9 פברואר 2018 | יוסי דהן
העולם שייך לפרילנסרים (מיכה קאופמן – Fiverr)

בתחילת דרכו מיכה עבד כעורך דין המתמחה בקניין רוחני. לפני חמש עשרה שנה הקים את Keynesis, החברה הראשונה שלו. את החברה הקים כפרויקט ערב יחד עם שותף טכנולוגי מרוסיה שהכיר באינטרנט ולא פגש עד היום. החברה הגיע להצלחה ועד היום היא מוכרת.

הוריו של מיכה קאופמן עלו לארץ מארגנטינה חסרי כל כדי להילחם במלחמת ששת הימים, אבל הם לא ידעו שהמלחמה תימשך רק שישה ימים והם פספסו אותה. הם התיישבו בקיבוץ בצפון הארץ, מיכה העביר את ילדותו בקיבוץ ואביו השלים לימודי הנדסה בטכניון. כמספר שנים לאחר מכן, החליטו הוריו כי המסגרת הקיבוצית אינה מתאימה להם והם עברו לגור בעיר. בשנים ההן מי שעזב את הקיבוץ נחשב לבוגד והם נאלצו לעזוב את הקיבוץ חסרי כל ולהתחיל שוב את הכול מאפס. מכיוון שאביו של מיכה לא מצא עבודה כמהנדס, הוא עבד כשרטט בחברה. לאחר עשר שנים הוא הפך למנכ"ל החברה, ועם השנים הפך לאחר מהמנהלים הבכירים ביותר בתעשיית הסמיקונדקטורס. מיכה, שצפה מהצד בהקרבה האישית שאביו נאלץ לעשות ובמהלך שהביא אותו לפסגה הושפע מאוד מאביו.

 

בתחילת דרכו מיכה עבד כעורך דין המתמחה בקניין רוחני. לפני חמש עשרה שנה הקים את Keynesis, החברה הראשונה שלו. את החברה הקים כפרויקט ערב יחד עם שותף טכנולוגי מרוסיה שהכיר באינטרנט ולא פגש עד היום. החברה הגיע להצלחה ועד היום היא מוכרת. לאחר מכן מיכה הקים שתי חברות נוספות: Invisia שעסקה בפיתוח פטנטים בתחום שיפור הראייה ו־Spotback שעשתה משהו דומה למה שעושות אאוטבריין וטאבולה עד שהחברה נסגרה שלוש שנים לאחר מכן כשהכסף אזל.

 

ב-2007 הקים מיכה קבוצת חשיבה (Think Tank) העונה לשם Accelerate. הקבוצה כללה חברים קרובים כמו אריק צ'רניאק, ג'ואי שמחון ובנצי רונן. חברי הקבוצה נפגשו במשרד של מיכה אחת לשבועיים-שלושה, שתו הרבה, פיצחו הרבה פיצוחים והעלו רעיונות. באחד המפגשים שי וינינגר סיפר למיכה על רעיון שחשב עליו - פלטפורמה לפרילנסרים שתפשט בצורה משמעותית את תהליך העסקה בין פרילנסרים לבין הלקוחות שלהם. באותו ערב הם לא ייחסו משמעות רבה לרעיון, אך למחרת הם דיברו שוב בטלפון והסכימו שהרעיון לא יוצא להם מהראש... וכך החליטו להקים את Fiverr.

 

כיום, הפלטפורמה של Fiverr כוללת למעלה משלושה מיליון שירותים שונים הניתנים על ידי פרילנסרים מכ־190 מדינות, ובכל שלוש שניות מתבצעת עסקה. Fiverr מעסיקה כ־300 עובדים, מתוכם כ־200 יושבים במרכז הפיתוח בתל אביב. עד היום גייסה החברה כ־111 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס שונים. בין המשקיעים הראשונים בחברה (עם השקעות המשך) ניתן למצוא את גיא גמזו (Seed) ואדם פישר.

 

מתוך הריאיון:

"השלב הראשון הוא ה־Zero to One, שזה שלב של Product Market Fit. והשלב השני זה One to End, שזה שלב ה־Scale. בשלב הראשון, בטח בשלב שאתה משיק מוצר ואין לך עליו שום סיגנלים, אתה במצב של Zero to One. המטרה שלך היא לא לעשות Scale, המטרה שלך היא לקבל סיגנלים שאומרים לך האם יש Product Market Fit. בשביל לקבל את הסיגנלים הנכונים, הדרך היחידה שלך זה להגיע לקהל הנכון. איך מגיעים לקהל הנכון? בדרך כלל הדרך הנכונה היא לעשות עבודת רגליים. פשוט לשבת ולעשות עבודת פינצטה, עבודה כירורגית כדי למצוא את הלקוחות האלה. זה לא בכסף. עושים את זה בדרך כלל על ידי זה שאתה מחפש איפה הקהל הזה נמצא מבחינת קהילות. לקהילות אפשר להגיע, זה יכול להיות Reddit וזה יכול להיות כל דבר אחר.אתה הופך להיות חלק מהקהילה ואז אתה מתחיל שיח. אתה מראה את זה לאנשים שאתה חושב שהם Opinion Makers בתחום הספציפי הזה ואתה בודק אם הם נותנים לך על זה פידבק טוב. אם הם יתנו לך פידבק טוב אז הם גם ידברו על זה עם אנשים. אגב, אני מספר לך, ואני בטוח שהרבה אנשים כבר שמעו את זה, Fiverrבשלוש וחצי או ארבע השנים הראשונות שלה לא השקיעה סנט אחד ב־Marketing. אז זה אפשרי. אני לא אומר שזה קל, היה לנו הרבה מזל, אבל זה אפשרי."

(מיכה על על שני השלבים שעוברת חברה או שעובר מוצר.)

 

לראיון המלא עם מיכה באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.