Pixabay
8 יוני 2018 | יובל פרידמן
6 טכניקות שיחזקו את הבטחון העצמי בקריירה שלך

מהו הבטחון העצמי, בקריירה ואיך מחזקים אותו?

להיות יזם אומר להוביל את העסק שלך בעצמך. זה גם אומר להיות במיינדסט של עצמאי ולא של שכיר, שאם לא תדאג לעסק שלך - אף אחד לא ידאג, או בקיצור - אתה גם הבוס של עצמך, אבל גם חייב דין וחשבון לאדם שאתה רואה אל מול המראה. במצבים כאלו, הבטחון העצמי בקריירה הוא חלק חשוב ומהותי. בלי אותו בטחון, לא תצליח לשדר אותו לאחרים, וכך לא תהיה שום סיבה שהם ירצו לשכור את שירותיך, ובצדק. במאמר זה נבחן 6 טכניקות שיעזרו לך לייצב את עצמך, ועל הדרך גם את המיזם שלך.

  1. הצב יעדים ספציפיים

יעדים כלליים יכולים להיות נחמדים כשאתה חולם בהקיץ, אך לא כשאתה מחפש להוביל את המוצר שלך. הצבת יעדים ספציפיים (למשל במקום "לעשות יותר כסף" לכתוב "להרוויח 25% יותר" יהיה אפקטיבי פי כמה וכמה)., תיתן לך מוטיבציה וידיעה ברורה של מה אתה רוצה ומה אתה שואף להשיג. כשזה קורה כך, אתה מחויב יותר ליעדים משום שהם מציאותיים ומדידים יותר, וכך יותר קל לעמוד בהם. ביחד עם כל זה - עולה הבטחון.

  1. דמיין שאתה כבר שם

שימו לב: הגבול בין יהירות לחוכמה דק כאן. קחו רגע ונסו לחשוב עליכם. עליכם אחרי שהגעתם למטרה האולטימטיבית שהצבתם לעצמכם. איך זה מרגיש? איך אתם נראים? איך אתם מרגישים? ברגע שהבנתם, הגיע הזמן לנסות להיות האדם שראיתם בדמיון שלכם. כשיש לכם מיינדסט של מישהו שכבר הצליח, אך עדיין עם רגליים על הקרקע וידיעה שיש עוד מה ללמוד, הבטחון שלכם יגדל פלאים. בסופו של דבר, בטחון הוא ידיעה שאתם מסוגלים לעשות משהו, ואם כבר עשיתם אותו (גם אם בהקיץ), הרי שאין בעיה לעשות זאת שוב.

  1. רוטינה

הרוטינות האפשריות הן בלתי מוגבלות, וכך גם ההשפעה שלהן על הבטחון שלך. שילוב של תזמון בחיי היום יום שלך, גם אם מדובר בחלק קטן ממנו ובפעולות מסוימות, מכניסות אותך לשגרה ונותנות לך יעד אישי לעמוד בו. כשאתה מצליח, אתה מרגיש שביצעת משהו טוב. כשאתה עומד בזמנים של אותה רוטינה, אתה מרגיש סיפוק. בעולם שלנו יש לעתים חוסר וודאות רב, ומשהו קבוע שמחכה לך בכל יום יכול לתת לך את האקסטרה יציבות שאתה צריך.

  1. התמקד בתהליך, לא בפרפקציוניזם

אף אחד לא מושלם, נקודה. תהליכים הם ארוכים לעתים, ותהליכי ההצלחה הם גם ארוכים וגם קשים. התמקדות בפרפקציוניזם תכניס אותך ללופ של ייאוש, משום שאתה תמיד תנסה להשיג את מה שלא ניתן. התמקדות בתהליך תגרום לך לראות את הדרך שעברת, והבנה שעשית הרבה מאוד - גם אם זה לא נראה כך בהתחלה. אתה לא יכול להיות 100% בכל דבר, אבל אתה כן יכול לקדם את עצמך לאחוזים גבוהים ברוב התחומים, והכי חשוב - ללא הלקאה עצמית או תחושת נחיתות, שני גורמים נפוצים מאוד בקרב פרפקציוניסטים שלא מסתכלים בדרך בה הם עברו. למרבה ההפתעה, גורמים אלו מתפקדים כסוג של הפכים לבטחון עצמי.

  1. תן יותר

נתינה היא בומרנג של שלום - נתינה בסופו של דבר פירושה לקבל אפילו יותר משנתת. כאשר אתה עוזר לאנשים אחרים, אתה יוצר קשרים, מוכיח לעצמך ולעולם את היכולות שלך ומהווה בעצם זרז, גורם משפיע ואף יוצר של אירועים חיוביים. ואיך לא ניתן להרגיש בטחון כאשר אתה מחולל דברים כל כך טובים לך ולסביבתך?

  1. תחביבים

על פניו, לא מדובר בתחום שקשור לשעות העבודה. אך בסופו של דבר, גם שעות הפנאי יכולות לעזור לך. איך? תחביבים יכולים לנקות את הראש, לקבל זוויות ורעיונות חדשים, שחרור לחצים, התרעננות, למידה של כישורים חשובים והרשימה עוד ארוכה - אך כולה מכילה תכונות שיכולות לשפר את הבטחון בקריירה שלך בעשרות מונים. ניתן לראות שהרבה אנשים עם בטחון בקריירה שלהם הם גם אנשים של עשיה - ואנשים שיכולים לעשות הרבה במקביל, לרוב מתגלים כאנשים מוצלחים במיוחד.

6 כישורים לבטחון עצמי אחד, בקריירה אחת. הבטחון אולי יחיד, אבל הוא מיוחד במינו. בטחון הוא אחת מהתכונות החשובות ביותר שיש לנו לטפח ולפתח. מתן תשומת לב לאותן נקודות יכולה לתת לך בוסט עצום לקריירה שלך, לחיים שלך, ובעיקר לעצמך. וכשאתה עצמך באמת, הבטחון העצמי שלך יגלה את עצמו במלוא הפוטנציאל שלו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.