17 נובמבר 2017 | יוסי דהן
איך הביא אודי מוקדי את החברה שהקים בתחום הסייבר לשווי של 1.5 מיליארד דולר

אודי מוקדי גדל כבן של איש משרד החוץ כך שבילדות הוא עבר ממקום למקום בכל קדנציה של 4 שנים. זה הביא אותו להיות רעב לעולם. את שירותו הצבאי עשה ביחידה 8200 שם נחשף לעולם המחשוב. בסיום השירות הוא למד משפטים באוניברסיטה העברית ולאחר מכן המשיך ללימודי תואר שני באוניברסיטת בוסטון.

אודי מוקדי גדל כבן של איש משרד החוץ כך שבילדות הוא עבר ממקום למקום בכל קדנציה של 4 שנים. זה הביא אותו להיות רעב לעולם. את שירותו הצבאי עשה ביחידה 8200 שם נחשף לעולם המחשוב. בסיום השירות הוא למד משפטים באוניברסיטה העברית ולאחר מכן המשיך ללימודי תואר שני באוניברסיטת בוסטון.

 

חבר ילדות שלו מירושלים, אלון כהן, שיתף את אודי ברעיון שהיה לו. במהלך שירותו הצבאי בממר"ם, אלון שם לב שלעובדים בתוך ארגונים יש גישה להרבה מידע בתוך הארגון בלי שאף אחד יגן עליו מפניהם. כמו כן, ברגע שתוקפים מצליחים לחדור את שכבת ההגנה של ה־ÎIT בארגון (למשל Firewall) אז הם יכולים לגשת לכל מידע שקיים בו. אודי התלהב מאוד מהרעיון ובאפריל 1999 הקימו השניים חברה שתיתן מענה לבעיה הזו. לחברה שהקימו קראו סייבר ארק (CyberArk).

 

בספטמבר 2014 הונפקה CyberArk בנסד"ק (CYBR) וגייסה כ־86 מיליון דולר. לחברה כיום כ־1,000 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בישראל. שוויה של סייבר ארק בימים אלו מגיע לכ־1.5 מיליארד דולר. בשנתיים האחרונות רכשה סייבר ארק ארבע חברות אבטחת מידע, מתוכן שלוש ישראליות: Agata, Viewfinity ו-Cybertinel.

 

בראיון מדבר אודי מוקדי, המייסד, המנכ"ל ויושב הראש של CyberArk, על התנהלות חברה שמחפשת להישאר עצמאית ולגדול כל הזמן לעומת חברה שמחפשת את האקזיט, על אסטרטגיית חדירה לשווקים בעולם ואיך לבחור מפיצים טובים, על מסע ההנפקה בנסד"ק ועל הדבר שהוא הכי גאה בו.

 

מתוך הריאיון:

"זה מאוד מורכב. זה אחד הדברים שמאוד משפיעים על המשך ההצלחה. אני חושב שאז אנחנו קודם כל הבנו מה המגזרים שאנחנו רוצים להתחיל איתם וגם מה המדינות הראשונות שנוכל לשכפל. אז כמובן שאנגליה וגרמניה היו בין הראשונות, אחר כך צרפת ואיטליה ואחרי זה המזרח. בכל מדינה התייחסנו קצת שונה, ממש למדנו אותה. והסתכלנו על שחקני אבטחת מידע אחרים, עם מי הם עובדים, והיום זה מידע שאתה מוצא. אבל באמת זה לא בהכרח מישהו שהוא מפיץ ענק של צ'ק פוינט או של סיסקו כי הוא לא בהכרח ידע לקחת טכנולוגיה חדשה לשוק. אז היו דברים שונים במדינות שונות. למשל, בתערוכה באנגליה מצאנו מפיץ קטן אבל הוא היה רעב(!!!). הייתה לו איזו תובנה שאבטחת מידע ישראלית זה שם דבר, ולא היו אז הרבה דוגמאות, היו מעט מאוד חברות אבטחה ישראליות כשאנחנו יצאנו.

במקומות אחרים באמת נשענו על קשרים ישראלים. היו חבר'ה מאלאדין שאני זוכר בגרמניה שהיה להם סניף מאוד גדול. פניתי אליהם, אמרתי שאני רק מחפש כמה טיפים. מי נראה לכם מהמפיצים שלכם שאתם יכולים לעשות לי אינטרודקשן, ובאמת היו חבר'ה טובים שעשו אינטרודקשנס. וקשר פותח קשר. ההוא לא מתאים אבל שולח אותך לאחר...

זה לפעמים נספח כלכלי. בשבדיה היה נספח ישראלי כלכלי שאיכשהו מצאתי אותו ופניתי אליו והוא היה רעב בדרכו שלו – רצה לעזור לחברות ישראליות לחדור לשבדיה. הוא אמר לי 'בדיוק יש כנס כזה שאנחנו מביאים חברות לפגוש בנקים. אתם רוצים לבא?'

זאת אומרת, הרעב שלי עם למצוא רעב בצד השני - מישהו שרוצה לאמץ טכנולוגיה חדשה ובאמת להביא לפריצת דרך."

(אודי מוקדי על הדרך בה חדר עם המוצרים של CyberArk למדינות באירופה.)

 

לראיון המלא עם אודי באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.