16 ינואר 2018 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Navin

Navin פיתחה טכנולוגיה למיפוי אוטומטי של מבנים בתלת-מימד (כאשר אנו מתמקדים במבנים ציבורים כדוגמת: שדות תעופה, בתי חולים, מרכזי קניות, קמפוסים וכו'). על בסיס הטכנולוגיה הזו נשיק בקרוב אפליקציית ניווט crowdsourced המאפשרת ניווט מדלת אל דלת בתוך מיליוני מבנים, בסביבתם וביניהם.

מי אנחנו

Navin פיתחה טכנולוגיה למיפוי אוטומטי של מבנים בתלת-מימד (כאשר אנו מתמקדים במבנים ציבורים כדוגמת: שדות תעופה, בתי חולים, מרכזי קניות, קמפוסים וכו'). על בסיס הטכנולוגיה הזו נשיק בקרוב אפליקציית ניווט crowdsourced המאפשרת ניווט מדלת אל דלת בתוך מיליוני מבנים, בסביבתם וביניהם. כיום לא קיים פתרון ניווט רציף כזה, שכן ה־GPS נקלט רק מחוץ למבנים. ישנם מבנים שעברו פרויקט ויש אפליקציה מסוימת שמאפשרת ניווט באותו מבנה, אך הגישות הקיימות איטיות ומסורבלות.

 

הבעיה – בתוך מבנים ה־GPS לא עובד מפני שהגג מסתיר את קו הראיה ללוויינים, עובדה שהופכת את הטלפון החכם ל"עיוור" ולא מאפשרת לו לדעת היכן הוא או לנווט באמצעות האפליקציות הקיימות כגון waze ו־google map המסתמכות על GPS לניווט.

 

 

הפיתרון – טכנולוגיה שהופכת את הטלפון החכם למכשיר מיפוי אוטומטי באמצעות המשתמשים (crowdsource) ויוצרת באופן אוטומטי לחלוטין מיפוי מדויק של המבנה על שרתי החברה. הייחוד הוא בכך שלא דרושות התקנות של חומרה או שליחת צוות מקצועי כדי לבצע את המיפוי, לא נדרשות גם מפות המבנה או כל מידע לגביו ולכן המבנים ממופים אוטומטית, ללא מאמץ, על ידי קהל משתמשי האפליקציה המשוטטים בחלקיהם הציבוריים ללא התקשרות או שיתוף פעולה עם בעלי המבנה או מנהליו. בצורה כזו יכול המשתמש להמשיך את הניווט ללא הפרעה גם בתוך מבנה מורכב ולא מוכר ולהגיע בזמן אל ה־gate בשדה התעופה, לדעת על עומס בצ'ק אין, בביקורת הדרכונים או בביטחון, להגיע לתור במרפאה בבית החולים או לחזור בקלות למכונית.

 

מה אנחנו מחדשים

אנחנו פותרים את בעיית הניווט במבנים סגורים באמצעות אפליקציית ניווט אחת, על גבי הטלפון החכם ומאפשרים למשתמש להגיע אל היעד בתוך המבנה בקלות ובמהירות. הפיכת הטלפון החכם למכשיר מיפוי היא הדרך היחידה למפות במהירות ובצורה ויראלית את כלל מבני הציבור בעולם.

כבר עם הקמת החברה, ידענו שמערכות ניווט מוטסות יכולות ליצור ללא קושי מיפוי לכל מבנה, אלא שלקח לנו כמה שנים להקנות חלק מהיכולות הללו, בעיקר ייצוב, סינון-רעשים ותיקון-סחיפות לטלפון חכם רגיל. הטלפון החכם לא הפך למערכת ניווט מוטסת, אבל מיצוע של עשרות טלפונים חכמים של משתמשים שונים יוצרת לראשונה מפה של כל מבנה בעולם על השרתים שלנו. חשוב לציין כי המערכת אינה מתחרה או מחליפה בפתרונות ניווט דוגמת waze אלא משלימה את פעולת הניווט באותם מקומות שהפתרונות הקיימים אינם מסוגלים טכנולוגית לספק מענה.

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

כיום האתגר העומד לפנינו הוא להשיק תוך חודשיים את גרסת הבטא לפלח משתמשים קטן לקראת ההשקה לציבור הרחב שאנו צופים שתיערך לקראת אמצע 2018.

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

מדובר בצורך אמיתי של אנשים לפתרון שיאפשר להגיע בתוך מבנים סגורים וקמפוסים. הצלחנו לפתח טכנולוגיה ייחודית המאפשרת מיפוי אוטומטי של המבנים ללא התקנת חומרה כלשהי, המיפוי מתבצע ע"י המשתמשים ללא מאמץ, אין צורך בתכניות המבנה או בשליחת צוות לבצע את המיפוי. הגישה שלנו עוקפת את כל החסמים ומאפשרת לראשונה יצירה אוטומטית של מפות מפורטות של מבני ציבור בעולם בסרברים שלנו. Navin היא אפליקציה B2C ואיננו נדרשים להסכמים עם בעלי המבנים, המפה נוצרת משיטוט פאסיבי של המשתמשים. חלק קטן מקהילת המשתמשים, למשל סטודנטים באוניברסיטה או מוכרנים במול, יהוו נציגים אזוריים ויתרמו יותר לעדכניות ולשלמות המידע והמפות.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

צוות מדהים ומוכשר של אנשים שעובדים בחברה וכמובן משקיעים שמאמינים בחזון וביכולת של החברה לממש את יעדיה.

 

רצינו לומר תודה ל...

לאותם אנשים שאי אפשר להצליח בלעדיהם – לעובדים שלנו ולמשקיעים. לתוכניות ההאצה המעולות בהן השתלבנו, למנהלי המשרד שלנו בהונג קונג, ולבסוף כפרויקט מבוסס קהילה וחוכמת ההמון, תודה לקהילת הממפים ולכל אותם משוגעים לדבר שכותבים ומעדכנים ערכים בוויקיפדיה, סוללים כיכרות ומעקפים חדשים ב־waze ומעדכנים קווי תחבורה בערים חדשות moovit.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו...

Navin תסיים להשיק את האפליקציה בתל-אביב, בסינגפור ובסאן חוזה. המפה של Navin תכיל אלפי מבני ציבור ול־Navin יהיו מאות אלפי משתמשים.

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

Navin תהיה אפליקציה ה־B2C הנפוצה ביותר לשימוש בניווט בתוך מבנים מדלת אל דלת.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…

אתר החברה: www.nav-in.com

 

משרדי החברה בגני התערוכה ביתן 2 בתל אביב.

תגובות

1. amos | 16 ינואר 2018

רעיון מוצלח שעונה על צורך אמיתי

רעיון מוצלח שעונה על צורך אמיתי


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.