26 אוקטובר 2017 | ג'ייסון דה-מר
5 יסודות שהעסק שלכם צריך כדי לשרוד

אין־ספור עסקים ממנפים את הכוח של האינטרנט והעובדה שהוא נמצא בכל מקום כדי להשיג את ההצלחה והפופולריות שלהם, אבל יש עוד כמה עסקים שעדיין מסרבים לקחת חלק במשחק השיווק המקוון מכיוון שהם מפחדים או אפילו מרגישים מאוימים משינויים. אין צורך לפרוץ לאסטרטגיות המקוונות בכל הכוח. אם אתם רוצים לבנות את המוניטין של העסק שלכם, או לפחות לרצות את הלקוחות הקיימים, יש כמה יסודות שאתם מוכרחים לייצר.

זה לא סוד שהאינטרנט השתלט על העולם. רבים מאתנו לא יודעים איך להסתדר בלעדיו ומשתמשים בו כדי למצוא מידע על שאלות רבות, מסלולים ואינטראקציות עם אנשים אחרים בחייהם.

אין־ספור עסקים ממנפים את הכוח של האינטרנט והעובדה שהוא נמצא בכל מקום כדי להשיג את ההצלחה והפופולריות שלהם, אבל יש עוד כמה עסקים שעדיין מסרבים לקחת חלק במשחק השיווק המקוון מכיוון שהם מפחדים או אפילו מרגישים מאוימים משינויים.

אין צורך לפרוץ לאסטרטגיות המקוונות בכל הכוח. אם אתם רוצים לבנות את המוניטין של העסק שלכם, או לפחות לרצות את הלקוחות הקיימים, יש כמה יסודות שאתם מוכרחים לייצר. לפניכם האמצעים המינימליים שכל עסק מודרני מוכרח להשיג:

 

1. אתר אינטרנט

אם אין לכם אתר זה אומר שנתקעתם מאחור. האתר שלכם הוא המוקד לכל יתר האסטרטגיה השיווקית שלכם והוא מהווה יעד סופי שאליו יש לכוון את המאמצים שלכם. האתר הוא המקום שבו אנשים יכולים ליצור אתכם קשר ולתת לכם את ההזדמנות להשיג לקוחות ולידים חדשים. ויותר חשוב מזה, האתר הוא המקום בו אנשים שכבר מכירים את המותג שלכם יוכלו למצוא עוד מידע עליכם כמו איפה אתם ממוקמים ואיזה שירותים אתם מעניקים. האתר מהווה גם סמן ללגיטימציה שלכם, אם לקוח מתעניין מוצא שאין לכם אתר, הוא או היא עלולים לא לקחת אתכם ברצינות או להאמין שאתם לא מסרבים לאמץ טרנדים מודרניים.

 

2. נוכחות במדיה החברתית

חשוב מאוד שתהיה לכם איזושהי נוכחות במדיה החברתית. אתם לא מוכרחים לפרסם פוסטים בכל יום או לעשות מעל ומעבר כדי לבנות קהל (למרות שכדאי לכם לעשות את זה), אבל אתם צריכים לפחות למלא את הפרטים הבסיסיים בפרופילים שלכם כמו בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. גם המדיה החברתית משרתת אתכם כסממן ללגיטימיות שלכם, היא מנכיחה אתכם ואת היותכם חברה מודרנית. זו גם דרך להציג את עצמכם בפני אנשים שמחפשים אתכם באופן ספציפי בפלטפורמות האלו.

 

3. בסיס של ציטוטים

הציטוטים האלו הם ערכים קצרים או תיאורים של החברה שלכם במקומות שונים ברשת מחוץ לאתר שלכם כמו באתרי מדריכים שמהווים צד שלישי או באתרי ביקורת. גם אם אין לכם אתר אינטרנט או פרופיל במדיה החברתית, סביר להניח שיש לכם לא מעט ציטוטים קיימים בזכות ביקורות של גולשים או אזכורים של העסק שלכם. ואם הם גם ככה שם, כדאי לכם לנצל אותם לטובתכם. עיינו באתרים פופולאריים כמו Yelp או TripAdvisor ותקנו היכן שצריך את המידע אודותיכם כמו שם החברה, הכתובת ומספר הטלפון. הציטוטים האלו טובים גם עבור ה־SEO והנראות הכוללת שלכם.

 

4. עדכונים על בסיס קבוע

זה לא כל כך פשוט לייצר נוכחות. אתם תצטרכו לעשות מאמץ ולעדכן את הנוכחות הזו במידת הצורך כדי להשאיר את הקהל שלכם בעניין. דוגמה חשובה לכך היא במקרה שבו החברה שלכם משנה את מיקומה, אתם תצטרכו לעדכן את הכתובת שלכם באתר, בפרופילים שלכם במדיה החברתית וכנראה שגם בציטוטים שלכם. אותו הדבר נכון גם אם אתם משנים את שעות הפעילות שלכם או מציעים שירותים או מוצרים חדשים. עשו מאמץ כדי לעדכן את הקהל שלכם.

 

5. אפשרויות פשוטות ליצירת קשר

אחת הסיבות העיקריות בגינן אתם צריכים נוכחות היא כדי לאפשר למשתמשים המקוונים שלכם דרך פשוטה לתקשר אתכם. אתם רוצים להפוך את התקשורת הפוטנציאלית הזו לפשוטה ככל הניתן על ידי הצגת מגוון אפשרויות ליצירת קשר. לדוגמה, אתם צריכים לכלול באתר שלכם לכל הפחות מספר טלפון וטופס מקוון, ואולי גם לייצר גם צ'אט מקוון באתר. בנוסף אתם צריכים שתהיה לכם את היכולת להגיב לאנשים שפונים אליכם דרך ערוצי המדיה החברתית.

 

מעבר ליסודות

אם יש בידיכם את חמשת היסודות האלו, אתם יכולים להיות בטוחים שעשיתם את המינימום הנדרש מכם כדי לייצר נראות מודרנית. אבל אם אתם רוצים ללכת מעבר ליסודות האלו אתם צריכים להתחיל להתעניין בכמה אסטרטגיות כניסה שיסייעו לכם לעשות עוד צעד קדימה.

 אופטימיזציה. אופטימיזציה (בעיקר אופטימיזציה במנועי החיפוש, כלומר SEO) הוא תהליך שבו אתם נדרשים לעשות שינויים באתר שלכם ובנוכחות שלכם ברשת כדי להגדיל את הנראות שלכם במנועי חיפוש כמו Google.

• עדכוני תוכן. פיתוח של אסטרטגיית עדכוני תוכן תסייע לכם להישאר רלוונטיים בפני הקהל שלכם במדיה החברתית, לספק יותר מידע ללקוחות שלכם, להגביר את הנאמנות של הלקוח ואת הכרת המותג ואפילו תשפר את הדירוג שלכם. אני ממליץ בחום לתחזק בלוג על בסיס קבוע.

• מעורבות במדיה החברתית (engagement). הושיטו ידכם לאנשים חדשים שעשויים להתעניין במותג שלכם במדיה החברתית. בניית קהל תסייע לכם להפוך למקור מהימן ולהשיג לידים חדשים.

• צמיחה. ברגע שתתחילו תגלו שזה קל להגדיל את הנראות והמוניטין של המותג שלכם עם עוד תוכן, עוקבים וטקטיקות שיווק מקוונות. לקבלת עזרה בצמיחת העסק המקוון שלכם היכנסו לכאן: The Definitive Guide to Marketing Your Business Online.

 

נסו לשמור על ראש פתוח בכל הנוגע לאפשרויות לשיווק מקוון, גם אם התעשייה שלכם היא תעשייה ישנה, ואפילו אם אתם רגילים לשיטות מסורתיות יותר של שיווק ופרסום. יישום של נוכחות בסיסית יכול לייצר יתרון משמעותי עבור הלקוחות שלכם היום ובעתיד בכך שתספקו להם מידע, הנחיה ונראות נוספת. אבל, אם תרצו לעשות עוד צעד אחד קדימה עם תוכן שיווקי וקמפיין SEO, תוכלו לראות תנועה גוברת ומעורבות גבוהה בתוך מספר שבועות בלבד.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.