6 ספטמבר 2017 | בר סולניק
טכנולוגיות ספורט חדשות – עושות את ההבדל

חלק מחברות הסטארט-אפ הטובות ביותר בישראל מתמקדות בטכנולוגיות לקידום הספורטאי ולמניעת פציעות כדי לוודא שלספורטאים, הן המקומיים והן מסביב לעולם, תהיה הזדמנות להיות הטובים ביותר שהם יכולים. הצוותים שירתמו את הטכנולוגיות האלו אליהם יזכו ביתרון אל מול המתחרים שלהם.

כל ספורטאי פועל כדי לשרוד יותר זמן מהמתחרים שלו. הטכנולוגיה יכולה לעשות את ההבדל בהצלחת הספורטאי. הגולדן סטייט ווריורס הצליחו למסד את עצמם כאחת הקבוצות הטובות ביותר בהיסטוריה של NBA (ואפילו החתימו את עומרי כספי, כוכב הכדורסל הישראלי, כאחד מהחברים החדשים שלהם). חלק מההצלחה שלהם היא בזכות טכנולוגיות כמו מכלי ציפה. מתקנים אלו מסייעים בהפחתת לחץ דם גבוה, מתח שרירי, כאבי ראש, חרדה, נדודי שינה, דלקות מפרקים ופיברומיאלגיה. באמצעות הטכנולוגיה הזו הספורטאים יכולים להתמקד בשיפור הביצועים שלהם. המתקן מסייע להם להתמודד עם העייפות ומשפר את זמן ההתאוששות שלהם.

 

בטכנולוגיות מסוג זה משתמשים גם אתלטים העוסקים בריצה למרחקים ארוכים, בפעילות קורספיט ובאומניות לחימה משולבות (MMA). כל שריר בגוף שלהם צריך זמן מנוחה והתאוששות. הטכנולוגיות האלו משפרות את יכולות הספורט באופן משמעותי. בעוד שגלי המוח עוברים למצב תטא, המוח שלנו פתוח יותר לאפשרויות שונות. ניתן לאמן את מערכת העצבים המרכזית לייצר "ביצועים מושלמים". המתקן גורם לאדם להגיע למצב של הרפייה פיזית גבוהה והציפה מאיצה את תהליך התאוששות הספורטאי.

 

זו רק דוגמה אחת לטכנולוגיה שמשנה את הדרך שבה ספורטאים מתאמנים. חלק מחברות הסטארט-אפ הטובות ביותר בישראל מתמקדות בטכנולוגיות לקידום הספורטאי ולמניעת פציעות כדי לוודא שלספורטאים, הן המקומיים והן מסביב לעולם, תהיה הזדמנות להיות הטובים ביותר שהם יכולים. הצוותים שירתמו את הטכנולוגיות האלו אליהם יזכו ביתרון אל מול המתחרים שלהם.
 

אני מסתכל על שגרירי ישראל כמו עומר כספי כדמויות שמחברות בין ענפי ספורט וארגוני ספורט בין־לאומיים לבין הטלנטים בישראל בתוך המגרש ומחוצה לו. הנה רשימה של כמה מחברות הסטארט-אפ שהולכות לשנות את תחום טכנולוגיות הספורט ולסייע לספורטאי להגיע להצלחה:

 

• Physimax מצביעים למעשה על סכנות הפציעה האפשריות אצל ספורטאים ועל הגורמים השונים לביצועי הספורטאים באמצעות אנליזת וידאו שמאפשרת להם להציג תוצאות בזמן אמת בקלות עבור הספורטאים או עבור הצוות. בדרך כלל הקבוצות עושות זאת באמצעות הערכה של מומחה או בעזרת פתרון צד שלישי שעולה בזמן ובכסף.

 Motionize פתחו טכנולוגיית חיישנים עבור אתלטים. המכשירים והתוכניות שלהם משפרים את חווית האימון, מעניקים לספורטאים תובנות לגבי הביצועים שלהם ומאמנים אותם באמצעות תהליך מואץ להצלחה. המוצר הראשון של החברה שירת את תחום הקייאקים. חיישן של Motionize שחובר למשוט הסתנכרן עם הטלפון החכם של חותר הקיאק באמצעות האפליקציה של Motionize. המכשיר קולט תנועה כולל תדירות, רוחב ועומק של כל חתירה. האפליקציה מעריכה את הנתונים בזמן אמת ומספקת משוב מיידי על הטכניקה של חותר הקייאק. בנוסף היא מספקת סימולציה ויזואלית שהחותר יכול לצפות בה בסיום הפעילות.

 BlazePod היא טכנולוגיה טאץ' מודולרית שמתקשרת בין מכשירי טלפון כדי לשפר את האימון שלך. החברה משתמשת בשיטת אימון מיוחדת המכונה "flash reflex trainin" במטרה ליצור חווית אימון מיוחדת שמאפשרת לספורטאים חובבנים ומקצוענים לשפר את האימון ואת הביצועים שלהם.

• Futbol.ai’s המשימה של החברה הזו היא למקסם את ביצועי הספורטאים על ידי ניבוי פציעות ואופטימיזציה של האימון. פלטפורמת בינה מלאכותית ממנפת נתוני GPS ונתונים גופניים ויוצרת מודל פיזיולוגי שמזהה את הסיכונים לפציעות ולעומס יתר.

 

אם אתם מעוניינים ליצור קשר עם חברות סטארט-אפ כאלו, צרו איתנו קשר ב-Colosseum sport - האב בינלאומי עבור חדשנות בספורט: [email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.