21 מאי 2018 | מת'יו טורן
6 סיבות למה לא להציע הנחות

יתכן ולא יהיה לכם קל שלא להציע הנחות בתחילת הדרך, אבל עליכם לוודא שהאסטרטגיה הזו באמת עובדת לטובת העסק שלכם והשוק שבו אתם נמצאים.

יתכן ולא יהיה לכם קל שלא להציע הנחות בתחילת הדרך, אבל עליכם לוודא שהאסטרטגיה הזו באמת עובדת לטובת העסק שלכם והשוק שבו אתם נמצאים.

 

לאחרונה אחי אדם ואני השקענו בעסקי שירות בשוק עירוני תחרותי, אחד הדברים הראשונים שבדקנו כשתכננו את האסטרטגיה השיווקית שלנו היה האם להציע הנחה. כשעסק חדש נכנס לשוק עם מתחרים מבוססים, שכיח שינקוט בטקטיקת הקופונים או ההנחות, והיא יכולה להיות אפקטיבית עד לנקודה מסוימת. אך בסופו של דבר, החלטנו להתקדם מבלי להציע הנחה.

 

אומנם הנחות נראות כמו דרך הגיונית לסייע לעסק חדש לייצר רווח, אך האמת היא שהפחתת המחיר שלכם עלולה לעכב את צמיחת העסק. הנה שש סיבות למה כדאי לכם לנטוש את שיטת ההנחות.

 

1. דגש רב מדי על המחיר

כשאתם מציעים הנחה, אתם לפני הכול מתמקדים במחיר ולא במוצר או בשירות. אם היתרון התחרותי היחיד שלכם הוא המחיר, העסק שלכם בבעיה גדולה. התאמת מחירים הפכה לנפוצה ולכן עליכם להסתמך על איכות ושירות כדי להצליח בכלכלה של היום שבה הצרכן נמצא במרכז.

 

2. מלחמת מחירים

הצעת הנחה יכולה להסתיים במלחמת מחירים עם המתחרים שלכם, וחברות גדולות כמעט תמיד ינצחו במלחמה הזו מכיוון שיש להם מספיק תמיכה כלכלית כדי לדבוק בה לאורך זמן. עבור עסק שנמצא בתחילת הדרך שלו, זו לא מלחמה שכדאי לכם להיכנס אליה.

 

3. רושם מוטעה

כשחברה מציעה ללקוחות שלה הנחה, היא עלולה לפגוע בערך השירות שלה. לקוחות עלולים לקבל את הרושם שהשירות המוצע לא שווה את המחיר המלא. זה גם מייצר תקדים במוחו של הלקוח שלכם כי המחיר שאתם מציעים אינו יציב.

 

4. השפעה שלילית על הרווח

אם המתחרים מתאמים את המחירים שלהם למחיר ההנחה שלכם, לא רק שאתם תפסידו בסוף כסף בבנק, עדיין תצטרכו להציע שירות באיכות גבוהה ובמחיר מוזל. אם המתחרים שלכם הולכים להתמיד עם התאמת המחירים, אתם עלולים לייצר צמצום קבוע ברווחים שלכם.

 

5. אגירת מוצרים

חברות המתמקדות במוצרים ומציעות את המוצרים בהנחה נמצאות בסיכון: יתכן והלקוחות יקנו כמויות מוצרים ככל שיתאפשר להם במחיר המוזל. ואז, לא רק תצטרכו למהר ולספק כמות מאסיבית של המוצר, זה יכול להשפיע לרעה גם על הרווחים העתידיים, כי הלקוחות שלכם לא יצטרכו לקנות עוד מהמוצר ברגע שההנחה תסתיים.

 

6. השפעה השלילית על האיכות

כפי שצוין קודם לכן, הצעת הנחה יכולה להוביל את החברה שלכם לבחור בלית ברירה לייצר כמות גדולה יותר של מוצרים או שירותים בפחות זמן. דבר זה יכול להוביל להפחתה באיכות כדי שתספיקו לייצר את הכול בזמן. ככל שהאיכות נמוכה יותר, כך גדל הסיכוי שהחברה שלכם תפסיד את האמינות שהיא זכתה לה וכך גם גדל הסיכוי שהמוניטין שלכם יפגע.

 

אם אתם שוקלים להציע הנחה, קחו את הזמן לשאול את עצמכם האם אתם מעוניינים בכך. במיוחד בדקו עם עצמכם האם זו הדרך הקלה להצלחה. כמובן שכמו בכל חוק, יש יוצאים מהכלל. לעיתים, יש היגיון במתן הנחות. רק בדקו מה תהיה המשמעות של ההנחה עבור העסק שלכם.

 

מה הייתה החוויה שלכם כאשר הצעתם הנחות בעבר בעסק שלכם? האם התוצאות היו טובות? האם תעשו זאת שוב? ספרו לי בתגובות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.