: שלחו חשבוניות באופן מיידי ובתכיפות ראשונה. אתם יכולים אפילו להשקיע בתוכנת ניהול חשבוניות מקוונת כך שתוכלו לשלוח חשבוניות אלקטרוניות ולייצר דרישת תשלום אוטומטית.

 

6. אתם לא מתמקחים על המחיר

בעוד שבפעולות B2C המחירים חקוקים על אבן, ב-B2B זה לא עובד ככה. אם אתם לא מתמקחים עם הספקים כנראה שאתם משלמים יותר ממה שאתם צריכים.

איך לעצור את הדליפה: הכינו תמיד הצעה נגדית. אל תחששו לבקש מהספק הנחה של חמישה עד עשרה אחוזים. אם הם אומרים "לא" אז אולי כדאי שתתחילו לחפש ספקים אחרים שיסכימו.

אם אתם לא חושבים שאתם מספיק אסרטיביים כדי לעשות זאת, בקשו משותף, מהעובד או אפילו מבן או בת זוגכם שיתפקדו בתור ה"באד גאי" שלכם.

 

7. אתם מסתכלים על הדשא של השכן

אני מבין שהמתחרה הראשי שלכם בדיוק קנה משרד חדש ומנצנץ וצייד אותו בגאדג'טים החדשים ביותר. הוא גם בזבז הון על רהיטים בעבודת יד וגייס שף מטורף שיכין אוכל לעובדים. וזה באמת מרתיח. אבל הנה העניין, זה לא אומר שהעסק שלכם לא טוב יותר. יכול להיות שהם שמו את כל הכסף שהם גייסו בדברים היקרים והחומריים האלו, זה אומר שהם לא יכולים להשקיע בשיפור של החברה שלהם.

איך לעצור את הנזילה: בעוד שאין שום דבר רע בלהרשים אחרים, אתם צריכים מלהיות מעשיים. יש רהיטי יד שניה במצב מעולה ואתם יכולים לעת עתה גם לשכור ציוד ולא לקנות. זכרו, קנו רק את מה שאתם צריכים ולא את מה שאתם רוצים.

 

8. קשה לכם לשלם משכורות

יש שיגידו שתשלום המשכורות הן ההוצאה החשובה ביותר שלכם אחרי מיסים. ולכן אם תשלום המשכורות של העובדים מלחיץ אתכם, אז אתם יכולים להיות בטוחים שאתם נמצאים במצוקה כלכלית חמורה. אם זה משהו שקורה כל הזמן, אתם עלולים להסתבך מבחינה משפטית.

איך לעצור את הדליפה: משכורות נמצאות בראש סדר העדיפויות. יכול להיות שתאלצו לנקוט בכמה צעדים קיצוניים בטווח הקצר כדי לשלם את המשכורות. זה כולל לוותר על המשכורת שלכם, למצוא שיטות מימון נוספות או למכור את הנכסים שלכם. אחרי זה, אולי תצטרכו לארגן מחדש את העסק שלכם ולפגוש יועץ פיננסי כדי שהבעיה הזו לא תחזור על עצמה.

 

9. אין לכם חסכון למקרי חירום

חסכון למקרי חירום מומלץ לא רק לבעלי עסק אלא פחות או יותר לכל אחת ואחד. לדוגמה, נניח ואתם מנהלים עסקי הובלות ושתיים מהמשאיות שלכם מקורקעות בגלל פנצ'ר בגלגלים או בגלל בעיות מכניות אחרות. כשהמשאיות שלכם נמצאות במוסך, אתם לא יכולים לייצר כסף. אבל, מה אם אין לכם את הכסף לתקן את המשאיות? עכשיו אתם תצטרכו להאבק ולעשות משהו נואש כמו לקחת הלוואה או לנצל את מסגרת האשראי.

איך לעצור את הנזילה: הדרך הקלה ביותר לבנות חסכון למקרי חירום הוא לייצר חסכונות אוטומטיים. קחו אחוז מסוים מההכנסות או הרווחים שלכם לטובת חשבון חסכון. אתם יכולים להעביר באופן אוטומטי כספים מחשבון אחד לאחר, כמו למשל 200 דולרים מחשבון העסק לטובת תוכנית החיסכון.

 

10. אתם לא עושים החלטות נכונות בנוגע להעסקת עובדים ומיקור חוץ

המשכורות הן בדרך כלל ההוצאה הגדולה והיקרה ביותר עליה אחראיים בעלי העסק. העסקת העובדים הלא נכונים משמעותה בעצם הכשרת עובדים חדשים שוב ושוב. זה הופך לעסק יקר.

אם אתם לא מוכנים להעסיק מישהו במשרה מלאה, תייצאו את המשימות שלכם לפרילנסרים מוכשרים. דרך הפעולה הזו כבר כמעט והפכה בימינו לנורמה. כשיש למעלה מ־54 מיליון פרילנסרים האפשרויות שלכם רבות. אבל אל תגזימו, אם תייצאו החוצה יותר מדי משימות זה יכול לצאת לכם קצת יקר מדי.

איך לעצור את הנזילה: יהיה לכם תמיד זול יותר לשמור על העובדים שלכם. אז תנסו לוודא שאתם מעסיקים את העובד המתאים בפעם הראשונה, לא רק המוכשר ביותר אלא זה שמתאים בצורה הטובה ביותר לתרבות הארגונית שלכם.

בכל הנוגע למיקור חוץ, יכול להיות שעדיף לכם לשלם עבור השתלמות לכם ולעובדים שלכם שתאפשר לכם להתמחות במשימות הרלוונטיות.

 

11. הכספים שלכם לא מאורגנים

אני יכול להודות בכך שמשימת ארגון הספרים שלי לא נמצאת אצלי בראש סדר העדיפויות. אבל כבר לפני כמה שנים למדתי שזו משימה הכרחית כדי להצליח כבעל עסק. בתור התחלה, זה הופך את משימת ניהול החשבוניות וההוצאות של העסק לקלה יותר מאחר ואתם יודעים איזה תשלום נכנס ואיזה יצא. זה עוזר גם בזמן עונת המסים. בנוסף, שמירה על הספרים מסודרים מקלה עליכם לבקש ניכויי מס ומסייעת במשימת גיוס הכספים כיוון שהמשקיעים שלכם ירצו לבחון את הספרים האלו.

איך לעצור את הנזילה: העסיקו מישהו שישמור על הספרים,   סמנכ"ל כספים או רואה חשבון. הם ידעו בדיוק איזה ניכויים מגיעים לכם ואיך לשמור על המסמכים הפיננסיים שלכם מסודרים. אפשר להעסיק אותם רוב הזמן במשרה חלקית או רק בשעת הצורך.

 

12. מישהו נותן לכם עצות כלכליות גרועות

עשו מאמצים והעסיקו איש מקצוע שיכול לעדכן אתכם בנוגע לשינויים האחרונים ברגולציות המס או לכוון אתכם לכיוון הנכון כלכלית כדי שתוכלו לקחת החלטות מודעות ולהשאר על המסלול. מכיוון שמציאת האדם הנכון למשימה הזו היא חשובה מאוד אתם מוכרחים לוודא שמדובר באדם עם הסמכה אמיתית.

איך לעצור את הנזילה: אם העצות מבלבלות, אם מדובר באדם שיש לו אינטרס מובנה ואם העצות שלו מגיעות ללא הזמנה, אתם יכולים להיות בטוחים שמישהו מרמה אתכם או שפשוט יש לכם יועץ גרוע. חפשו את המחליף שלו אצל אנשים שאתם סומכים עליהם או שתשתמשו במקור מוסמך ברשת. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.