עולם התעשייה מדביק את הפער ובקצב מדהים ולזה קוראים Industrial IOT.מפעלים מבינים שאם אותן מכונות מפס הייצור יוכלו להיות מחוברות לאינטרנט ו"לדווח" בזמן אמת על אופן ויעילות השימוש בהן, אותו מפעל יוכל לייעל את הייצור, לשפר את המוצר ולחסוך עלויות גבוהות והכול בזמן אמת.
האינטרנט של הדברים מאפשר לנו לקחת עצמים פשוטים ולהפוך אותם לחכמים על ידי הוספת רכיבים טכנולוגים ובכך לאסוף מידע על אופן השימוש בהם למטרות שיפור המוצר, השירות ועוד.אז אם שעון יכול להפוך לחכם למה לא מנוע של מטוס סילון?
"יש שני תהליכים מקבילים שמתרחשים, ראשית הפרודוקטיביות של התעשייה יורדת. יש לחץ גדול להגדיל את הפרודוקטיביות על ידי מיקסום התועלת של המקורות שלהם. השאלה שהמפעלים צריכים לשאול את עצמם זה איך הם עושים את זה עם המקורות שכבר יש להם. התהליך השני הוא טכנולוגיות ה-IoT. אנחנו יכולים לחבר מכוניות לאינטרנט, אז למה שלא נחבר את המכונות הגדולות - מנועי סילון ונראה איזה מידע אפשר לקבל מהם ואיך הוא יכול לסייע לנו?" כך מסבירה אירה בלכמן מצוות הסטארטאפים של חברת General Electric.
עולם התעשייה מדביק את הפער ובקצב מדהים ולזה קוראים Industrial IOT.מפעלים מבינים שאם אותן מכונות מפס הייצור יוכלו להיות מחוברות לאינטרנט ו"לדווח" בזמן אמת על אופן ויעילות השימוש בהן, אותו מפעל יוכל לייעל את הייצור, לשפר את המוצר ולחסוך עלויות גבוהות והכול בזמן אמת.
דמיינו שבזמן שאתם טסים, כל רכיבי המטוס, כולל המנוע, אוספים ושולחים נתוני שימוש למרכז נתונים, ועוד לפני שנחתם, צוות הקרקע כבר יודע בדיוק מה צריך לעשות על מנת לשפר ולתחזק את המטוס לבטיחות ולרמת שירות גבוהות ביותר.
בראיון הבא, דיברתי עם אירה על הנושא החם Industrial IOT: מה זה industrial IOT, מה חברות כמו GE מחפשות ואיך סטארטאפים יכולים להתחבר לחברות פורצות דרך כמו GE, מה עושים עם כל הידע הזה שמצטבר ועוד...