22 אוקטובר 2017 | חן זוהר
לקראת פגישה עם משקיע? כך תתכוננו

הדרך של היזם להצלחה רצופה לא מעט תחנות חשובות ומשמעותיות, אך אין ספק כי הצגת המיזם בפני משקיעים פוטנציאליים היא אחת מהחשובות ביותר. מדובר במעמד מלחיץ, במהלכו היזם מקבל פרק זמן קצוב וקצר במיוחד שבו הוא נדרש להרשים את המשקיעים ולגרום להם לרצות ולשמוע עוד על המיזם החדש. אז כיצד תוכלו להצליח ולהרשים את המשקיעים השונים במהלך חלון ההזדמנויות הקצר שניתן לכם?

הדרך של היזם להצלחה רצופה לא מעט תחנות חשובות ומשמעותיות, אך אין ספק כי הצגת המיזם בפני משקיעים פוטנציאליים היא אחת מהחשובות ביותר.

מדובר במעמד מלחיץ, במהלכו היזם מקבל פרק זמן קצוב וקצר במיוחד שבו הוא נדרש להרשים את המשקיעים ולגרום להם לרצות ולשמוע עוד על המיזם החדש.

אז כיצד תוכלו להצליח ולהרשים את המשקיעים השונים במהלך חלון ההזדמנויות הקצר שניתן לכם? התובנות הבאות הן תולדה של מספר לא מועט של פגישות שערכתי עם משקיעים. אני ממליץ לכם להיעזר בהן בתהליך ההכנה לפגישה עם המשקיע.

 

מוכנות טכנית של המצגת – הגיעו מוכנים עם החיבורים הנדרשים למקרן, בדקו מראש חיבור לאינטרנט במידה ונדרש, הגיעו עם קליקר, בדקו מבעוד מועד שהמצגת עולה ללא בעיות כך שלא יהיו כשלים טכניים בזמן ההצגה ותוכלו להתחיל ברגל ימין את הפגישה.

 

הפגינו תשוקה - למעט הידע המקצועי והשליטה שתדרשו להפגין בכל התחום העסקי, גם שליטה מוחלטת בתחומים אלו לא תשכנע את המשקיעים אם לא תפגינו תשוקה והתלהבות ביחס למיזם שלכם. החיבור שלכם למיזם הוא הכרחי. הראו קשר הדוק בינכם למיזם במטרה לשכנע את המשקיע שאתם האדם הנכון להשקיע בו.

 

בדיקת הצורך – בנוסף לתיאור הצורך הדגימו, ספרו סיפורים אישיים והביאו הוכחות שבדקתם באופן מוחשי שאכן הצורך קיים. עשו זאת בעזרת שאלונים, דפי נחיתה, prototype וכן הלאה. יש לבצע בדיקה אפקטיבית לפי המוצר שלכם.

 

תוכנית עבודה – הציגו תוכנית עבודה מסודרת והדגישו גם את הקשיים שיכולים להיות בדרך ואילו פתרונות אתם מציעים להם. בנוסף, חשוב לציין את סכום ההשקעה המבוקש, לאיזה מועד ולאיזה אבן דרך משמעותית במיזם הוא מיועד. היו כנים ופתוחים עם המשקיעים, השקיפות תיתן לכם נקודות זכות.

 

הצוות – יש צורך להראות חיבור בין האנשים בצוות. הציגו לדוגמה מי מהם חברי הילדות, חברים מהצבא, מהלימודים, מהעבודה או מהמשפחה והדגישו מה הערך המוסף של כל אחד מהם למיזם. יש לציין את ניסיון העבודה שלכם ביחד וכיצד עבדתם כצוות.

 

התמקדו בהזדמנות  הדגישו בפני המשקיעים מדוע עכשיו זה הזמן הנכון להשקיע במיזם שלכם ואת ההזדמנות אשר תיפתח בפניהם להרוויח, תוך כדי הדגשת היתרונות שלכם מול המתחרים.

 

דעו את המשקיעים – כל פגישה עם משקיע היא ייחודית ולכן חשוב שתפגינו בקיאות בזהות המשקיעים מולם אתם מציגים. היכנסו לאתר קרן ההשקעות או המשקיע, לימדו את הפרטים הבסיסיים אודות הקרנות אשר נציגיהן יושבים בחדר ואודות המשקיעים עצמם (תחומי פעילות מועדפים, השקעות משמעותיות שביצעו לאחרונה, שלב מועדף להשקעה וכיוצא בזה). דברו עם מנהלי מיזם שבו הקרן השקיעה וכך תוכל לקבל מידע רב ערך על סדרי העדיפויות של הקרן או של המשקיע במיזם שכבר עבר את המסלול שאתה מעוניינים ללכת בו. המשקיע הפוטנציאלי הולך ללוות אתכם לאורך זמן. נסו לשבור את הקרח כבר בפגישה הראשונה (לדוגמה, העלו נושא מתחום התחביבים של המשקיע שאתם קשורים אליו).

התהליך הוא ארוך ויש בו עליות ומורדות. נסו ליהנות ממנו ולדבוק במטרה שלכם בעבודה קשה תצליחו!

 

בארוע מרכזי בשבוע היזמות העולמי נציין שנתיים לפעילות The Nest – הבית ליזמים צעירים. הארוע יערך ב־16.11.17 כאשר הדובר המרכזי יהיה רועי שטאנג מחברת Mobileye וחברי קהילת היזמות The Nest יקבלו הזדמנות להיחשף מול פאנל של נציגים מקרנות השקעה מובילות. לרישום ללא עלות לחצו כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.