קרדיט: Bnaya photography
16 מרץ 2018 | רות סגל
בדרך למיליון הולכים על הגחלים

מה בכל זאת גורם לרבבות של אנשים להגיע לסמינרים של אנתוני (טוני) רובינס, האיש ששכלל את המושג קאוצ'ינג לדרגת כל-יכול? יכול להיות שאנחנו פשוט מאוד רוצים למצוא מישהו שיאמין בנו ויגיד לנו שאנחנו מסוגלים, ואין מקום טוב יותר להתמלא בתחושת המסוגלות הזו מהסמינר של רובינס.

בואו נודה על האמת, הליכה על גחלים לא תביא לכם את האקזיט. עבודה קשה, צוות מגובש, כישרון, רעיון יוצא דופן, שליטה בתחרות, כל אלו יכולים לעזור. אבל הליכה על גחלים לכל היותר תרים לכם קצת את המוטיבציה ולכל הפחות תגרום לכם לכוויות דרגה 2. מה בכל זאת גורם לרבבות של אנשים להגיע לסמינרים של אנתוני (טוני) רובינס, האיש ששכלל את המושג קאוצ'ינג לדרגת כל-יכול? יכול להיות שאנחנו פשוט מאוד רוצים למצוא מישהו שיאמין בנו ויגיד לנו שאנחנו מסוגלים, ואין מקום טוב יותר להתמלא בתחושת המסוגלות הזו מהסמינר של רובינס. אחרי הכול לא סתם אין-ספור מנהיגים, אנשי עסקים מצליחים ואף ספורטאים אולימפיים מעידים כי רובינס שינה להם את החיים.

 

בסוף פברואר התקיים אירוע מיוחד שכלל שלוש הרצאות מפי שליח מיוחד של רובינס ונועד בעיקרו לשכנע את הקהל לקנות כרטיס טיסה הכול-כלול לסמינר "שחרר את העוצמה שבך" או "Unleash the Power Within" של טוני רובינס בלונדון. בצהריי היום, בכניסה להאנגר 11 בנמל תל אביב השתרכה שורה ארוכה של אנשים שחיפשו את הדרך לשינוי שהם מייחלים לו. האירוע, שאורגן על ידי קבוצת "טוני רובינס ישראל", החל מהרקדה האופיינית לסמינרים של רובינס. לאחר שהקהל נכנס לאווירה עלה לבמה בכבודו ובעצמו – לא רובינס אלא אלכס רוזמן, שליח מטעם רובינס. מי שרוצה בכל זאת לפגוש את טוני רובינס בעצמו מוזמן להגיע כאמור לסמינר בן ארבעה ימים בלונדון ולהיפרד מסביבות ה-11 אלף שקלים בתמורה לטיסות, מלון והשתתפות בסמינר.

 

רוזמן עצמו הוא קאוצ'ר חדור אנרגיות עם סיפור חיים מרגש כמו שכל קאוצ'ר טוב צריך. הוא התחיל את ההרצאה שלו עם שורה של משפטי מוטיבציה לא רעים שגם אנשים סקפטיים כמוני יכולים להרוויח מהם רגע של השראה כמו "לא משנה עם איזו סערה אתם מתמודדים עכשיו, היא שם כדי שתלמדו ממנה משהו על החיים שלכם" ו-"התמודדות עם הבעיה תעזור לנו להפוך לאנשים שאנחנו רוצים להיות". לאחר מכן רוזמן החל לספר לקהל את הסיפור האישי שלו שכלל אימא חולת סרטן, משפחה מתפרקת ואדם שלא מצליח למצוא את עצמו בשום מקום, מתגלגל מעבודה לעבודה עד שמגיע לסמינר של טוני רובינס ומגלה כי כל מה שתמיד רצה זה בעצם להיות טוני רובינס.

 

החלק הבא בהרצאה כלל סוג של מדיטציה המונית שנהוגה במופעים של רובינס ובה הקהל מתבקש לנשום במהירות, מה שמוביל כמובן להיפרוונטילציה ולסחרחורת קלה. לאחר מכן הקהל נדרש להעלות זיכרונות של אירועים מרגשים בחייו וכן לדמיין את עצמו במקומות שאליו הוא רוצה להגיע. האירוע נגמר באיזה חיבוק קבוצתי וקריאת הידד. אין ספק שבשלב זה כולנו היינו חדורי מוטיבציה ומוכנים לשחרר את העוצמה שבנו. זה בדיוק הזמן בו החל התוכן השיווקי שבו רוזמן סיפר על אודות הסמינר בלונדון בליווי סרטונים של הגורו בכבודו ובעצמו.

 

משהו באנרגיות של האירוע חדר גם לקטנת אמונה שכמוני לרצות ולשחרר את העוצמה שבי אבל עדיין לא הייתי מוכנה לשחרר 11 אלף שקלים. התפלאתי לראות שכל כך הרבה אנשים מקרב עם ה"לא פראיירים" הישראלי כן מרגיש שיש תמורה לאגרה. "נאמר לי שהישראלים באופן כללי הם אנשים סקפטיים אבל אני פגשתי בלבבות פתוחים" סיפר רוזמן לאחר האירוע. "אנשים רוצים לעשות יותר ופוגשים אנשים שדומים להם ברוחם. אני מאמין שכולנו רוצים זאת וכשאת מגיעה להחלטה להגיע לסמינר כבר עשית את הצעד לקראת הפנמה מלאה של זה". במהלך שהותו רוזמן ספג מהאווירה באומת הסטארט-אפ הישראלית, על החוויה שלו בישראל הוא מספר כי "יש כאן הרבה אנשים שמבקשים להרחיב את המודעות שלהם ומבקשים למצוא חזון שישפיע על העולם. אני מאמין שיש בכך הרבה השראה ואם אוכל להיות רק חלק קטן בעשיה שתגרום לחזון הזה להתממש, אני אוכל להרגיש גאווה גדולה".

 


אלכס רוזמן. צילום: Bnaya photography

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.