14 פברואר 2018 | מת'יו טורן
18 דברים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם יוצאים עם יזם או יזמת

אז, אתם יוצאים עם יזם או יזמת (זה יכול להיות שם של שעשעון חדש). מדובר במסע די פרוע, ואם אתם לא יזמים בעצמכם, התחביבים והמוזרויות שלהם עלולים לתפוס אתכם לא מוכנים. אל תדאגו, לצאת עם יזם או יזמת זו חוויה נהדרת, אבל יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת לפני.

אז, אתם יוצאים עם יזם או יזמת (זה יכול להיות שם של שעשעון חדש). מדובר במסע די פרוע, ואם אתם לא יזמים בעצמכם, התחביבים והמוזרויות שלהם עלולים לתפוס אתכם לא מוכנים. אל תדאגו, לצאת עם יזם או יזמת זו חוויה נהדרת, אבל יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת לפני.

 

1. הם קוראים הרבה על עסקים והתפתחות אישית

יזמים כמעט ולא מגיעים לנקודה שבה הם מרגישים מסופקים מההתקדמות האישית או המקצועית שלהם. כתוצאה מכך, מדפי הספרים שלהם מלאים בזכרונות של יזמים, והסימניות שלהם בדפדפן עמוסות בלינקים למאמרי התפתחות אישית.

 

2. לפעמים קצת קשה להם "להיכבות"

כשיש לך עסק משלך, אין דבר כזה "להשאיר את העבודה במקום העבודה". במקום, תמיד יש משימות שממתינות לביצוע, וקשה מאוד לא למלא זמן פנוי בסימון פריטים מרשימת המטלות. ייתכן שיהיה לכם קצת קשה לשכנע את היזם או היזמת שלכם לנצל את הזמן הפנוי שלהם למנוחה אמיתית.

 

3. אתם תמיד תתהו אם ההוצאה שלכם היא הוצאה מוכרת

יזמים כנראה ננהנים יותר מכל בעלי מקצוע אחר מהוצאות מוכרות במס. פתאום תתחילו לתהות האם הקפה (או עצירה ליד הספק במהלך הנסיעה) היא עוד הוצאה מוכרת שאפשר לרשום עבור היזם או היזמת שלכם.

 

4. הם מנתחים כמעט כל דבר כדי להבין אם הוא שווה את הזמן שלהם

מכיוון שרשימת המטלות שלהם לעולם לא נגמרת, הדבר האחרון שהיזמים רוצים לעשות הוא לבזבז את הזמן שלהם על משהו לא מהנה או לא יעיל. כל פריט בסדר היום שלהם מנותח באופן דקדקני כדי לוודא שהוא שווה את הזמן שלהם, מצד שני אם הם מבלים את הזמן שלכם אתכם, אתם יכולים לדעת בוודאות שהם נהנים מזה.

 

5. שעות העבודה שלהם הם בהחלט לא בין תשע לחמש

בעלי עסקים נדרשים למלא מגוון של תפקידים: שיווק, יצירת תוכן, מכירות, הנהגה, שירות לקוחות והרשימה ממשיכה וממשיכה. העבודה העמוסה שלהם מצליחה להיכנס לעיתים רחוקות למסגרת של תשע שעות עבודה שניתן למצוא במקומות עבודה אחרים. זה אומר שהיזמים שלכם עלולים לעבוד עד השעות הקטנות עם הלפ-טום שלהם, להתעורר עם שחר ולעבוד על התוכנית העסקית שלהם או לקחת הפסקה באמצע היום כדי להפוך את הערב להרבה יותר יעיל.

 

6. הם שואלים הרבה שאלות

יזמים אף פעם לא מפסיקים ללמוד. גם כשזה נוגע לתחומים שאין להם שום קשר לעסק שלהם. הם באופן טבעי סקרנים ושואלים מיליון שאלות כדי להרוויח כמה שיותר ידע. כשאתם יוצאים עם יזם או יזמת, אתם יוצאים גם עם אוצר של ידע וגם עם מישהו או מישהי שיאתגרו אתכם להמשיך וללמוד ללא הפסקה.

 

7. הם לא כל כך נהנים לבלות זמן עם אנשים עצלנים

כדי לשמר את המוטיבציה שלהם, יזמים אוהבים להקיף את עצמם עם אנשים בעלי השראה ויכולות כמו שלהם. הם אוהבים להשתעשע ברעיונות של בעלי עסקים אחרים, יזמים ויוצרים, והם נהנים לבלות זמן עם אנשים שדוחפים אותם לעבוד בצורה חכמה יותר. אנשים עצלנים עושים את ההפך מכך.

 

8. הם נוטים להיות כולבויניקים

זוכרים שכתבתי על הצורך של היזמים ללמוד? התוצאה היא בן או בת זוג שמוכנים לקחת על עצמם כמעט כל עבודה שיש. אדם אחד בעל מוטיבציה גדולה מאוד יכול להחזיק בעצמו יכולות של כמה אנשים בעלי מיומנויות שונות, כך שאתם מקבלים בעצם את החבילה המלאה.

 

9. הם חיים למען ההישגים

יזמים תמיד פועלים להשיג איזושהי מטרה, לעיתים הם חותרים לכמה מטרות יחדיו. כל הישג מעניק להם את המוטיבציה לה הם זקוקים כדי להגיע להישג הבא. התמיכה שלכם בכל צעד לא תסולא בפז.

 

10. ספונטניות היא חלק מהחבילה

כשאין להם לו"ז עבודה בין תשע לחמש, כשיש להם מגוון אדיר ומשתנה של משימות שנמצאת תחת אחריותם, וכשהם מכווני מטרה "להגיע לירח", אין רגע אחד משעמם עם היזמים שלכם. כשעולה להם רעיון הם הולכים עליו, ואתם זוכים להתלוות אליהם למסע.

 

11. אתם תלמדו הרבה מאוד על יזמות

הסיפורים, הניצחונות והקשיים שהבן או בת הזוג שלכם יחלקו אתכם ילמדו אתכם יותר על התעשייה יותר ממה שאי פעם רציתם לדעת. יכול להיות שאין לכם תוכנית להקים חברת סטארט-אפ בזמן הקרוב, אבל הניסיון שאתם תחוו דרך בן או בת הזוג שלכם בתחום העסקים הקטנים יעניקו לכם את התואר – יזמים של כבוד.

 

12. הם נהדרים בהפתעות

גם זה קשור לעניין הספונטניות. יזמים שמים לב באופן טבעי למה הולך להיות "הדבר הגדול הבא", אז ההפתעות שלהם הולכות להיות קצת יותר טובות מפרחים ושוקולדים, והתזמון שלהם תמיד מצוין.

 

13. קשה להסביר מה הם עושים

אתם יכולים פשוט להגיד לאנשים שבן או בת הזוג שלכם הם יזמים, אבל האדם שאיתו תדברו כנראה ירצה שתרחיבו בעניין. כתוצאה מכך, תצטרכו להכיר היטב את שמות השותפים בעסק, מה העסק עושה, למה בן או בת הזוג שלכם התחילו בכך, ובלי שתשימו לב תמצאו את עצמכם מדברים במשך דקות ארוכות.

 

14. אתם תצפו בסרטים כמו "הרשת החברתית" ובסדרות כמו "הסיליקון ואלי"

ליזמים לא מספיק הזמן שהם מבלים בעולם המטורף שלהם מחוץ למסך, אז הם מחפשים אותו גם על המרקע. לא משנה אם הסרט האהוב עליהם הוא "ג'ובס" או "המרדף לאושר", הדמויות יעניקו להם השראה לעבוד קשה יותר ולהגיע רחוק יותר.

 

15. הרגשות שלהם עלולים להשתנות לעיתים קרובות

הצלחות ממריצות את היזמים וכישלונות מאטים אותם. הדבר נכון לרוב האנשים, אבל בעלי עסקים נוטים לחוות רכבות הרים מטורפות יותר משאר האנשים, הם יכולים להתרגש ברגע אחד ולהתעצבן מיד לאחר מכן.

 

16. יכול להיות שתצטרכו להזכיר להם לא לשחוק את עצמם יותר מדי

כדי שיצליחו לשמר את סטטאטוס הכולבויניק ולהשיג כמה שיותר, יזמים לוקחים על עצמם כמעט כל פרויקט שיציעו להם. בעוד שזו דרך נהדרת להשיג שליטה רחבה יותר ותחושת השגיות, זה עלול להסתיים בשחיקה. אתם תצטרכו לשמש כסוג של רשת בטחון למקרים כאלו.

 

17. הם זקוקים לבני זוג או בנות זוג שטובים בטיפוח הזוגיות, בלתת מרווח, בלסלוח ובלעשות כיף.

לוחות הזמנים הלא יציבים שלהם והחלומות שלהם הופכים אותם לבני או בנות זוג קצת יותר מסובכים מהרגיל. בן או בת הזוג האידיאלים של היזם או היזמת הם כאלו שיתמכו בחלומות שלהם, יתנו להם מקום, יסלחו להם על שעות העבודה הרבות ויאהבו לבלות איתם באותם רגעים של זמן פנוי. בתמורה הם יעניקו לכם את העולם.

 

18. הם חושבים עליכם ואכפת להם מכם יותר ממה שנדמה לכם

לא כל אחד או אחת יכולים לצאת עם יזמים מאותן סיבות שהזכרתי קודם קודם לכן, וזה אומר שאם אתם כן מסוגלים לכך אתם אנשים מיוחדים. האהבה והמסירות שלכם חשובה לבן או בת הזוג שלכם יותר ממה שנדמה לכם.

 

אורח החיים של היזמים היא כמו רכבת הרים של חוויות ורגשות. מה למדתם לאורך המסע הזה?

תגובות

1. קיפי | 19 פברואר 2018

פשוט קולע בול. מדהים. אישתי הזדהתה עם כל מילה.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.