13 מאי 2018 | ג'ון ראמפטון
8 דברים שכל יזם יכול ללמוד מוונדר וומן

ב-1942 הופיעה לראשונה על כריכת חוברת הקומיקס דמותה של וונדר וומן, שנוצרה על ידי הפסיכולוג המפורסם ד"ר וויליאם מולטון מרסטון. מאז הייתה וונדר וומן לסופרז'סטית, חיילת, סמל סקס ואחת מדמויות הקומיקס הפופולאריות ביותר אי פעם. מיליוני אנשים מסביב לעולם רואים בדמותה מקור להשראה.

ב-1942 הופיעה לראשונה על כריכת חוברת הקומיקס דמותה של וונדר וומן, שנוצרה על ידי הפסיכולוג המפורסם ד"ר וויליאם מולטון מרסטון. מאז הייתה וונדר וומן לסופרז'סטית, חיילת, סמל סקס ואחת מדמויות הקומיקס הפופולאריות ביותר אי פעם. מיליוני אנשים מסביב לעולם רואים בדמותה מקור להשראה.

האם ידעתם כי וונדר וומן היא דמות המעוררת השראה גם בקרב יזמים?

 

1. מתגו את עצמכם מחדש בעת הצורך

במהלך העשורים, דמותה של וונדר וומן, וזהותה האנושית דיאנה פירס, שונתה, שוחזרה ועודכנה. עוד לפני הופעתה הראשונה ב-1941 (לקח לה שנה להגיע לכריכת חוברת הקומיקס) שונה שמה מ'סופרמה' לוונדר וומן, שינוי שנעשה ככל הנראה על ידי שלדון מאייר, העורך של וויליאים מולטון מרסטון. כמו כן, בעוד שבמקור היא הגיעה מאיי גן עדן, החל משנת 1980 היא הגיעה מתמיסקירה.

בעוד שהיום אנו מכירים בה כחברה דיפלומטית ואיקונית של ליגת הצדק, במקור היא הצטרפה לחברת הצדק כמזכירתם. ב-1960 היא איבדה את כוחותיה והפכה לבייביסיטר, דוגמנית מסלול, כוכבת קולנוע, אסטרונאוטית, אשת עסקים ואפילו מרגלת. חלק מהגלגולים האלו נשארו אצל הצופים, פרט לסדרת הטלוויזיה בכיכובה של לינדה קרטר שהשפיעה בעצמה על הקומיקס.

כל דמותה של וונדר וומן, החל ממקורותיה, תלבושתה ואפילו כוחות העל שלה עברו תיקונים על גבי תיקונים, וזאת בדומה לרוב דמויות הקומיקס הידועות. לעיתים, כמו בגרסאות של לינדה קרטר וגל גדות, זה עבד. לעיתים הם התאימו, ולעיתים קיבלו תוצאה לא רצויה, שאלו את מארבל על תגובות המעריצים להפיכתו של קפטן אמריקה לחבר ארגון היידרה. אם התיקונים לא הצליחו, שינו אותם. לדוגמה, דיאנה זכתה בחזרה בכוחותיה בחוברת הקומיקס כדי שתוכל לשים סוף לימיה כמרגלת.

בדיוק כפי שקרה לאורך השנים לוונדר וומן ולכוחות העל שלה, גם אתם יכולים למתג את עצמכם ואת העסק שלכם מחדש בעת הצורך. בוודאי, הרעיון המקורי או שם העסק נשמע לכם מושלם בזמנו, אבל דמיינו ש-Googleעדיין הייתה נקראת BackRub, או ש-PayPalהייתה עוד נקראת Cofinityופועלת כדי לאפשר תשלום נוח דרך הפאלם פיילוט שלכם.

כשאתם מבינים שעשיתם טעות, או שהעדפת השוק השתנתה, מתגו מחדש את עצמכם ואת העסק שלכם. הקשיבו לקהל והיו גמישים מספיק כדי לאמץ את השינויים האלו.

 

2. היו לוחמי האמת, השלום והשוויון

מטרתה של וונדר וומן היא לקדם את האמת, השלום והשוויון, וזאת על אף היותה לוחמת אמזונה. הדיכוטומיה הזו היא מה שהפך את הדמות שלה למנהיגה ולחברת צוות כל כך נהדרת ומושכת. זו גם הסיבה שהנשק המפורסם שלה הוא לאסו האמת שמאלץ אנשים לומר לה את האמת, גם כשקשה לשמוע אותה.

אמת, כנות ויושרה הם גם שהופכים יזמים להרואיים. זה מה שהופך אותם למנהיגים יוצאי דופן. זה מה שמושך אליהם משקיעים, בעלי עניין ולקוחות. זו הדרך שבה הם עושים את ההחלטה העסקית הנכונה. זה מה שמפריד אותם ממתחרים מפוקפקים.

 

3. הפעילו את כוחה של האמפתיה

דיאנה יכולה לזהות את רגשותיהם של האחרים, או במילים אחרות, יש לה את כוחות האמפתיה. זה מסביר מדוע היא חברה כל כך חשובה בליגת הצדק.

אמפתיה היא אולי הכישרון החשוב ביותר שיכול להיות ליזם. כשאתם הולכים בנעליו של האחר, קל לכם יותר להבין ולפתור את הבעיות הכואבות שלהם. זה הרעיון מאחורי יזמות – להפוך את העולם למקום טוב יותר.

 

4. כשאתם בקרב, אל תפחדו, גם כשהסיכויים הם נגדכם

דיאנה נלחמת ללא חת במפלצות, אלים ואפילו בני ברית כמו סופרמן. גם כשנדמה שאין לה כל סיכוי, דיאנה מתמודדת עם האויבים האלו בחפץ לב והיא עושה זאת לטובת האנושות. עם זאת, דיאנה לעולם לא תכנס לקרב בלי תכנון מראש. היא אסטרטגית מצוינת ולא מתחילה סתם כך לייצר הרס סביבה (כמו שעושה הענק הירוק).

הסיכויים תמיד יהיו נגד היזמים, ועל אחד כמה וכמה נגד יזמיות, אז תמיד בחנו את השוק ובצעו ולידציה לרעיונות שלכם לפני שאתם נכנסים לקרב.

 

5. הפכו את החולשה לחוזקה

הסימן המסחרי של וונדר וומן הם צמידיה החסינים מפני ירי אשר מסיתים את הכדורים ממנה, אבל מקור הצמידים האלו מגיע במידת מה ממקום אפל יותר. את הצמידים אלו, צמידי ההשתעבדות, נאלצו לענוד האמזונות אחרי שנלכדו ושועבדו על ידי הרקולס. גם אחרי שזכו לעצמאותן, האמזונות החליטו להמשיך לענוד אותם בגאווה כסמל להתגברות שלהם על העבר.

כיזמים, יהיו לכם ימים קשים יותר, אם כשהעסק לא יצליח להתרומם או כשמשקיע ידחה את בקשתכם. במקום לתת לזה לעצור אתכם, עליכם לאמץ את המגרעות ולהפוך אותם לחוזקות. אני בעצמי נהגתי לשוחח בפתיחות על כישלונות העבר שלי. זה לא רק סייע לי להתמודד טוב יותר עם הסיטואציה, זה הפך אותי לאינדיבידואל חזק יותר שמחזיק באיזו תזכורת קבועה מהדברים שמהם עלי להימנע בעתיד.

 

6. אתם תזדקקו לכושר התמדה וסיבולת על אנושיים

לוונדר וומן כוחות על אנושיים, עמידות, מהירות וכוחות ריפוי, אבל ללא כל ספק הכוח החזק ביותר שלה הוא כושר העמידה והסיבולת שלה. וונדר וומן יכולה להתמיד בכל קרב עד הסוף, לא משנה מי הוא האויב. כולנו אוהבים את בטמן, אבל אין לו את הסיבולת וההתמדה כדי לעמוד ראש בראש מול אויבים כמו שיבוטו של דומסדיי (יום הדין), הרשע הגדול מכולם שהצליח בסופו של דבר להרוג את סופרמן.

ג'סטין מאסק, סופרת ואשתו לשעבר של אלון מאסק, מאמינה כי כושר התמדה הוא מה שהופך יזמים למצוינים.

"אתם תתמודדו עם ג'ט לגים, עייפות נפשית, התאוששות מחגיגות, בדידות, פגישות חסרות טעם, נסיגות משמעותיות, דרמות משפחתיות, עניינים עם בן או בת הזוג שאתם כמעט אף לא מצליחים לראות, לילות אפלים של הנפש, אנשים שמשעממים אתכם או מרגיזים אתכם, מעט שינה ואף פחות שינה מזה," היא אומרת. "שמרו על הגוף שלכם חד כדי לשמור על המוח שלכם חד. בסופו של יום זה ישתלם לכם".

 

7. הטובים ביותר חולקים את התהילה שבהצלחה

לזכותה של דיאנה כמות מרשימה של ניצחונות, אך היא לעולם לא תשמח לאיד, וכשיש צורך, תמיד תיתן את הקרדיט למי שמגיע לו. כשסטיב טרבור אומר לה שהיא הצילה את היום, היא עונה לו "לא, אנחנו עשינו זאת".

יזמים טובים לא גונבים את הקרדיט על עבודתו של אדם אחר. הם מכירים בעבודה הקשה של כל הצוות וחוגגים את כל הניצחונות יחדיו. הם גם לעולם לא יעבירו את האשמה למישהו אחר.

 

8. החשיבות במנטורים – והעברה הלאה

דיאנה חיפשה מורה לפני שהפכה לוונדר וומן מכיוון שהיא נזקקה למדריך שיאמן אותה ויהפוך אותה ללוחמת. אחת מהמנטוריות שלה הייתה דודתה אנטיופה. בקומיקס דיאנה העבירה זאת הלאה והפכה למנטורית של וונדר גירל וכן של בעלות ברית כמו אטה קנדי ופאולה פון גונתר.

יזמים צריכים לחפש מישהו שיאמן אותם וידריך אותם כדי שיוכלו לחדד את כישוריהם. מנטורים יכולים בנוסף לשתף בטעויות שלהם ובידע העסקי שרכשו. היזמים יעבירו זאת הלאה ביום מן הימים ויאמצו גם הם יזמים תחת חסותם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.