13 מרץ 2018 | רות סגל
6 כללים לכתיבת פוסט טוב בבלוג העסקי שלכם (ובכלל)

החלטתם לכתוב בלוג שיקדם את העסק שלכם? עשיתם החלטה טובה. זו דרך מצוינת ליצירת נוכחות ברשת. דרך הבלוג אתם יכולים לייצר טראפיק נוסף לאתר שלכם, לסמן את עצמכם כאורים ותומים בתחומכם ובכך לצבור עוד לקוחות או למשוך את תשומת ליבם של המשקיעים. השאלה היא איך כותבים פוסט טוב? הנה שישה טיפים שיסיעו לכם בכתיבת הפוסט.

החלטתם לכתוב בלוג שיקדם את העסק שלכם? עשיתם החלטה טובה. זו דרך מצוינת ליצירת נוכחות ברשת. דרך הבלוג אתם יכולים לייצר טראפיק נוסף לאתר שלכם, לסמן את עצמכם כאורים ותומים בתחומכם ובכך לצבור עוד לקוחות או למשוך את תשומת ליבם של המשקיעים. השאלה היא איך כותבים פוסט טוב? הנה שישה טיפים שיסיעו לכם בכתיבת הפוסט.

 

1. לא כל אחד יודע לכתוב. זו האמת. כדי לכתוב תוכן טוב אתם זקוקים לכישרון כתיבה. אתם צריכים לדעת כיצד לנסח את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר, בשפה ברורה, קוהרנטית ונכונה. אתם צריכים לדעת איך לכתוב מעניין, איך למשוך את תשומת ליבם של הקוראים. אם אין לכם את זה, למישהו אחר יש. זה הזמן לפנות לכותב או כותבת ולבקש מהם להפוך את הרעיון שיש לכם בראש לפוסט מרתק. אתם יכולים לכתוב להם בנקודות איזה מסרים אתם רוצים להעביר או פשוט לשוחח איתם על כך בפגישה או בטלפון. דאגו להגדיר מה המסר החשוב ביותר ותסמכו על הכותב או הכותבת שהם ידעו להפעיל את כישוריהם ולייצר לכם את הפוסט הרצוי.

 

2. אל תמכרו את עצמכם. קוראים לא אוהבים תוכן שיווקי. טקסט שמנסה לשכנע למה המוצר שלכם הוא הטוב ביותר הוא טקסט משעמם, ואם אתם משקיעים כל כך הרבה בבניית בלוג וכתיבה, אתם בטח לא רוצים שהקוראים יינטשו את הבלוג ברגע שיבינו שהטקסט הוא טקסט שיווקי. את המכירות והשיווק השאירו לפלטפורמות אחרות.

 

3. צרו ערך אמיתי. אמרנו שאתם רוצים לסמן את עצמכם כאורים ותומים בתחומכם? אז כתבו לקוראים תוכן מעניין. צרו תוכן שילמד את הקוראים שלכם משהו חדש, תוכן שיכול לגרום לקוראים להבין טוב יותר את התחום שאתם עוסקים בו. אל תחששו לחלוק, אף אחד לא יגנוב מכם את סודות המקצוע. לכל היותר הקוראים שלכם יזכרו אתכם ככותבים שהעניקו להם ערך אמיתי, מה שידחוף אותם לשתף את הפוסט שלכם ולהביא לקוראים נוספים.

 

4. השתמשו בתמונות וסרטונים. יכולת הקשב של הקוראים שלכם בעידן הדיגיטלי הוא לא מדהים. אני לא רוצה לפרט על אורך הטקסט כי זה באמת משתנה מתחום אחד למשנהו, אבל קחו בחשבון שכשהקוראים שלכם רואים מגילה ארוכה בלי שאין שום דבר שממקד את תשומת הלב שלהם למקומות שונים ומרפה את העיניים שלהם מהטקסט, יש סיכוי גבוה שהם יינטשו את הקריאה באמצע. שלבו תמונות וסרטונים מעניינים שיתנו לקוראים שלכם להבין טוב יותר את נושא המאמר.

 

5. חשבו על כותרת מעניינת. איזו כתבה נראית לכם מעניינת יותר? זו שמתחילה בכותרת "מגמות חדשות בתחום הטכנולוגיות הרפואיות" או זו שמתחילה בכותרת "האם אינקובטור חוץ גופי יחליף את הרחם האנושי?". אנחנו בדרך כלל לא נכנס בכלל לכתבה שהכותרת שלה לא מדברת אלינו, גם אם היא בנושא מאוד מרתק, ולכן אתם צריכים להשקיע מחשבה במציאת כותרת שתעורר מספיק סקרנות ותגרום לקוראים שלכם לרצות לדעת עוד. היזהרו משימוש בכותרות שמאפיינות אתרי "קליקבייט" כמו: "לא תאמינו איך ביונסה תלד את הילד הבא שלה" או "כל התשובות לשאלות הקשות של החיים". קהל הקוראים כבר רווי בתכנים מסוג זה ומזהה אותם כתוכן שיווקי והם יכולים לעשות לכם שירות רע.

 

6. בחרו בנושא שמרגש אתכם באמת. לא רק שזה הרבה יותר קשה לכתוב טקסט על נושא שלא מעניין אתכם, ככל הנראה שיהיו לכם תובנות הרבה יותר מעניינות על נושאים שנוגעים בכם. אל תכתבו על משהו רק כי הוא פופולארי או ויראלי יותר. אין באמת דבר כזה "תחום ויראלי", כדי שטקסט יהפוך לוויראלי הוא צריך לעורר איזשהו רגש אצל הקורא. אם תכתבו על משהו שלא מרגש אתכם באמת, זה לא ירגש גם אף אחד אחר.

 

אחד מפלטפורמות הבלוגים הגדולות ביותר היום הוא אתר סלונה, אתר שמשלב בין אתר תוכן חדשותי ופלטפורמת בלוגים המכילה היום למעלה מ-10,000 בלוגרים ובלוגריות. אימי התארחה השבוע בתוכנית "היי-טק בפקקים" בתוכנית מיוחדת שהוקלטה לכבוד יום האישה. להאזנה לתוכנית לחצו כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.