26 פברואר 2018 | ג'ייסון דה-מר
5 דרכים להכיר טוב יותר את המותג שלכם (ולמה כדאי לכם לעשות את זה)

כשאתם מעסיקים עובדים חדשים לחברה, אתם צריכים ללמוד להכיר אותם. אתם צריכים להכיר את החוזקות והחולשות שלהם, אתם צריכים לדעת איך הם עובדים עם שאר חברי הצוות אצלך, וכמובן עליכם להבין כיצד הם הולכים לעבוד עבורך. אתם לא תגייסו מישהו מבלי להכיר אותו לפני, ובכל זאת יזמים ומשווקים רבים לא עושים שום מאמץ כדי להכיר את החברה שלהם ואת המותג שלהם כמכלול.

כשאתם מעסיקים עובדים חדשים לחברה, אתם צריכים ללמוד להכיר אותם. אתם צריכים להכיר את החוזקות והחולשות שלהם, אתם צריכים לדעת איך הם עובדים עם שאר חברי הצוות אצלך, וכמובן עליכם להבין כיצד הם הולכים לעבוד עבורך.

אתם לא תגייסו מישהו מבלי להכיר אותו לפני, ובכל זאת יזמים ומשווקים רבים לא עושים שום מאמץ כדי להכיר את החברה שלהם ואת המותג שלהם כמכלול.

 

כמובן שאתם יודעים איך הלוגו שלכם נראה ואיזה סוג ארגון אתם מנסים להיות, אבל עד כמה אתם באמת מכירים את המותג שלכם?

 

למה זה חשוב

המותג שלכם קיים כשמש ששולטת במערכת השמש של התפתחות העסקית שלכם. כל מאמצי השיווק שלכם יקבעו דרך אותו בסיס שעליו מונחים קווי הזיהוי שלכם. משאבי האנוש וכוח האדם שלכם יצטרכו להבין את דרכם דרך המותג.

אפילו ההתפתחות העתידית של העסק שלכם תלויה במשימה ובחזון שהמותג שלכם מייצג. אם אתם לא בטוחים בערכי המותג שלכם או שמעולם לא הגדרתם אותם מלכתחילה, לא תוכלו לשאת במחויבויות האלו בצורה יעילה.

 

1. הכירו את הקהל שלכם

הכול מתחיל בכך שאתם צריכים להכיר את הקהל שלכם, מכיוון שהקהל שלכם הוא זה שיגיב לערכי המותג. אם אתם לא מכירים את האנשים האלו, או איך לבנות אסטרטגיה שפונה אליהם, המאמצים שלכם יהיו לשווא. בתור האבות הרוחניים של המותג והתומכים שלו, הקהל שלכם אמור להבין מיד מהו המותג שלכם וכיצד הוא פועל. לדוגמה, האם קהל היעד שלכם הם צעירים וחצופים? המותג שלכם צריך לבלוט בהתאם בצורה שתמשוך אותם. האם קהל היעד שלכם הוא מבוגרים המבקשים הגנה? המותג שלכם צריך לשקף מומחיות והרגעה.

הסתמכו על מחקרי השוק שלכם, אתם יכולים להכין כאלו בדרכים בסיסיות כמו סקרים או דרך מקורות משניים כמו לשכות לסטטיסטיקה.

 

2. הכירו את התחרות

אתם צריכים להכיר את התחרות שלכם טוב יותר כדי לפתח את המותג שלכם. הקהל שלכם פועל כמו קלט ישיר;אתם צריכים לבנות את המותג שלכם כך שיקלט על ידו, והתחרות שלכם צריכה לעזור לכם לעצב את המותג שלכם;המפתח הוא להבין כיצד המתחרים שלכם פיתחו את המותג שלהם ולמצוא כיצד אתם שואבים מהם השראה ויחד עם זאת מבדלים את עצמכם.

המותג שלכם צריך להיות ייחודי בשוק, אחרת לא תוכלו לבלוט בשטח. יחד עם זאת הוא צריך להיות מוצג בצורה מדויקת ולהתאים לתעשייה שלכם.

 

3. הכירו את עצמכם

אם אתם יזמים, מנהלי שיווק או מקבלי החלטות עבור המותג, כדאי שתכירו במקצת גם את עצמכם. לא זו בלבד שיש לכם הזדמנות לפתח את המותג האישי שלכם כחלק בלתי נפרד מהמשכה של החברה, אתם בטח תרצו שחלק מהאישיות שלכם תוטבע בתוך המותג. זה יכול לסייע למותג שלכם להראות אישי ודינאמי יותר וכמובן יותר מהימן.

 

4. הכירו את המשימה ואת החזון שלכם

הצהרות המשימה והחזון שלכם צריכות לנבוע מתוך המותג שלכם כמכלול. המשימה היא בעצם ההצהרה מדוע החברה שלכם קיימת (מה אתם מנסים להשיג?) והחזון שלכם הוא מתאר ספציפי יותר של הדרך בה אתם רואים את הארגון שלכם מתפתח (איפה תהיו בעוד חמש שנים?).

אם תכירו ביסודות האלו תוכלו למקם טוב יותר את האסטרטגיות השיווקיות שלכם ואת המסר שלכם.

 

5. הכירו את התרבות שלכם

אתם צריכים הבנה יסודית בתרבות הארגון שאתם יוצרים. המותג שלכם הוא סמן חשוב של זהות עבור הקהל החיצוני, כלומר קהל היעד שלכם, אבל הוא חשוב גם עבור חברי הצוות שלכם.

איזו סוג של סביבת עבודה אתם מנסים ליצור? איך אתם גורמים לאנשים להרגיש בנוח? כיצד האנשים שלכם מתקשרים אחד עם השני?

 

תרגול:

קשה להגדיר את התכונות האלו בוואקום או על דף נייר שבו אתם מטיחים את האסטרטגיה שלכם. במקום זאת, יתכן ותמצאו כי ביצוע התרגילים האלו יסייע לכם להכיר טוב יותר את המותג שלכם:

 

• אפיון. ראשית, דמיינו את המותג שלכם כדמות דמיונית, שהרי קל יותר להקצות תכונות לדמות מאשר לישות עסקית. מי זה האדם הזה? איך הוא מתנהג? כנגד תוכלו לייצר דמות שתייצג את קהל היעד.

• בידול. לאחר מכן נסו לבודד את המשתנים שמבדלים אתכם מהמתחרים שלכם. חשבו על מסר פשוט ובדקו כיצד המותג שלכם יתקשר עם המסר הזה בצורה אחרת מכל המותגים הקיימים.

• אבני בוחן תרבותיים. אתם יכולים לייצר "אבני בוחן" תרבותיים או תכונות והמצאות שמסכמות באופן תמציתי את אותם דברים שהמותג שלכם מייצג. לדוגמה, טרמפולינה שמוצבת מול המשרד היא הצהרה אמיצה לכך שאתם מעריכים כיף ובילוי.

 

ברגע שהחלטתם לשים את מיתוג העסק שלכם בראש סדר העדיפויות ובחנתם את אותן איכויות שיהוו את יסודות המותג, תוכלו לעשות עבודה הרבה יותר טובה בלהוציא לפועל את המחויבויות הבסיסיות שיובילו את הארגון שלכם להצלחה.

 

לא רק זאת, תוכלו לשלב טוב יותר את האישיות שלכם כחלק מהתרבות הארגונית של החברה שלכם, ולהכניס את העבודה שלכם, הערכים שלכם והפעולות שלכם לתוך השלם, מה שיגרום ליתר הדברים להיות משמעותיים יותר ויעילים יותר לאורך הזמן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.