6 נובמבר 2017 | מערכת StartIsrael
הרצליה חכמה יותר - האקסלרטור שמקדם את הערים של המחר

רגע לפני שהמחזור הרביעי של האקסלרטור העירוני HAC עומד להסתיים, יציגו 8 חברות את הפיילוטים וה-Poc (כלומר Proof of Concept) באירוע סיום מיוחד. תוכנית HAC נוצרה מתוך שיתוף פעולה בין עיריית הרצליה וגורם מסחרי מהמובילים בתחום התקשורת והתמקד בטכנולוגיות האינטרנט של הדברים (IoT) ותקשורת בערים חכמות.

רגע לפני שהמחזור הרביעי של האקסלרטור העירוני HAC עומד להסתיים, יציגו 8 חברות את הפיילוטים וה-Poc (כלומר Proof of Concept) באירוע סיום מיוחד. המחזור האחרון במרכז היזמות הטכנולוגית HAC של עיריית הרצליה התקיים בשיתוף עם גורם מסחרי מהמובילים בתחום התקשורת והתמקד בטכנולוגיות האינטרנט של הדברים (IoT) ותקשורת בערים חכמות. התוכנית נמשכה חמישה חודשים והיא אפשרה למיזמים להיפגש עם מנהלי אגפים ואנשי מקצוע מטעם העירייה והשותפה המסחרית ולגבש ביחד את הפתרון הנכון בהתאם לצרכים בשטח. מזיהוי צלילים ותרגומם להתרעות, המשך בגילוי מוקדם ואמין של רעידות אדמה, העברת תוכן וידאו מריבוי מצלמות אלחוטיות וכן אכיפה אוטומטית של חניות נכים ואיתור עצמים במרחב האורבני ללא GPS – כל אלו הם חלק מהמיזמים שהשתתפו בתכנית ויציגו את הפיילוטים שלהם בדוכנים שיוצבו באירוע.

 

"מדובר באקסלרטור האורבני הראשון בישראל ובין הראשונים בעולם אשר זכה בפרס החדשנות מטעם המרכז לשלטון מקומי, ומתמקד בתחום ערים חכמות מאז שנוסד לפני 3.5 שנים", כך מספרת איריס ארבל-גנץ, מנהלת ה־HAC. "כל מחזור מתבצע בשיתוף פעולה עם גורם מוביל בשוק ומתמקד בעולם התוכן הקשור לשיתוף הפעולה. בין היתרונות המהותיים אותם מציע ה־HAC למשתתפים: גישה למידע רלוונטי, מפגש עם ראשי אגפים ומחלקות, ליווי צמוד של מנטורים מקצועיים והזדמנות לבצע POC, וכל זאת ללא מחויבות עסקית של החברה לעירייה. כמו כן המשתתפים נהנים מתמיכה של חברי הועד המייעץ מהמובילים בתחומם בארץ". עוד הדגישה ארבל-גנץ "המחזורים הבאים יתמקדו בפתרונות תחבורה חדשניים, במדיקל, בהקשר של הקשר בין אוכלוסיה וקהילה למוסד רפואי. אנחנו מזמינים יזמים אשר פתחו פתרונות טכנולוגיים למרחב האורבני, בעיקר בתחומים הללו, לפנות אלינו ולהירשם באתר כבר היום".

 

"בשונה מרשויות רבות, עיריית הרצליה משקיעה משאבים רבים בתהליך עמוק וייחודי ומקדמת פיתוח טכנולוגיות עבור ערים חכמות באמצעות מרכז היזמות אשר יתאימו למציאות והצרכים האמתיים של הרשויות המקומיות". מספרת מאיה כץ, ממלאת מקום וסגנית ראש העירייה. "כל זאת תוך תהליך המשפיע מחד על הפתרונות שיגובשו ויוטמעו בערים אחרות לרווחת התושבים ומאידך בביצוע תהליך מושכל לחשיבה חדשנית וייעול מתמיד של המערכת העירונית והשרות העירוני".

 

אחד מהפיילוטים שיוצגו באירוע המיוחד כבר הותקן השבוע בפארק הרצליה. הטכנולוגיה החדישה שפותחה על ידי חברת ACiiST, בוגרת המחזור הרביעי, הותקנה באזור "המנגלים" בפארק שסובל מוונדליזם והפכה אותו לאזור חכם באמצעות מערכת המותקנת בעמודי התאורה. הטכנולוגייה הזו עתידה לאפשר לרשויות רבות ליישם את חזון העיר החכמה ללא העלויות הכרוכות בכך וללא נזק והפרעה לאיכות חיי התושבים. הפיילוט מספק תשתית נתונים מבוזרת ואמינה לכל מקום בו יש בה צורך. לשכונה חדשה כמו גם לשכונה וותיקה לקראת חידוש. מדובר בפעם הראשונה שהפתרון של החברה מותקן בשטח והוא יהווה הדגמה לטכנולוגיה המשלבת בין חומרה לתוכנה, ומאפשרת ביזור של ארונות התקשורת הממוקמים ברחובות דרך עמודי התאורה. בסופו של התהליך צפוי האזור המרושת על יד חברת ACiiST ליהנות מרשת תקשורת עליה ניתן להתקין את כל העזרים הדרושים להפוך את האזור לחכם ובכלל זה מצלמות, רמקולים, אינטרנט אלחוטי וחיישנים שונים. בנוסף, מדובר בתהליך מהיר וקל ללא אנטנות וזיהום אלחוטי ובעיקר בעלות מופחתת של 70% מעלויות התקנה הנהוגות עד היום.

 

החברה נוסדה בתחילת השנה, על ידי שלושה מייסדים מתחומי התקשורת והמחשוב אשר חברו יחד לטובת המיזם. "כיום עם התפתחות האינטרנט של הדברים והכנסת מערכות חכמות רבות לצורך ייעול ושיפור שירותים, גילינו כי למרות שהטכנולוגיה לכאורה קיימת, אין פתרונות המתאימים לסביבה עם אתגרים, כגון המרחב העירוני, פעילות בתנאי חום, גשם, אבק, רעידות וכדומה" אומר שגיא גורפינקל, מנכ"ל ומייסד החברה, ומדגיש כי "היכולת של חברת ACiiST היא לבזר את חכמת המתג הראשי המרכזי הקיימת ברשתות קלאסיות, לחוכמה מלאכותית מבוזרת הממוקמת בסמוך לציוד החכם. מהלך שתורם רבות לחסכון בהשקעה הכספית ובתשתיות וכן משפר את הגנת הסייבר. המהלך כמובן מוביל להעלאת רמת האמינות והשירות הצפויות". 

 

גורפינקל מוסיף ומבהיר "אנו רואים כי ערים מבינות את הצורך להתייחס להעברת המידע כבסיס לעיר החכמה העתידית ולתשתית הנתונים כאל תשתית עירונית בדומה לתשתיות המים והחשמל. היכולות והטכנולוגיה שחברת ACiiST מביאה מאפשרות לערים להקים תשתית נתונים במקומות חדשים בעלות זניחה, אך הינה הטכנולוגיה היחידה המתאימה ליישום גם במקומות קיימים ללא צורך בהפיכת כבישים או פגיעה בשגרת החיים הכרוכה בפתרונות הנוכחיים".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.